    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wystawić pralkę z łazienki - jak podłączyć
    Date: Tue, 02 Mar 2010 17:34:50 +0100

    Krzysztof 45 pisze:

    > A jak remontujesz łazienke, to wymieniasz inst. wodną?
    > Jeżeli tak, to wymieniasz ją samodzielnie, czy komuś zleciłeś?
    >
    > A jeżeli nie wymieniasz inst wodnej, to najlepiej zleć to Hydraulikowi,
    > może zastosować odpowiednią technologię, zrobi to fachowo i
    > profesjonalnie, z gwarancją że po pewnym czasie, nie zalejesz mieszkania
    > i sąsiadów.
    > A tłumaczenie tu o technologiach, przejściówkach złączkach i jak to
    > wykonać IMHO nie ma sensu, nie rzadko do tego trzeba posiadać
    > odpowiednie narzędzia i doświadczenie.

    Wiesz, też pracuję w branży, w której chciałbym, aby każdy zwracał się
    do mnie kiedy potrzebuje usług, które świadczę, a nie wykonywał moją
    pracę sam. Niestety nie jest tak dobrze, a to z tego względu, że czasami
    praca jest na tyle mało skomplikowana, że można wykonać ją we własnym
    zakresie przy pomocy kilku podpowiedzi. Nie tak?
    Stąd moje pytania. Ale nie, nie wykluczam zatrudnienia odpowiedniego
    specjalisty - jednakże najpierw muszę wiedzieć (zastanowić się), czy
    zmieniać to, czy tamto..

    Mniej jadu.. :-)

    > A instalacje najlepiej schować w ścianie, i tak masz remont i bajzel
    > remontowy.
    > Gniazdko elektr. też możesz zamontować we wnęce, podłączone do inst
    > gniazd w łazience.

    Niestety wnęka, w której mogłaby stać pralka jest poza łazienką na
    przeciwko drzwi do niej, a w przedpokoju nie planuję remontu, dlatego
    taki scenariusz odpada. Myślałem o instalacji odpływu i dopływu wody w
    ścianie najbliżej drzwi łazienki, tak, aby móc na "jakąś szybkozłączkę"
    podpiąć dopływ i odpływ od pralki. Jeżeli jest to zły pomysł.. cóż, nie
    oszczędzę miejsca w łazience.

    > Nie daj sobie wcisnąć, jeżeli Twój kafelkarz okarze się "hydraulikiem",
    > instalacji wodnej klejonej. Jest delikatna i krucha.

    Dzięki za podpowiedź.

    Pozdr,
    Rafał