  • 11. Data: 2009-06-12 11:21:03
    Temat: Re: balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 03:27:56 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Użytkownik "gordom" <n...@a...ess> napisał w wiadomości
    >
    > Najlepsze byłoby drzewo żelazne, z Chin.

    Z Chin to teraz możesz dostać najwyżej drewniane żelazo

    T.

  • 12. Data: 2009-06-12 12:15:28
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Z Chin to teraz możesz dostać najwyżej drewniane żelazo
    >
    > T.

    Hm, jak się nie znasz, to nie zabieraj głosu.
    Dla kumatych - z takiego drewna robi się łupki panewek do stołów
    wiertniczych w wiertnicach do głębokich wierceń 3000 i więcej metrów.
    Doskonałe do takich wyrobów i mocno dekoracyjne po oszlifowaniu.

  • 13. Data: 2009-06-12 17:42:29
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 14:15:28 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Dla kumatych - z takiego drewna robi się łupki panewek do stołów
    > wiertniczych w wiertnicach do głębokich wierceń 3000 i więcej metrów.

    Tak, tak - a ponadto balustrady balkonowe, super odporne :)

    T.

  • 14. Data: 2009-06-12 17:55:18
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Tak, tak - a ponadto balustrady balkonowe, super odporne :)

    Kto ma dostęp do odpadów lub listew, z których można wytoczyć balaski...

  • 15. Data: 2009-06-12 21:00:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No nie nadaje sie, widzę na drewnianym blacie na loggii - ale własciwie dlaczego tak
    marnieje?
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-06-13 12:37:17
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > No nie nadaje sie, widzę na drewnianym blacie na loggii - ale własciwie dlaczego
    tak marnieje?

    temat buczyny jako zamiennika szlachetniejszych rodzajów drewna pojawia
    się zresztą regularnie na forach żeglarskich i szkutniczych, na których,
    o ile mi wiadomo, czasem bywasz. Buk po prostu nie nadaje się do użytku
    jeśli jest narażony na wilgoć czy wodę, po pierwsze -szybko butwieje, a
    po drugie -silnie pracuje, paczy się i pęka. Chyba że jest bardzo
    starannie zaimpregnowany, ale i wtedy są z nim problemy. A dlaczego, to
    trzeba spytać dobrą Bozię, ew. w gorszym razie jakiegoś technologa
    drewna o zacięciu teoretycznym.

  • 17. Data: 2009-06-14 20:22:43
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gordom <n...@a...ess> napisał(a):

    > balustrada to syberyjski modrzew bedzie lepszym wyjsciem niz krajowy.
    > >

    > Zdecydowałem się właśnie na syberyjski. Dziś pojechałem do tartaku i
    > kupiłem cały materiał. Mieli modrzew krajowy, syberyjski i co tylko
    > jeszcze dusza zapragnie. Wszystko mi poprzycinają do wymiaru i wstępnie
    > przeheblują. Cena - bardzo miłe zaskoczenie :-) (1800 zł/m3 po obróbce).
    > Jednym słowem cud malina. Poświecenie prawie całego dnia i przejechanie
    > 120 km zwróciło się z nawiązką.
    > Dziękuję wszystkim za rady i pomoc.
    > Pozdr.,
    > gordom

    Z naszych krajowych na zewnatrz wytrzymuje długo (zaimpregnowane -około
    20 lat napewno) OLCHA I AKACJA!! Mam płot z olchy ponad 15 lat parokrotnie
    impregnowany(Sadolin clasic,Pinotex i ostatnio Drewnochron) deski wygladają
    b.dobrze.Rygle poprzeczne najlepiej ze swierku. Dlaczego OLCHA taka trwala-?
    Wystarczy sobie uzmyslowić, gdzie ona rosnie zazwyczaj: wśród strumieni,
    przy rzekach , na mokradłach, gdzie wody mnóstwo. Wiec jak ma wody się bać..?
    Marex