  • 1. Data: 2021-12-20 10:39:09
    Temat: balkony od ulicy
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    Dzień dobry,

    zaciekawiło mnie ostatnio, że jest sporo domów stawianych już po zmianie
    ustrojowej i te domy mają często duże/długie balkony od strony drogi/ulicy.
    Nikt tam na tych balkonach nie robi i nie przebywa, najwyżej wieszane są
    lampki z okazji świąt albo dekoracje, gdy procesja Bożego Ciała przechodzi.
    Czy wie ktoś może skąd się w projektach te kosztowne a nieprzydatne
    balkony wzięły? Dlaczego takie projekty się kupuje?
    To jakaś pozostałość historyczna czy zwykły przekręt marketingowy?

  • 2. Data: 2021-12-20 10:50:13
    Temat: Re: balkony od ulicy
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2021 o 10:39, Slavo pisze:
> [...]
    > balkony wzięły? Dlaczego takie projekty się kupuje?
    > To jakaś pozostałość historyczna czy zwykły przekręt marketingowy?

    Może chodzi Ci o "Lodżję"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Loggia

    IMHO, każdy chce mieć balkon czy coś ale nie musi z niego korzystać.

    Często jest tak, że hałas nie pozwala czy okoliczny smród na korzystanie
    rekreacyjne ale takie mieszkania mają większe wzięcie niż te, które nie
    posiadają balkonów. Trzyma się tam rowery, pranie, wózki, cokolwiek.
    Wincyj miejsca w mieszkaniu :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2021-12-20 10:52:55
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > balkony wzięły? Dlaczego takie projekty się kupuje?
    > To jakaś pozostałość historyczna czy zwykły przekręt marketingowy?

    Ludzie chcą balkonów, to deweloperzy je budują.
    A dlaczego chcą? Każdy ma inne powody, jedni chcą sobie wyjść na balkon
    i pooglądać świat i sąsiadów, inni chcą namiastkę własnego
    ogródka/podwórka, czasem coś tam sadzą na tych balkonach.
    Balkon ma też walor praktyczny.
    Jak mieszkałem za dzieciaka w bloku z balkonami, to o ile na dworze nie
    padało, to wisiało tam często pranie. Mieszkania i łazienki były małe,
    więc balkon na suszarnie się idealnie nadawał.
    Mnie bardziej zastanawia inny twór. Po co wstawia się zamiast normalnych
    okien pełnowymiarowe drzwi balkonowe i przegradza barierką, żeby nikt
    nie fiknął bo balkonu nie wybudowano.

  • 4. Data: 2021-12-20 10:59:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2021 o 10:52, nadir pisze:

    > Mnie bardziej zastanawia inny twór. Po co wstawia się zamiast normalnych
    > okien pełnowymiarowe drzwi balkonowe i przegradza barierką, żeby nikt
    > nie fiknął bo balkonu nie wybudowano.

    A po to:
    https://ecsmedia.pl/c/ost-back-to-titanic-w-iext6990
    7855.jpg

    Otwierasz taki balkon i płyniesz :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 5. Data: 2021-12-20 11:13:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 December 2021 at 11:00:03 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
    > A po to:
> [...]
    znajomi maja przedwojenne kamienice
    i po remoncie zlikwidowali wszystkie balkony, bo są bardzo niebezpieczne i bywały
    przypadki, że spadły podczas uroczystości publicznych, gdy kilka osób na nich stało
    Znajomy sprzedawał kamienice i wzmocnil balkony i zrobił takie grube, ale
    powiedział, że one do niczego nie były przymocowane, bo stropy nie zbrojone, z duża
    ilością drewna

    2 lata temu ocieplali i remontowali wieżowiec i wymienili wszystykie balustrady
    balkonowe na takie przykręcane śrubami do muru, a w balustradach lamele osłaniające,
    też przykręcane śrubami

    i jak widze remont kamienice, odcinanie, burzenie balkonów a potemn firma przywozi
    stalowe i je przykręca śrubami do muru
    to wiem, że to mądre nie jest

    I nie istnieje norma na obciążalnośc balkonów, aby się nie urwały i nie spadły

    Dlatego mądrzy właściciele przedwojennych kaminic, calkowicie odcinaja balkony
    wysokiego ryzyka i instalują w ich miejsce kraty, blokujące wyjście przez drzwi
    balkonowe czy okno na zewnątrz.

    Mają sens balkony łączone zbrojeniem z murem, albo w wieżowcach, z betonowymi
    podporami od parteru az do 11 piętra, bo tam obciżalnośc jest gwarantowana
    a wszystkie te wystające płachty balkonowe, 1 metr i dalej, poza obrys budynku i
    przymocowane niewiadomo czym i do niewiadomo czego, to duże ryzyko,
    bo nikt nie będzie wazył ani sprawdzał, ile osób stanie na balkonie
    a bywało, że stało dużo za dużo osób, np. gdy przyjechał papież

    Na szczęscie n ie było wypadku

    Pojawił się projekt dobudowy dużych balkonów do wieżowców, jako pionowe studnie,
    czyli samodzielna struktura, nie związana z wieżowcem
    i tutaj wielkie ryzyko, że po latach, gdy podczas awarii na niższej kondygnacji,
    pożaru gazu,
    naruszona kontrukcja dolnego balkonu sprawi, że cała pionowa studnia się zawali i
    cala struktura zewnętrznych balkonów będzie do wyburzenia, bo groziła zawaleniem

  • 6. Data: 2021-12-20 11:26:16
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 20.12.2021 o 10:39, Slavo napisał:

> [...]
    > balkony wzięły? Dlaczego takie projekty się kupuje?
    > To jakaś pozostałość historyczna czy zwykły przekręt marketingowy?

    Dzień dobry, "nikt tam na tych balkonach nie robi", bo balkony służą
    nie tylko do grillowania. Służą też do nawiązywania znajomości przez
    babcie z przechodzącymi pod balkonami puzonistami z orkiestr dętych,
    dzięki czemu może i Ty pojawiłeś się na tym Bożym świecie:
    "Babcia stała na balkonie, dołem dziadek defilował,
    stanął pod balkonem, huknął jej puzonem, no i tak to się zaczęło -
    pa-pa-pa-pa-ra-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-ra-pa-pa-pa".
    Pa.

  • 7. Data: 2021-12-20 13:08:45
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 20.12.2021 o 11:26, Collie pisze:

> [...]
    > stanął pod balkonem, huknął jej puzonem, no i tak to się zaczęło -
    > pa-pa-pa-pa-ra-pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa-ra-pa-pa-pa".

    W tym domu się urodziłem
    https://www.google.pl/maps/@50.7288315,19.6909619,3a
    ,75y,149.42h,87.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1sitexBrDLi7NK
    hCmhSl4-MA!2e0!7i13312!8i6656

  • 8. Data: 2021-12-20 13:14:04
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 20.12.2021 o 10:50, LordBluzg(R) pisze:

    > Często jest tak, że hałas nie pozwala czy okoliczny smród na korzystanie
    > rekreacyjne ale takie mieszkania mają większe wzięcie niż te, które nie
    > posiadają balkonów

    Balkon w bloku jest dla mnie sensowny. Mnie dziwią na przykład tutaj:
    https://www.google.pl/maps/@50.5186487,20.239992,3a,
    74.6y,185.79h,80.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq2ty6PO2n2u
    8VkUoAII1kg!2e0!7i13312!8i6656

  • 9. Data: 2021-12-20 13:14:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2021 o 13:08, Slavo pisze:

    > W tym domu się urodziłem
    > https://www.google.pl/maps/@50.7288315,19.6909619,3a
    ,75y,149.42h,87.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1sitexBrDLi7NK
    hCmhSl4-MA!2e0!7i13312!8i6656

    Ło kurwa! Jak Jezus :D

    Wszystkiego Najlepszego zatem, z powodu zbliżających się urodzin :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 10. Data: 2021-12-20 13:23:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 December 2021 at 13:15:03 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    hCmhSl4-MA!2e0!7i13312!8i6656

    > Ło kurwa! Jak Jezus :D
    >
    > Wszystkiego Najlepszego zatem, z powodu zbliżających się urodzin :)
    a czy ktoś zna obciążalnośc wskazanego wiszącego balkonu
    i wie ile osób może wejśc i będzie bezpiecznie
    a pod iloma się już zarwie ?

    Dlaczego na balkonach nie ma tabliczki obciążalności:

    Max obciżalnośc 300kg ( 3 osoby)

    Max obciżalność 100 kg ( 1 osoba)

    Na dużych, wiszących, bez podpóre, jest miejsca na 10 i więcej osób
    a to obciążenie nawet 1000 kg

    Dlaczego minister infrastruktury nie ogarnia tego tematu >?