    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana złoża w zmiękczaczu
    Date: Sun, 28 Jan 2024 14:30:37 +0100

    On 28.01.2024 11:13, Janusz wrote:
    > A robi sie wam jeszcze osad w czajniku 'piasek'? bo u mnie tak mimo że
    > próbnik/tester już po jednej kropli jest róż a po drugiej zmienia kolor
    > z różu na zielony. Woda bez zmiękczacza zmienia kolor po 18 kroplach
    > czyli ma około 18dH.

    Ja mam 24 krople przed zmiękczaczem do "zielonego".

    Masz na myśli coś takiego? -
    https://i.ibb.co/Y2Fg72H/WP-20240128-12-18-57-Pro.jp

    U mnie on się nie robi w czajniku, a raczej na zewnątrz tam gdzie krople
    spływają podczas użytkowania. Ale napiszę szczerze, że tak wygląda
    6-letni czajnik nie czyszczony z zewnątrz.

    > Oczywiście ten 'piasek' nie powstaje tak szybko ale po miesiącu mam juz
    > dno białe, czajnik jest szklano stalowy więc widać doskonale.

    U mnie jest dużo żelaza w wodzie (dlatego m.in. mam to złoże
    wielofunkcyjne) i po ~2-3 miesiącach czajnik wygląda wewnątrz tak -
    https://i.ibb.co/RB0SbXC/WP-20240128-12-19-16-Pro.jp

    Ale wystarczy dwa razy zagotować wodę z kwaskiem i zmienia się w taki -
    https://i.ibb.co/NW0cCgF/WP-20240128-14-25-05-Pro.jp

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz