    Subject: Re: Zdalne sterowanie domem
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 16 May 2017 22:10:46 +0200

    W dniu 2017-05-16 o 20:12, KIKI pisze:

    > Mają. Mam ich kilka i przynajmniej nie jestem zależny od producentów
    > dedykowanych systemów automatyki domowej. W skrócie jak kupisz gotowy
    > cały system to na każdą zmianę musisz wołać odpłatnie serwis. Czasem
    > gotowe systemy to jakieś usługi w chmurze gdzie tracusz prywatność i
    > kontrolę.
    > A te sterowniki są dedykowane sterowniki PLC. Jedne z niewielu rzeczy z
    > czego jestem zadowolony.

    Przeczytaj dokładniej co napisałeś. Napisałeś, że te sterowniki nie są
    podatne na włamania hakerskie. Niestety każdy sterownik, który posiada
    dostęp internetowy jest podatny na włamania hakerskie. Jest tylko lepiej
    lub słabiej zabezpieczony. Nawet AES-256 da się obejść i wcale nie
    trzeba łamać haseł czy kodów. Są inne metody. Producent tej zabawki,
    zbyt szumnie nazywanej PLC twierdzi, że nie da się włamać do sterownika,
    bo nie ma on żadnego systemu operacyjnego. Ale przecież nikt tu nie
    pisze o włamywaniu się do systemu operacyjnego sterownika, ale o
    przejęciu kontroli nad tym urządzeniem, a to już jest możliwe, choć nie
    jest łatwe.

    Twierdzisz, że zgubienie kluczy się nie liczy. W tym przypadku się
    liczy, bo jak zgubisz pęk kluczy do domu to wiesz, że je zgubiłeś, albo
    ci ukradli. Wtedy wymieniasz wszystkie zamki i używasz innego pęku
    kluczy. Niestety jak ktoś ci się włamie do komputera czy telefonu i
    ukradnie klucz to możesz się nawet nigdy nie dowiedzieć, że wiele osób
    ma pełny dostęp do twojego systemu, albo się będziesz domyślisz dopiero
    wtedy, kiedy ci opierniczą chałupę.

    Oczywiście wszystko zależy od tego co tymi sterownikami chcesz
    sterować/chronić. Nikt przecież nie będzie się włamywał do systemu
    gołodupca czy też tylko po to, żeby zobaczyć jaka jest temperatura na
    trzeciej od góry półce lodówki, bo i jaki w tym będzie miał interes? :)

    Ale jak to będzie sterownik systemu alarmowego to już mogą się pojawić
    zainteresowani, zwłaszcza, że tak bardzo się chwalisz publicznie, że
    posiadasz taki system, a skoro zainwestowałeś w tak drogi system to i
    zapewne masz co chronić :) Z namierzeniem Twojego domu też nie powinno
    być większych problemów. Wszak w internecie nikt nie jest anonimowy.

    Dalej piszesz, że nie jesteś zależny od producentów dedykowanych
    systemów, a dalej piszesz, ze są to dedykowane sterowniki PLC.

    Czyli "jesteś za, a nawet i przeciw" :)