  • 1. Data: 2012-06-14 11:09:55
    Temat: Żyrandole na poddaszu - na czym wiszą?
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Pytanie jak w temacie: wiesza się je do profilu, do kartongipsu samego,
    wierci się i wiesza aż do więźby? Czy może jeszcze jakoś inaczej?
    W blokach miałem drut w żelbecie a u rodziców haczyk z drutu dookoła
    tregry. Nie wieszam kryształowych cudów na 12 żarówek, nie mam zamiaru
    się na tym wieszać osobiście, ale przecież coś to będzie ważyć - i nie
    chcę żeby mi żyrandol na łeb spadł...

  • 2. Data: 2012-06-14 11:34:48
    Temat: Re: Żyrandole na poddaszu - na czym wiszą?
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości news:4fd9aa52$0
    Czesc :)

    > nie chcę żeby mi żyrandol na łeb spadł...

    1) Malo jest dzisiaj nowych lamp mocowanych na haczyku
    2) Jesli wiesz gdzie beda wisialy lampy to mozesz dac dodatkowe
    wzmocnienie a tu roznie sie robi - najczesciej wystarczy druga plyta
    KG
    3) w 90% przypadkow do montazu wystarcza specjalnie haczyki
    http://allegro.pl/kolki-rozporowe-do-plyt-sufitow-pu
    stek-taf-i2360127738.html

    pizdro
    Adams

  • 3. Data: 2012-06-14 11:41:25
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    On 14 Cze, 11:09, cte <c...@o...eu.com> wrote:
> [...]
    > tregry. Nie wieszam kryształowych cudów na 12 żarówek, nie mam zamiaru
    > się na tym wieszać osobiście, ale przecież coś to będzie ważyć - i nie

    Musi być wysokie to poddasze że planujesz żyrandol i jeszcze się o
    niego nie obijać.

    I właśnie uświadomiłem sobie że nei wiem jak się robi oświetlenei
    pomieszczeń ze skosami. Lampki tylko na powierzchni poziomej? Czy też
    na skosach?

    bajcik

  • 4. Data: 2012-06-14 12:46:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-14 11:09, cte pisze:
> [...]
    > tregry. Nie wieszam kryształowych cudów na 12 żarówek, nie mam zamiaru
    > się na tym wieszać osobiście, ale przecież coś to będzie ważyć - i nie

    Na takie metalowe kołki wiesza się:
    http://www.remont.porrady.biz/images/img18.jpg

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2012-06-14 14:12:45
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    .

    I właśnie uświadomiłem sobie że nei wiem jak się robi oświetlenei
    pomieszczeń ze skosami. Lampki tylko na powierzchni poziomej? Czy też
    na skosach?

    Wydaje mi się , że jak dasz na skosach to w oczy mogą trochę walić. Ja daje
    tylko na suficie poziomym.

    pozdr.
    mihal

  • 6. Data: 2012-06-14 14:31:41
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2012-06-14 12:46, quent pisze:
    > Na takie metalowe kołki wiesza się:
    > http://www.remont.porrady.biz/images/img18.jpg

    A kołek przez płytę KG i wystarczy? Nie wyrwie dziury?

  • 7. Data: 2012-06-14 14:35:55
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-14 14:31, cte pisze:
    > A kołek przez płytę KG i wystarczy? Nie wyrwie dziury?

    Musisz sprawdzić jaki to ma udźwig, są większe i mniejsze takie kołki no
    i porównać z wagą tego co chcesz powiesić.
    U mnie wszystkie lapy wiszą na takich kołkach ale moje są raczej
    standardowego ciężaru cokolwiek to znaczy ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2012-06-14 15:38:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Garus wrote:

> [...]
    >
    > I właśnie uświadomiłem sobie że nei wiem jak się robi oświetlenei
    > pomieszczeń ze skosami. Lampki tylko na powierzchni poziomej? Czy też

    jak ci się zamarzy :)

    trzbe pilnowac żemy świtło nie oślepiało.

  • 9. Data: 2012-06-14 16:02:24
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2012-06-14 14:35, quent pisze:

> [...]
    > U mnie wszystkie lapy wiszą na takich kołkach ale moje są raczej
    > standardowego ciężaru cokolwiek to znaczy ;-)

    No rozumiem, że różny udźwig kołka - tylko kołek rozpiera się np. za
    płytą kartongipsową i o ten KG się martwilem. Wiem, że np. półki wiesza
    się na kołkach do kartongipsu (takich rozwieranych przy ściąganiu) ale
    te kołki pracują bardziej na ścinanie gipsu, a takie w suficie na
    rozrywanie (wyrywanie) bardziej... Chyba :)

  • 10. Data: 2012-06-14 21:02:07
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-14 16:02, cte pisze:
    > No rozumiem, że różny udźwig kołka - tylko kołek rozpiera się np. za
    > płytą kartongipsową i o ten KG się martwilem. Wiem, że np. półki wiesza
    > się na kołkach do kartongipsu (takich rozwieranych przy ściąganiu)

    Na kołkach molly:
    http://www.bricoman.pl/upload/products/zoom/kolek-mo
    lly-do-pustych-przestrzeni-5x24-50sz-31850.jpg

    ale
    > te kołki pracują bardziej na ścinanie gipsu, a takie w suficie na
    > rozrywanie (wyrywanie) bardziej... Chyba :)

    No tak, dlatego te sufitowe kotwy mają takie szerokie ramiona.

    www.elipsa.info