  • Data: 2020-09-22 16:24:57
    Temat: Re: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ja to jak najbardziej rozumiem. Też nie chcę, by żyły za mnie roboty.
    > Oświetlenie to jednak jeden z tych nielicznych wyjątków, gdzie mógłbym
    > rozważyć automatyzację barwy. No bo fajnie byłoby móc zapalić światło o
    > 2-ej w nocy bez tego stresu, że mi za chwilę oczy wypali. Podobnie
    > wieczorem: łagodne, żółtawo-pomarańczowe światło sugerowałoby obecnym
    > organizmom żywym, że niedługo czas spać. Gdybym nie miał tego już w
    > komputerze i w smartfonie, to pewnie uznałbym to za jakąś nowobogacką
    > fanaberię - ale to naprawdę działa. Obecnie w domu mam LEDy 3000K,
> [...]

    Oświetlenie o temperaturze barwowej zmieniającej się w rytmie dobowym
    stosuje się w okrętach podwodnych. Żeby marynarze nie powariowali po
    utracie rachuby czasu przez organizm. My, powierzchniowcy, mamy inne
    problemy. Wiemy kiedy jest dzień, a kiedy noc. Nasz organizm też wie.
    I czasami chcemy go przechytrzyć. Stąd podwyższanie temperatury
    barwowej światła do pracy, również nocnej. Nie zawsze wynika to
    z chytrości. Ludzie żyją teraz również w niejscach bliższych biegunom,
    niż na nas do tego przystosowano. W takiej dajmy na to Finlandii, czy
    innym podobnym kraju, zimowe naświetlanie jasnym śwaitłem o odpowiedniej
    temperaturze znkomicie wpływa na ograniczenie występowania depresji.

    Nocne łagodne światełko naprawdę mogę sobie włączyć pstryczkiem.
    W komputrze to już w ogóle nie rozumiem dlaczego miałbym nocą mieć
    gorsze warunki pracy niż w dzień. Może fajnie by było żyć ekologicznie,
    z rytmem dnia, ale jakoś to nie wychodzi.

    --
    Jarek