  • Data: 2017-10-07 11:00:37
    Temat: Re: ZE wymienił mi licznik
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, October 5, 2017 at 2:26:17 PM UTC+2, quent wrote:

    > bo tarczę ciężko rozpędzić ;-)

    ostatnio wiele o tym napisano, wyglada, ze problem jest realny...

    wystarczy w googla wpisac cos w stylu : liczniki elektroniczne oszukuja

    np. https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    achunki-energie-elektryczna-liczniki,214,0,2279382.h
    tml

    Z pobieznej lektury wynika, ze powody sa conajmniej 2:
    1 liczniki mechaniczne nie wskazywaly zuzycia przy bardzo malym pradzie (w sumie
    oszukiwaly zaklad energrgetyczny ;) ) -
    2. to juz powazniejszy problem - wychodzi, ze te liczniki mierza poprawnie prad
    sinusoidalny 50 Hz, a obeznie prawie wszystko ma zasilacze impulsowe, wtedy do
    zmierzenia takich przebiegow potrzebny jest miernik "true RMS", a takie sa znacznie
    drozsze...

    Standardowy miernik mierzacy maks prad i napiecie i przeliczajacy je na skuteczne dla
    sinusa czyli dzielone przez pierwiastek z 2 bedzie mocno zawyzal przy taich
    odbiornikach (jak pojawily sie pierwsze zarowki energooszczedne to elektrycy u ojca w
    firmie zmierzyli pobierany prad miernikiem przystosowanym do sinusa i uwazali, ze to
    oszustwo - sporo wiecej im wyszlo niz deklarowal producent ;) ), sprawdzilismy z
    ojcem za pomoca miernika mocy (takiego tarczowego - mechanicznego i sie w miare
    zgadzalo jednak...)