  • 41. Data: 2021-09-12 19:06:34
    Temat: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 września 2021 o 17:40:09 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Wśród baranów.
    >
    > Z resztą sam kiedyś pisałeś, że jesteś baran i to jeszcze wyliniały i
    > strzyżony przez swojego pana - właściciela kamienicy. Oto cytat tego co
    > kiedyś napisałeś: "Twoja wełna jest lepsza niż moja."
    >
    > Poza tym nie masz czci i honoru, bo chcesz się zakładać z ludźmi
    > (ostatnio Budzik), a jak ktoś chce przyjąć zakład to się wykręcasz. Ze
    > mną też obiecywałeś, że mnie natłuczesz po gębie, ale jak ci
    > zaoferowałem spotkanie twarzą w twarz, abyś mógł spełnić obietnicę toś
    > się wykręcił tchórzu i kłamco bez czci i honoru.
    podłączyć do prądu to dzieciak potrafiący wymienić żarówkę w latarce jest ekspertem.
    Jeśli już jesteś ekspertem to w naciąganiu ludzi układając trzy tygodnie trochę
    styropianu na podłodze. A najwyższej klasy ekspertem jesteś w kwestii pieczenia
    wodnego chleba.
    > Zenuś, ale to ty jesteś spec od pieczenia wodnego chleba i to w dodatku
    > bez wody i na zimno w lodówce. Daj przepis i uratuj miliardy ludzi na Ziemi.
    >
    > Pochwal się czy obszedłeś plan zagospodarowania czy też jeszcze łazisz w
    > kółko łamiąc prawo, aby go obejść?
    >
    > Dalej udzielasz się w manifestacjach żądając wprowadzenia podatku
    > katastralnego?
    >
    > Kupiłeś już tę pompkę do roweru z której chciałeś sobie zrobić pompę do
    > ogrzewania rudery w której mieszkasz? Twierdziłeś, że będziesz taką
    > pompką pompował ciepłe powietrze od sąsiada okradając go i dzięki temu
> [...]
    Powinienem się czuć zaszczycony że ktoś poświęca mi tyle czasu. Ale że ty baran
    jesteś to śmieje się z ciebie. Tak wiem bo pisałeś że pisanie przychodzi ci z
    łatwością. To w wyniku doświadczenia jakie zdobyłeś kablujac do SB na kolegów,
    przyjaciół, rodzinę.

  • 42. Data: 2021-09-12 20:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Nie bo taki włącznik ma zbyt małą obciążalność. Może się nadtopić i
    > źle pstrykać.

    No tak w sumie pomyslałem, chociaz takie rozwiazanie funkcjonuje u
    moich rodziców 20 lat i inic sie nie dzieje.

    > Niby też powinieneś odcinać oba kable L i N bo to taki
    > isolator switch.

    Hmm, dlaczego?

    > a to już Castorama wita gości.

    :)
    No wiadomo, jak juz bede wiedział co kupic to wybiore odpowiednia
    wersje.

    > Możesz dać S B16, możesz dać izolator na dwa tory na szynę.
    > Możesz dać stycznik sterowany pilotem ;) jeśli jest miejsce w
    > rozdzielni.

    Prad podbieram z pokoju, wiec przez rozdzielnie przechodzic to nie
    bedzie.

    > Możesz dać kręcony jak gałka blisko przejścia przez ścianę.
    > Co tylko dusza zapragnie.

    No ale to juz takie roziwazanie które bedzie szpecic a na pewno
    wyrozniac sie i raczej musiałbym je chować.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 43. Data: 2021-09-12 20:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Koniecznie ten wyłącznik musi być na elewacji?

    Na elewacji beda gniazdka.
    włacznik ma być po drugiej stronie sciany, znaczy w domu.

    > Po co?
    > Kup sonoff((tanizna), zamontuj gdzieś w okolicach rozdzielni lub w
    > rozdzielni i telefonem bedziesz włączał kiedy zechcesz

    Bo to jest tak.
    Mam wyjscie na taki mini taras.
    Przy wejsciu robie sobie włącznik swiatła na tym tarasie.
    No i tak logicznie byłoby aby drugi włącznik był od gniazdek na
    zewnatrz.
    Prąd podbieram z pokoju, wiec nie pojdzie przez rozdzelnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 44. Data: 2021-09-12 21:31:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    łatwością. To w wyniku doświadczenia jakie zdobyłeś kablujac do SB na kolegów,

    Zenusiu ty wielokrotnie więcej czasu marnujesz dla mnie.

[...]

    Pochwal się ile osób upierdoliłeś pisząc donosy do UB?

  • 45. Data: 2021-09-12 21:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Skąd wiesz, że są? Ile taki prąd płynie? Mrugnięcie okiem?

    > Dobrze wiedzieć.

    > acha

    > Niby dlaczego powinien odcinać L i N ?
    > Odcinanie obydwu jest niebezpieczne bo w razie uszkodzenia
    > różnicówki w jednym torze to co podłączone za nim do gniazdka
    > działać nie będzie a faza w urządzeniu może być.
    >
    > Miliony różnicówek mogą się mylić ;)

    Roznicowki w moim domu maja na to wyjebane albowiem instalacja jest
    dwuzyłowa i roznicówek nie ma. ;-)

    > Nie znasz potrzeb Budzika. Może podłączy cztery czajniki i grill.
    > https://youtu.be/d-FOzKekU2w?t=65

    Nie podłączy. Raczej jakies radyjko, laptopa, ładowanie komórki etc.
    Podejrzewam, ze nawet kosiarki akurat w tym miejscu nie bede podłączał,
    ale juz wiem ze nie ma sie nawet takim obciazeniem co przejmować.

    Dziekuje wszystkim za pomoc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 46. Data: 2021-09-12 21:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Pewnie iskrzenie styków przy włączaniu i wyłączaniu powodowało ich
    > wypalenie, ale w takim wyłączniku "ogrodowym" nie występuje -
    > raczej włącza/wyłącza się ten wyłącznik przed uruchomieniem
    > podpiętego odbiornika (bez żadnego obciążenia), idzie do ogrodu i
    > uruchamia coś tam podpietego, popracuje, odłącza i znów bez
    > obciążenia wyłącza prąd w zewn. gniazdach...

    Mysle ze dokładnie tak bedzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 47. Data: 2021-09-12 22:40:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 11 Sep 2021 21:41:38 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > To raczej ty udziwniasz i komplikujesz proste sprawy.

    Prosta sprawa jest wtedy gdy nie wyłącza się gniazd bo po co? Autor
    wątku nie pochwalił się po co chce wyłączać ale wyczuwam tu paranoję
    "bo może ktoś się podłączy".
    Jeśli gniazdo jest prawidłowo zabezpieczone (rcd+nadprądowo) to
    ewentualne wyłączanie (konserwacja raz na rok a może rzadziej)
    wystarczająco realizuje się przez wyłącznik nadprądowy/rcd na
    obwodzie tego gniazda w rozdzielni.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2021-09-12 22:42:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 11 Sep 2021 22:45:37 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Znaczy wiesz tyle co na szybko w google znalazłeś.

    Heh, jednak nie tylko ja mam takie wrażenie, że ta jego wiedza o
    zastosowanych pojęciach w wątku to szybkie kwerendy w google ;)

    --
    Marek

  • 49. Data: 2021-09-12 22:48:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 12 September 2021 at 21:59:49 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.
    Przeczytałem teraz tytuł wątku

    "
    10 Sept 2021, 22:59:51 (yesterday)
    Wyciągam sobie na zewnatrz domu kilka gniazdek. Chciałbym mieć możliwośc ich
    wyłączania z domu.

    Nie wolno z domu wyciągać gniazdek na zewnątrz bo to bardzo niebezpieczne i szybka
    droga do porażenia.

    Jak te gniazdka będa na zewnątrz to będą latem i zimą i podczas deszczy, gdy całe
    ściany domu są wilgotne.

    Co z tego, że będzie wyłącznik/ wyłączniki w domu, gdy stan włączenia/ wyłączenia nie
    będzie pamiętany i monitorowany
    i nigdy nie będzie wiadomo, czy i w którym gniazdku na zewnątrz domu jest faza i
    kiedy.

    Zatem to bardzo zły pomysł, a widzę to w ulicznych kawiarniach, obok których
    przechodzę., mają zasilanie ze slupa, girlandy swiecące i to wszystko pod przykryciem
    i bez i deszcz pada , a kabli, styczek jest wiele i wszystko to wisi w powietrzu,
    albo owinięte wokół słupków

    Kawiarnia to szkielet metalowy, dach foliowy,
    czyli tragedia i tam ludzie siedzą w czasie deszczu i jest oswietlenie na wiszących
    drutach , albo zasilanie wyprowadzone przedłużaczami ze sklepów, kawiarni w lokalu.

    W Niemczech to byłoby niemożliwe, a dopiero znajomy mi wyjasnił, że po wejściu do
    Brókselki polskie normy zostały zlikwidowane i każdy wykonuje instalacje według
    uznania swego.

    Zatem żadnych gniazdek na zewnątrz budynku, na stałe, bo podczas ulewy woda będzie
    plynęła po gniazdkach i będą albo wyłączone , albo nie,

    różnicówki są dla łazienki, kuchni, tam gdzie woda, ale nie dla pokoju,
    zatem porażenie bardzo prawdopodobne

    Warto przeczytać niemiecką normę, gdyż zagwarantuje bezpieczeństwo projektu.

  • 50. Data: 2021-09-13 00:49:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Sep 2021 13:48:43 -0700 (PDT), a a <m...@g...com>
    wrote:
    > różnicówki są dla łazienki, kuchni, tam gdzie woda
    > , ale nie dla pokoju,

    Bzdury.

    --
    Marek