    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Thu, 14 May 2015 05:57:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wynajmujesz mieszkanie?
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 14:20:23 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:

    > Zgadzam się z Kogutkiem w kwestii ładowania kasy we własne "M" lub w dom. Przy
    obecnych cenach i kosztach kredytów moim zdaniem zupełnie nie warto. Lepiej mieć
    pieniądze i swobodę wyboru jak i gdzie żyć niż wielki kamień u szyi w postaci
    mieszkania/domu który w przypadku złośliwości losu lub ludzi można utracić.

    > Co do tego kto gdzie woli mieszkać- kwestia indywidualna. Jeden woli centrum
    miasta, inny bezludną wieś. Gdybym miał teraz kupować mieszkanie lub dom - nie
    kupowałbym. Uważam że to bez sensu i nawet jeżeli nieruchomość uznać za lokatę
    kapitału, to wolałbym mieć ten kapitał w żywym pieniądzu.

    > Wynajmując, działa to także w drugą stronę. Jeżeli najemcy coś się nie podoba, tak
    samo może olać wynajmującego i iść gdzie indziej. Relacje na tym rynku już teraz
    normalnieją a za 10 lat będą się ludzie prosić żeby ktoś wynajął od nich lokal i będą
    walczyć o klienta zapewniając mieszkania w pełni wyposażone i zmieniając meble wg
    życzenia najemcy (ja tak już miałem 5 lat temu w Krakowie)
    > Oczywiście nie wszędzie po równo. Są miejsca mniej i bardziej atrakcyjne ale
    globalna tendencja będzie właśnie taka. Gdy prowadziłem usługi instalatorskie
    zetknąłem się np. z właścicielem mieszkania który obsługiwał etażowe CO swojemu
    najemcy. Najemca płacił za to że ma mieć ciepło i nie obchodziło go jak to będzie
    realizowane. Właściciel przychodził, palił, czyścił piec itd.

    > Teraz jeszcze banki mają ostatnie lata łapania jeleni na "kredyty do końca życia".
    Za chwilę to się skończy: umowy śmieciowe, niskie zarobki, migracje ludzi do innych
    krajów za lepszym życiem.
    > Jackare

    O tym czy jest lokatą kapitału warto porozmawiać z ludźmi co żyją na terenach
    aktywnych sejsmicznie, albo jak pod ich domami są kopalnie, albo jak wybuchnie wojna.
    Czy pod koniec XX wieku przyszło komuś w Europie do głowy że w Europie może być
    wojna. A w Jugosławii się wojna zrobiła. Teraz wschodnia Ukraina. Tam też ludzie mają
    mieszkania własnościowe w blokach, domy jednorodzinne. I wyszło na to że największą
    mają frajdę jak oni i ich bliscy żyją, jak mają co jeść i raz w tygodniu mogą się
    umyć. Państwo ( czytaj chuje co rządzą) z obywatela bardzo szybki potrafi zrobić
    wiernego niewolnika. Wystarczy stworzyć warunki żeby coś miał a potem przy próbie
    niesubordynacji mu to zabrać.Kiedyś nikt mi nie potrafił odpowiedzieć na proste
    pytanie czy komfort mieszkania w wykupionym od spółdzielni mieszkaniu w bloku z
    wielkiej płyty jest większy niż w tym samym mieszkaniu przed wykupieniem, znaczy się
    spółdzielczym. Spółdzielcze mieszkanie jest na przykład całkowicie odporne na
    komorników. W przypadku sytuacji w której z jakiś względów technicznych blok trzeba
    by rozebrać posiadaczom własnych mieszkań nie przysługują od spółdzielni mieszkania.
    Właściciele mieszkań w przypadku rozebrania poniosą pełne koszty rozbiórki. W
    przypadku spółdzielców rozbiórka rozłoży się na wszystkich członków spółdzielni.