    Subject: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 5 Nov 2018 00:52:26 +0100

    W dniu 2018-11-04 o 23:31, ToMasz pisze:

    > nie wiem napewno, ale obawiam się ze nie. mam kumpla który ma
    > fotowoltaniekę. tyle ile wlezie, na domu i na garażu. latem głównie
    > oddaje, zimą  niestety odbiera. liczył ze choćby zastawił cały plac
    > panelami - na zero nie wyjdzie. znaczy, do oświetlenia - może i tak,
    > ale do sumarycznego zużycia prądu,  ogrzewaniem - niema szans. Ale
    > nawet gdyby grzanie wody i kaloryferów było na gaz, to bilans będzie
    > miał lekko dodatni. a gdzie enegria słoneczna dla ludzi z blokowisk?
    > Na wspólnym dachu nie postawisz paneli. wszyscy mali, indywidualni
> [...]

    Po pierwsze nie fotowoltanika tylko fotowoltaika.

    Po drugie w naszych warunkach prąd z węgla jest najtańszy i jeszcze
    długo to się nie zmieni.

    CO2 to jest sposób na upierdolenie Polaka, bo jako jedyny kraj w Europie
    nie posiadamy ani jednej elektrowni atomowej, a produkujemy tani prąd z
    węgla. Dlatego lobby zachodnie wymyśliło sobie sposób na CO2.

    Po trzecie problem z CO2 to "pic na wodę fotomontaż", ponieważ ekosystem
    sam się reguluje. Wzrostowi CO2 w atmosferze towarzyszy wzrost ilości
    roślin zielonych, a tym samym zwiększenie zużycia CO2 oraz zwiększenie
    produkcji O2

    Historia Ziemi już to przerabiała w prehistorycznych czasach, kiedy to
    właśnie stężenie CO2 w atmosferze było o wiele wyższe niż obecnie.
    Dlatego też na Ziemi rozwinęła się flora. Rośliny miały rozmiary 10
    krotnie większe niż obecnie. Zaczęły karłowacieć ponieważ przybyło w
    atmosferze O2 i ubyło CO2

    Ekosystem stara się sam utrzymać równowagę, do której my przez miliony
    lat przystosowaliśmy swoje organizmy.