  • Data: 2019-09-16 17:09:30
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 13 września 2019 15:44:43 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > jaka jest różnica w cenie dachu płaskiego betonowego a dachu
    > dwuspadzistego. podpowiem że różnica w powierzchni jest o co najmniej
    > 30% Wtedy dostałem kopa od grupowiczów z uwagą że na płaski i tak nie
    > dostanę zezwolenia bo nie wpisuje się w plan zagospodarowania
    > przestrzennego.
    > Jak bym miał budować dom tam gdzie szaleją huragany, postawiłbym
    > "kostkę" z betonowym dachem, a następnie na ten dach "nasadził" byle
    > jaki dwuspadzisty - niech go wiatr porywa. W takiej sytuacji byłbym
    > biedną ofiarą kataklizmu której nie stać na odbudowę dachu.

    Taki scenariusz odbyl sie w mojej wiosce. Kostka prlowska. Dach zerwalo ale tam
    jeszcze strop pod nim byl.
    I w sumie na wymianie dachu sie skonczylo...

    Tyle ze:
    -w okolicy (promien 100m) byly ze cztery domy kryte gontami papowymi i sa dwuspadowe.
    -Nic innego znaczacego nikomu sie nie uszkodzilo w czasie tej wichury.
    -Dach nad ta kostka byl plaski, Totalnie plaski.

    I badz tu madry.

    Mysle ze tam gralo role slabe zakotwiczenie albo jakies luzy. Dach wpadl w
    rezonans/wibracje i sie wykruszyl i odlecial...

    > ToMasz
    >
    > PS tak trolując troszkę, to dachu kontnerom nie porwie. jakby parterowy
    > dom osypać ziemią, zrobić zielony dach - też nie uszkodzi. ale mądry po
    > szkodzie? nie, po szkodzie dalej głupi.

    Ja ostatnio o tym dumalem ze czemu na tych tropikalnych wyspach z uporem maniaka
    ludzie sie buduja drewniano.
    Co roku maja sezon huraganow, co roku jakas wyspe im zarowna.
    Czemu se nie moga podsypac nieco i zbudowac murowanca obsypanego ziemia?

    Moze jakis powod poza kosztem/lenistwem jest...