  • 31. Data: 2012-02-29 21:04:41
    Temat: Re: płytki 1,70m czy do sufitu ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lut, 12:56, Adam <a...@g...com> wrote:

    > A po co uzywasz kostek w puszce z gniazdem ? Na cala swoja instalacje
    > w zadnym gniazdku nie uzylem ani jednej kostki.

    A ja uzylem w paru miejscach.
    I co z tego?
    Kostek nie tylko uzywa sie w puszkach z gniazdkami. Ten sam problem
    moze sie pojawic w skrzynce rozdzielczej.
    Tam sie raczej tnie kable prawie na styk bo miejsca nie zawsze jest
    dosyc zeby wszystkie pomiescic, szczegolnie ze teraz podobno modne
    jest puszczanie do gniazdek kabli 2,5mm2.

    Jesli ktos nie jest obeznany z tego typu robota to bedzie musial najac
    kogos do zrobienia instalacji. I moze trafic na ciaproka, ktory kable
    przytnie na styk a potem pokiereszuje tak ze trzeba bedzie poprawiaci
    drut ma szanse sie uszkodzic...

    > Wiec wyeliminuj problem - czyli ciaproka. Ja sobie sam instalacje
    > robilem - Ty zapewne u siebie tez skoro ogarniasz po 16 skretek w
    > pokoju. Wiec o jakim ciaproku mowisz ?

    O potencjalnym ciaproku u watkotworcy.
    Na pewno wyczytales ze u siebie nie dalem peszli na kable elektryczne.
    Pytacz nie jest ciekawy jak u siebie zrobilem. Ciekawi go co moze
    pojsc zle. To ze u Ciebie/Mnie takie cos nie zachodzi i ci sie w
    glowie nie miesci to pytacza nie ciekawi.

    > Nie - ale uswiadamia mi to troche z kim mam do czynienia :)
    Widze ze nie czytasz na co odpisujesz. Mam na mysli posty tak ze dwa
    poziomy wyzej.

  • 32. Data: 2012-02-29 21:06:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lut, 12:59, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Aaaahaaa... Czyli po to zeby oszczedzic 2h czasu polozyles kafelki
    > podlogowe na sciane. A potem straciles 4h bo nie dalo sie w nich
    > wywiercic dziur ? :)
    Zaoszczedzilem dobre dwa dni kladzenia plytek 10x10. Jesli nie wiecej.
    Dziury wiercilem 3h.

    Smieszny jestes w swoim zacieciu.

  • 33. Data: 2012-02-29 21:14:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lut, 19:45, "Kris" <k...@W...PL> wrote:
> [...]
    r6g2000vbb.googlegroups.com...

    > Jak masz taki twarde płytki to wszystko powyższe powinieneś przykleić.

    Co do wieszakow na reczniki to moze i bym sprobowal ale wiekszosc
    dinksow jest aluminiowa albo nierdzewna. Klejenie tego do szkliwa tez
    nie jest proste. Zreszta u mnie wiercenie w lazience poszlo szybko bo
    mam tam na scianach plytki scienne o czym pewnie przeczytales
    powyzej...

    > Co to takiego?
    Takie plastikowe obejmy, identyczne do tych jakich sie uzywa na kable.

    > Klej/silikon
    Na suszarce jest 6 pretow i kazdy o dlugosci 1,6m.
    Podwieszona jest na suficie. Policz sobie ile kg mokrego prania ma
    szanse sie na niej znalezc.

    Mocowanie zahacznika jest narazone na scinanie+rozrywanie. Silikonem
    to se panie mozesz wiesz co. Klej moze by i utrzymal ale wole wkrety.
    Jakby co to ewentualna zmiana odbedzie sie bez prucia kafelki,
    szczegolnie ze to ta narozna...

    Probujecie obaj z Adamem udowodnic mi ze wiecie lepiej odemnie co dla
    mnie dobre. Po co? Nie prosciej napisac ze mozna inaczej i pytajacy
    ktory pewnie to czyta sam sobie oceni co dla niego dobre...

  • 34. Data: 2012-03-01 07:57:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 lutego 2012, 22:14:44 UTC+1 użytkownik ptoki napisał:
    > mnie dobre. Po co? Nie prosciej napisac ze mozna inaczej i pytajacy
    > ktory pewnie to czyta sam sobie oceni co dla niego dobre...

    Nie wiem jak Adam ale ja nie próbuje nioczego Tobie udowadniać. Jest to grupa
    dyskusyjna to dyskutujemy.
    A że masz sporo niestandartowych rozwiązań to o nich dyskutujemy.
    Bo z racji pracy bywam w wielu nowowybudowanych budynkach i raczej nigdzie nie
    zauwazyłem aby inwestorzy stosowali po 16 skretek na jedno pomieszczenie, rury od
    wody/CO w dodatkowych rurach osłonowych, alupexy na wierzchu na jakiś zawieszkach,
    płytki podłogowe na ścianie, głośniki radiowe w każdym pomieszczeniu itp. Po prostu
    masz sporo "dziwnych" rozwiązań więc sobie o nich dyskutujemy. A chyba od tego jest
    grupa dyskusyjna aby dyskutować. Tak samo jak dyskutujkemy o Adama PC czy
    "inteligentnych" domach gdzie aby się wysrac to trzeba kod do otwarcia deski
    sedesowej wklepac w sterownik;)

  • 35. Data: 2012-03-01 08:10:52
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:

> [...]
    > dosyc zeby wszystkie pomiescic, szczegolnie ze teraz podobno modne
    > jest puszczanie do gniazdek kabli 2,5mm2.

    A to nie jest wymagane ? Jak dobranie przekroju do zabezpieczenia i
    minimalny przekrój przewodu ochronnego?

    pozdrawiam
    rafał

  • 36. Data: 2012-03-01 08:34:34
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:

    > Co do wieszakow na reczniki to moze i bym sprobowal ale wiekszosc
    > dinksow jest aluminiowa albo nierdzewna. Klejenie tego do szkliwa tez
    > nie jest proste.

    Ja powiesiłem na piance dwustronnej (takiej grubszej taśmie) bo akurat
    miałem ją pod ręką i nie chciało mi się wiercić. Wisi do dzisiaj
    (nierdzewka do płytek)

    pozdrawiam
    rafał