  • Data: 2017-07-02 19:11:01
    Temat: Re: Żeby nie było niczego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@g...com napisał:

    > Majster, kup se działke gdzieś na wsi. Jest sporo zapuszczonych
    > działek z domami po babci. Niedrogie.

    Majster se kupił tam, gdzie mu odpowiadało otoczenie. Wartość działek
    zależy głównie od otoczenia, a nie od tego, co na nich jest. Dlatego
    cywilizowane społeczności chronią ład przestrzenny i jego stabilność.

    > Oczekiwanie ze w miescie będzie zielono jest deczko niepoważne.
    > Miasto z definicji jest gesto zaludnione i miejsce w nim jest drogie.

    I tańsze nie będzie -- jeśli normatyw mówi, że w okolicy działka z domem
    nie może być mniejsza niż 1000 metrów, to nie może. Na tej powierzchni
    da się zbudować nawet cztery domy i mieszkać taniej, ale nie wolno.
    Między innymi ze względu na te drzewa, które (wbrew dziwnym opiniom
    niektórych) są. Tydzień temu rozmawiałem z sąsiadem. Stwierdził, że
    jego działka bez mojego klona rosnącego przy granicy nie byłaby warta
    nawet połowy. I w ogóle by tego domu nie kupił (mieszka od kilku lat).
    Rzecz jasna nic się temu klonowi nie stanie, zresztą w mojej najbliższej
    okolicy mieszakją sami porządni ludzie. Ale na wielu znajomych popadł
    blady strach -- bo bolszewickie prawo sieje spustoszenie na, wydawałoby
    się, nawet porządnych ulicach.

    > Ale w miastach będzie ich coraz mniej. Głównie dlatego ze zabudowe
    > mamy gęstszą niż np. hamerykańska. I na drzewa nie ma miejsca.

    U sąsiada Pana Majstra jakoś do tej pory się mieściły.

    --
    Jarek