  • 11. Data: 2012-02-27 19:44:35
    Temat: Re: Zabudowa z płyt w łazienkach
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jigj40$c7k$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > No właśnie. Czy trzeba robić jakieś płytki z możliwością wyjęcia czy
    > powinno się dać serwisować przez otwór pod przycisk?

    nie trzeba nic więcej bo otwór w spłuczce jest i tak pirazydrzwi wielkości
    przycisku i odejmowane płytki niczego nie zmienią, chyba że będzie to
    montować idiota który zamontuje wężyki za spłuczką - pod zabudową z płyt

  • 12. Data: 2012-02-27 19:49:02
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-02-27 20:44, Jackare pisze:

> [...]
    > wielkości przycisku i odejmowane płytki niczego nie zmienią, chyba że
    > będzie to montować idiota który zamontuje wężyki za spłuczką - pod

    Sam będę to montować więc pytam jak zrobić aby było dobrze.

    --
    M.

  • 13. Data: 2012-02-27 20:39:07
    Od: calleh <c...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lutego 2012, 14:32:06 UTC+1 użytkownik SkiMir napisał:
    > Witam
    >
    > Przymierzam się do wykonania w łazienkach zabudowy z płyt g-k.
    > Zabudowane będą stelaże wc, piony kanalizacyjne. Na wszystko pójdą
    > później płytki.
    > Dwa pytania w związku z tym:
    > - stosować płytę "wodoodporną" czy zwykłą?
    > - kłaść dwie warstwy płyty czy jedna wystarczy?
    >
    > --
    > M.

    W całej łazience bezwzględnie zielona płyta, ponadto dokładna hydroizolacja z taśmami
    narożnikowymi, którą wymaga i każdy producent płyt i zaleca każdy producent zapraw
    klejowych do płytek, potem już odpowiedni klej min. C2
    na stelaż wc płyta podwójnie, zajrzyj do instrukcji stelaży, jak montujesz Grohe lub
    Gebherita to napewno zalecają dwie warstwy

  • 14. Data: 2012-02-27 21:23:56
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > na stelaż wc płyta podwójnie, zajrzyj do instrukcji stelaży, jak montujesz
    > Grohe lub Gebherita to napewno zalecają dwie warstwy

    ale po co, przecież kibel na tych płytach nie wisi...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2012-02-28 00:09:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-27 20:49, SkiMir pisze:

    > Sam będę to montować więc pytam jak zrobić aby było dobrze.

    Kupić taki stelaż, do którego bez problemu (i w sensownej cenie i
    czasie) dostaniesz nowy "mechanizm napełniania wodą" oraz "mechanizm
    spuszczania wody". Zależnie od jakości wody - zakamieni się to
    dziadostwo prędzej czy później i:
    a) zaczyna puszczać wodę (i przepełnia zbiornik, nadmiar wody nie zaleje
    ci łazienki, ale będzie przelewał się przez odpływ spustu i ciurkał
    kibelkiem, robiąc brzydki naciek)
    b) zaczyna niedomykać po spuszczeniu wody

    Cokolwiek superdupermarkowego byś nie kupił - zawsze polegnie na
    obrastającym kamieniu. Więc kup takie, by było łatwo i tanio naprawiać.
    Czyli taki, który ma maksymalnie duży przycisk (obudowę przycisku, oraz
    otwór w zbiorniku, pod nim) - będzie łatwiej rękę wsadzić i wymontować
    osprzęt. Zamontuj sobie wszystko tak, byś przez otwór pod przyciskiem
    miał łatwy dostęp do odkręcenia wężyka od mechanizmu napęłniania oraz
    dostępny zaworek przed-węzykowy, jakby wężyk przyszło wymieniać.
    Sztywnego połączenia nie polecam w tym miejscu - to pracuje, wibruje
    przy domykaniu, przy wyciąganiu osprzętu trzeba trochę poszarpać ..
    elastyczny wężyk jest konieczny.

    Cała ewentualna naprawa osprzętu oczywiście jest "ginekologiczna" jeśli
    ktoś się uprze naprawiać bez demontażu. Dlatego wygodnie mieć możliwość
    zakręcenia kureczka, odkręcenia wężyka i wyciągnięcia (przeważnie na
    wcisk mocowanego) osprzętu, i ewentualna naprawa już na zewnątrz.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2012-02-28 09:15:39
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > ale po co, przecież kibel na tych płytach nie wisi...:-)
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    ale ścianka przenosi i rozkłada obciążenia z miski wc. Jedna warstwa może
    mieć tendencję do pękania zwłaszcza przy cięższych osobach. Trzeba także
    zapoznać się z maksymalnym obciążeniem stelaża bo są różne. Jeżeli wśród
    użytkowników przeważają osoby ciężkie lub bardzo ciężkie trzeba bardzo
    solidnie zamocować stelaż do ściany, czasem trzeba wykonać szynę pośrednią
    która będzie wielopunktowo mocowana do ściany a dopiero do niej będzie
    zamontowany stelaż. Czasem warto wykonać dodatkowe zastrzały mocujące z
    boków, na około 2/3 wysokości. Wiele zależy od tego co umożliwiają ściany.
    Taki np porotherm to pod tym względem porażka. Trzeba stosować sprecjalne
    kołki do pustych przesrzeni a i tak jak siądzie ktoś kto waży 130-140 kg to
    po kilku razach ma szansę doprowadzić do luzowania się mocowań, zwłaszcza
    gdy siada "zamaszyście".
    Przy osobach bardzo ciężkich mimo wszystko polecałbym jednak kompakt, albo
    jakiś stylowy górnopłuk jeśli ktoś chciałby mieć inaczej..., np
    http://tinyurl.com/8abstby

  • 17. Data: 2012-02-28 19:33:36
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-02-28 01:09, BartekK pisze:

    > Cokolwiek superdupermarkowego byś nie kupił - zawsze polegnie na
    > obrastającym kamieniu. Więc kup takie, by było łatwo i tanio naprawiać.

    Myślę o TECE. Cena niższa od Geberita ale słyszałem dobre opinie.

    --
    M.