  • 1. Data: 2012-02-26 16:25:02
    Temat: płytki 1,70m czy do sufitu ?
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Pytanie jak w temacie.
    Pomieszczenia : Kotłownia, pralnia, łazienki i toalety.
    Jakie są Waszym zdaniem plusy i minusy obu rozwiązań ?

  • 2. Data: 2012-02-26 16:52:56
    Temat: Re: płytki 1,70m czy do sufitu ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pilocik wrote:
    > Pytanie jak w temacie.
    > Pomieszczenia : Kotłownia, pralnia, łazienki i toalety.
    > Jakie są Waszym zdaniem plusy i minusy obu rozwiązań ?

    głównie sprawy estetyczne... i ekonomiczne.

    imho w reprezentacyjnej łazience płytki do 1.7 wyglądają tandetnie.

    jeśli już chcesz zaoszczędzić to idź raczej w maksymalne wyeliminowanie
    płytek jako styl wykończenia a nie jako objaw dziadowania. Zrób płytki
    tylko w kabinie natryskowej i obok wanny.

    W sumie jak mam taką wizję duzej łązienki nei wynikającą z dzidowania tylko
    żeby łązienka nei była sztampowa taka sama jak wszytskie.

  • 3. Data: 2012-02-26 17:50:38
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > głównie sprawy estetyczne... i ekonomiczne.
    >

    > imho w reprezentacyjnej łazience płytki do 1.7 wyglądają tandetnie.

    imho - to kwestia wyłącznie gustu.
    Mi kafelki od podlogi do sufitu nie przeszkadają. Ale już moja żonka
    chora jest na widok płytek. Najchętniej w ogóle by ich nie stosowala.

    Wiec przy małym remoncie łazienki jaki robiliśmy wprowadzając sie
    do babcinej chałupy płytki dalismy jedynie przy wannie i to minimalną
    ilość - nawet niezle to wygląda.

  • 4. Data: 2012-02-26 19:48:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Lut, 18:50, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > Wiec przy małym remoncie łazienki jaki robiliśmy wprowadzając sie
    > do babcinej chałupy płytki dalismy jedynie przy wannie i to minimalną
    > ilość - nawet niezle to wygląda.

    Mi sie podoba duzo drewna w lazience. Kwestia tylko taka ze to musi
    byc drewno egzotyczne, wiec bardzo drogie.. Drozsze niz kafelki :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-02-27 07:15:35
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lutego 2012, 20:48:25 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Mi sie podoba duzo drewna w lazience. Kwestia tylko taka ze to musi
    > byc drewno egzotyczne, wiec bardzo drogie.. Drozsze niz kafelki :-)
    > pozdr.

    No nie wiem czy droższe, zależy od kafelków. Jak wyłożysz procesorami Intela to chyba
    jednak drewno będzie tańsze (chociaż procesory na mokry klej się łatwiej układa).

    --
    ZZ@private

  • 6. Data: 2012-02-27 09:33:41
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > No nie wiem czy droższe, zależy od kafelków. Jak wyłożysz procesorami
    > Intela to chyba jednak drewno będzie tańsze (chociaż procesory na mokry
    > klej się łatwiej układa).

    to zależy, czy myślisz o celeronach 133, czy najszybszych core i7...:-)
    a w temacie... glazura do połowy kojarzy mi się z poprzednią epoką i
    koniecznością oszczędzania na drogim i trudno dostępnym materiale :-) cała
    ściana w płytkach wydaje mi się bardziej higienicznym i łatwiejszym w
    utrzymaniu czystości pomysłem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-02-27 14:32:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup

    > a w temacie... glazura do połowy kojarzy mi się z poprzednią epoką i
    > koniecznością oszczędzania na drogim i trudno dostępnym materiale :-)

    A ja mam dokładnie odwrotne wspomnienia z minionej epoki: szkliwione płytki
    aż po sam sufit, że malutka blokowa ubikacja stawała się błyszczącą studnią.
    Ilekroć odwiedzałem kogoś w bloku to mnie to odrzucało, natomiast lata 90
    kojarzą mi się, z mniej błyszczącymi płytkami i to najczęściej w dwóch
    kolorach w poziomie i nie do sufitu - obniżało to optycznie pomieszczenie.

    Obecnie kto jeszcze mieszka w bloku z takimi klitkami to łączy je w jedno
    pomieszczenie i zamienia wannę na prysznic. Do tego jakiś beżowy gres i robi
    się przestronnie, ale to taka dygresja. U siebie w poprzednim domu w trzech
    łazienkach robionych odpowiednio w latach 90-tych, 2009 i 2011 nigdzie nie
    mam płytek aż do sufitu.

    > cała ściana w płytkach wydaje mi się bardziej higienicznym i łatwiejszym w
    > utrzymaniu czystości pomysłem...

    A co tam jest do utrzymywania w czystości? Raz na 5 lat trzeba pomalować i
    tyle. Przy sprawnej wentylacji nie ma wilgoci i nic się nie brudzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-02-27 17:29:49
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Lut, 17:25, pilocik <p...@n...pl> wrote:
    > Pytanie jak w temacie.
    > Pomieszczenia : Kotłownia, pralnia, łazienki i toalety.
    > Jakie są Waszym zdaniem plusy i minusy obu rozwiązań ?

    Plytki do sufitu.
    Odpada malowanie, i problemy z wilgocia sa mniejsze.
    Dzis plytki sa dosyc ladne i mozna znalezc takie ktore sie nie
    blyszcza jak lusterko - nie widac na nich plam po parze czy mydle.

    Jesli wybierzesz cos w kolorach piaskowych to nawet kurzu nie bedzie
    widac.

    Wada jest taka ze jak przykryjesz instalacje plytkami to w razie draki
    trzeba je pruc. Ale od czego sa rurki/peszle?
    Byle kable lezaly w odcinkach prostych w tych peszlach...

  • 9. Data: 2012-02-27 18:53:58
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2012-02-27 18:29, ptoki pisze:

> [...]
    > trzeba je pruc. Ale od czego sa rurki/peszle?
    > Byle kable lezaly w odcinkach prostych w tych peszlach...

    Widzę, że większość z Was skłania się za opcją do sufitu - ja też :)
    Chodziło mi raczej o ewentualne przeciwwskazania .
    Ekonomia mnie nie przekonuje gdyż dobra farba też potrafi kosztować, do
    pomieszczeń mokrych zwłaszcza.
    Rurki w peszlach to moim zdaniem całkowicie zbędny wydatek.
    Nie ma żadnej możliwości wymiany bez rujnowania ściany, bez względu czy
    mamy peszel czy nie.
    To mi przypomina moja przedbudowlaną dyskusję z teściem i jego argument
    za peszlem. Stwierdził, że on budując (lata 70-80) wszystko dał w
    rurkach by można było łatwo wymienić w przypadku awarii - gdy go
    zapytałem ile razy przez te lata musiał to robić - jego mina bezcenna :)
    0 wymian :)

  • 10. Data: 2012-02-28 10:37:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lutego 2012, 17:25:02 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
    > Pytanie jak w temacie.
    > Pomieszczenia : Kotłownia, pralnia, łazienki i toalety.
    > Jakie są Waszym zdaniem plusy i minusy obu rozwiązań ?

    Płytki do sufitu w łazience to moim zdaniem tandeta, takie prosektorium;)