eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    From: szary <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Date: Sun, 15 Jun 2014 10:44:31 +0200

    Szczepan wrote:

    [ciach]
    > Natomiast ogniwo fotowoltaniczne dziala podobnie i zima i latem, byle
    > byloby widno. Co prawda daje malo pradu ale w ciagu calego dnia i te 80
    > litrow podgrzewalo by mi stale, moze nawet do 40 st. Tak jak juz pisalem,
    > temperatura 30 st juz by mnie zadowalala. Przed kapiela oczywiscie wlaczal
    > bym nadal grzalke elektryczna. Co najwazniejsze odpada mi koszt nowego
    > bojrea z wezownica.
    >
    > --
    > Szczepan

    hmm, to tak np. jakby włożyć żarówkę (tradycyjną) 100W (zimą da 100W?
    wątpię, ja by liczył raczej na 40) do 80L, no nie wiem, mnie w akwarium
    (70L) grzałka 60W potrafi podnieść temp. o 5-6 *C ,no oczywiście nie
    zaizolowane akwa mam :)

    Myślę że myślisz życzeniowo, mój ojciec już kiedyś zbudował wiatrak, stoi do
    dziś jako "pomnik".

    To gdzie tak piszą (linki), bo nie wiem czy każesz analizować marketingowe
    kłamstwa, opinie netowych "wszystkowiedzących" naganiaczy czy jakieś
    praktyczne rozwiązanie.

    (nie to, bo sam trochę myślę nad tym)

    pozdrawiam