  • 21. Data: 2013-07-04 14:38:26
    Temat: Re: Zamrażarka w piwnicy? A może jakiś tuning?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, July 4, 2013 1:39:33 PM UTC+2, Piotr Wyderski wrote:

    > transformator toroidalny do halogenów zowie, czy jakoś tak...

    Kiedyś na elektrodzie czy może p.m.e był wątek, gdzie ktoś pisał o napięciu w piwnicy
    puszczanym przez diody, żeby sobie ludki silników nie mogli używać. Na coś takiego
    raczej trafok nie pomoże mam wrażenie :>

    L.

  • 22. Data: 2013-07-04 15:43:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Lisciasty wrote:

> [...]
    > puszczanym przez diody, żeby sobie ludki silników nie mogli używać.
    Na coś takiego
    > raczej trafok nie pomoże mam wrażenie :>

    W takiej sytuacji wszystko zależy od tego, co tam dokładnie zastosowali.
    Jeśli pojedynczą diodę, to wtedy będzie trudniej,
    ale wątpię -- wówczas transformator by dostawał po garach
    co drugi okres, a średnie napięcie na żarówkach by było 2x
    mniejsze i by irytująco pulsowało. Jeżeli mostek Graetza
    bez filtra, to nie ma tych niedogodności i od strony
    elektronicznej jesteśmy w domu: banalny mostek H na 4 MOSFETach
    sterowany przerzutnikiem T, a dalej po staremu -- halogenowe
    trafko. Jeżeli jest filtr, to znów trochę to komplikuje, ale
    bardzo wątpię, by był.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2013-07-04 20:53:03
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 4 lipca 2013 14:38:26 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    piwnicy puszczanym przez diody, żeby sobie ludki silników nie mogli używać. Na coś
    takiego raczej trafok nie pomoże mam wrażenie :>

    No i oczywiście jakieś bzdury napisane przez kretyna są dl;a Ciebie prawdą objawioną.
    Jesteś głupszy niż myślałem. sorki za ostre słowa ale inne nie pasują.