  • 11. Data: 2012-01-16 18:16:50
    Temat: Re: Zestaw wierteł koronowych z lidla
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    news:jf158p$ob7$1@inews.gazeta.pl...

    > Akurat narzędzia w Lidlu są dobrej jakości- marka Parkside chyba.

    To tylko marka handlowa, taka jak CMI w Obi, Budget w Praktikerze,
    Performance Power i Handy Power w Catsoramie. Nalepki naklejane na
    mejdinczajna.

  • 12. Data: 2012-01-16 20:35:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Aaaa mam jeszcze komplet narzynek i gwintowników Parkside oraz zestaw do
    > nawiercania otworów w drewnie pod śruby. Tną dobrze.
    >
    > Są tacy co twierdzą że Parkside to ciut tylko gorsza jakość zielonego bosha
    > ale 2x taniej. Nie do końca się zgadzam z tą opinią, ale też nie mam żadnego
    > bosha.

    Ja mam ten kompresor olejowy (to jakiś einhel) i jest OK do domowych prac.
    Kupilem też klucz pneumatyczny, niestety kompresor jest na niego za słaby, ale
    do odkręcenia kół w samochodzie (po zluzowaniu śrub) się nadaje idealnie (mam 2
    samochody po 20 śrub więc wymiana kół na zimowe/letnie zrobiła się znacznie
    szybsza).
    Posiadam ponadto wkrętarkę 18V i jestem z niej bardzo zadowolony. Inne
    marketowe, za ok. 100-130zł, się do niej nie umywają.
    Szlifierka oscylacyjna - najlepszy mój zakup z lidla. Jest bardzo dobra. Dziś
    chciałem kupić taśmową, ale zeszły.
    Mam też podkaszarkę elektryczną flora - bezkonkurencyjna w tej cenie. Sąsiedzi
    mają Bosche, Gardeny, których nawet nie ma co porównywać. Wiosną kupiłem również
    wertykulator flora. Nie mam porównania do innych, bo wszyscy sąsiedzi mają te z
    lidla, ale działa jak należy.
    Generalnie te elektronarzędzia wydają się być ciut lepsze niż typowy shit z home
    depotów, ale wg mnie, są w zupełności wystarczające do majsterkowania i prac
    wokół domu.
    A makity to mam tylko pilarkę spalinową, której nie zamieniłbym na żadnego
    stihla w podobnej cenie :)

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2012-01-17 01:04:11
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-16 14:09, 4CX250 pisze:

    CUT

    Fajny opis firmy Parkside, jak widać można sobie tym szajsem nie
    zaprzątać nawet głowy.

  • 14. Data: 2012-01-17 07:20:05
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 13:30:16 +0100, Kris napisał(a):

    Witam,

    > Akurat narzędzia w Lidlu są dobrej jakości- marka Parkside chyba.

    Moja opinia o Parkside jest zgoła inna. Kupiłem właśnie w lidlu szlifierkę
    taśmową (nieszczęśliwie zgubiłem do niej paragon). Przy drugim szlifowaniu
    padł pasek zębaty, mimo stosowania naprawdę minimalnego nacisku (zęby
    poodpadały). Szczęśliwie dało się dokupić zamiennik i szlifierkę
    nareperowałem, jednak nie mam już do niej zaufania.

    scruffty

  • 15. Data: 2012-01-17 08:18:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ja mam ten kompresor olejowy (to jakiś einhel) i jest OK do domowych prac.

    Bo te kompresory do 400zł to różnią się tylko naklejką.

    > Generalnie te elektronarzędzia wydają się być ciut lepsze niż typowy shit
    > z home depotów, ale wg mnie, są w zupełności wystarczające do
    > majsterkowania i prac wokół domu.

    Może i są ciut lepsze, według mnie zaletą jest tylko to, że przeważnie dają
    na nie 3 lata gwarancji.
    Może i elementy plastikowe obudów sprawiają wrażenie lepiej spasowanych co
    rzutuje na ogólny pogląd o tych elektronarzędziach ale jak ja zobaczyłem
    wygięty wałek w słupowej tylko dlatego że wiertło zjechało to wniosek jest
    tylko jeden.
    Prawda jest taka że nie ma co ale za te pieniądze cudów się nigdzie nie
    kupi, na czymś oszczędzić producent musi.
    Czasem lepiej jest kupić coś używanego markowego.

    Marek

  • 16. Data: 2012-01-17 09:15:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >Może i są ciut lepsze, według mnie zaletą jest tylko to, że przeważnie dają
    >na nie 3 lata gwarancji.

    Ot to.
    Paradoksalnie wadą markowych narzędzi jest ich serwis. Popsuje się to musisz
    oddać narzędzie do serwisu i czekasz ze dwa tygodnie a często dostajesz
    ekspertyzę że "z winy użytkownika"
    Marketowe narzędzia oddajesz do marketu od ręki wymieniają na nowe i tyle.
    Chociaż testowałem to tylko ze szlifierką oscylacyjna*(taką na prostokątne
    kawałki papieru)a z Bricomarche- kupiona za ok 30 zł szlifowałem nią bardzo
    dużo gładzi i w końcu padła. Wymienili od ręki na nową nawet nie zaglądali
    do pudełka.
    Mam np żółtą wiertarkę Einhella 500 lub 650 Wat z Biedronki kupiona za 50zł.
    Wytrzymała cała budowę i działa do dzisiaj. A nawet otwornicą nią wierciłem
    i mieszadło czasami zakładałem. Młot udarowy za 139 zł z BricoMarche działa
    już chyba 4 lata a różne rzeczy ja nim robiłem ja i teściu do tej pory na
    budowach. To samo szlifierka kątowa i oscylacyjna mała(taka na trójkątne
    kawałki papieru). Ta oscylacyjna używam często do szlifowania drewna(kiedyś
    u mamy renowacje starych mebli robiłem) teraz od czasu do czasu jakiś mebel
    zmajstruję) i jest nie do zdarcia a kosztowała 25 zł. Heblarka ręczna
    również- jak wiatę robiłem to bardzo dużo ją używałem- zużyłem kilka
    kompletów noży a sprzęt działa nawet ostatnio przez miesiąc teściu ją używał
    dzień w dzień praktycznie. No ale była z tych droższych coś koło 140 zł
    kosztowała;))
    Kosiarka spalinowa z Bricomarche za 399 zł dwa sezony już służyła i jeszcze
    kilka posłuży zapewne. Szwagier kupił kosiarkę z Biedronki z napędem za
    500zł na wyprzedaży i tez już dwa sezony oblatała bez problemu. A "markowe"
    kosiarki to tak ze 3 razy droższe więc nie widzę sensu przepłacać.
    Z markowych to mam piłę spalinową Makita kupiona za ok 600zł chyba I tu nie
    mam żadnych zastrzeżeń, a używałem i Stihla i Husqwarne. Makita jest z nich
    najlepsza moim zdaniem.
    Mój znajomy który prowadzi firmę budowlana i zatrudnia kilkunastu ludzi tez
    ostatnio przerzucił się na marketowy sprzęt. Właśnie ze względu na serwis
    sprzętów "markowych" Oczywiście jakieś większe sprzęty ma markowe(młot
    wyburzeniowy itp) ale drobne to kupuje w marketach i jakby co to nie robią
    problemów z wymianą. A różni idioci przecież w takich firmach pracują i
    czasami nie warto jednemu z drugim dać sprzęt za kilka tysięcy zł.
    On np chwali narzędzia McAllister z castoramy