  • Data: 2017-09-21 12:50:36
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 21 Sep 2017 02:49:35 -0700 (PDT), Marcin

    > Namieszałem. Poprawiłem na złe, wyciągnąłem średnią z 8 lat, a dopiero 3
    > lata temu zacząłem poprawiać ocieplenie. Kupiłem dom od bankrutującego
    > dewelopera, więc niedoróbek byłem świadomy.

    Czyli przyjmuję 4T dla 26MJ/kg ze sprawnością powiedzmy 70%. Wychodzi
    jakieś 20MWh/rok z CWU.

    PC potrzebujesz z 12kW dla A-7W35, czyli do samodzielnego działania trzeba
    nominalnej szukać koło 16kW co daje koszt inwestycyjny około 30k (np.
    Panasonic). Do PC pewnie będziesz też musiał wymienić zbiornik CWU, bo ten
    od kotła na paliwo stałe słabo podchodzi.

    Ew. możesz się pokusić o wpięcie w obecny układ mniejszej PC, która sprosta
    większości zapotrzebowania w okresie przejściowym, a jak przestanie
    wyrabiać przy największych mrozach, to odpalisz dolniaka. Ale to też nie
    jest tanie rozwiązanie takie połączenie...

    Kolejny problem przy PC to cykle grzania i COP. Zakładając, że kalafiory są
    przewymiarowane i będzie można je zasilić niższą temperaturą (powiedzmy
    45sC) COP zakładam 2,5. Przyjmując prąd w 1T 0,76 i w 2T 0,35 zł brutto za
    kWh, grzejąc w stosunku 50/50 wyjdzie rocznie około 4500 zł.

    > No i teraz sukcesywnie zdejmuje skosy i ocieplam,
    > bo bywały miejsca 0,5m2 bez wełny.

    Wbrew pozorom to powszechna sprawa. Znajomy ze Szczecina też się dopatrzył
    takich bubli i po ekipie poprawiał. Czasem w skosach brakowało 1m2
    ocieplenia... :( I się parę lat z rzędu dziwił, że 6-8 tys. zł za gaz płaci
    w 140m2 całkiem nieźle ocieplonego domu (oczywiście styropian był na
    placki).

    > Na kotle miałem ustawione 60st. W domu ok 21st.

    Znaczy na sterowniku/miarkowniku, a ile wychodziło z kotła? Bardziej
    precyzyjnie, ile szło na kaloryfery? Były skręcone bo przegrzewały
    pomieszczenia czy leciały pełną mocą? To ma znaczenie dla możliwości
    instalacji PC.

    --
    Pozdor
    Myjk