  • 1. Data: 2009-06-13 00:42:07
    Temat: jeszcze jedno pytanie - impregnacja drewna na zewnątrz
    Od: gordom <n...@a...ess>

    Witam ponownie.
    O materiał na balustradę balkonową już pytałem (będzie w końcu z
    modrzewia syberyjskiego). Chciałem jeszcze zasięgnąć Waszej rady na
    temat impregnacji drewna. Jak dotąd próbowałem różnych specyfików ale
    efekt był raczej rozczarowujący (prędzej czy później powłoki lakiernicze
    ulegały złuszczeniu). Jedyne co się w miarę sprawdziło i przetrwałe w
    jako takiej kondycji kilka lat to drewnochron. Tak też chciałem zrobić i
    tym razem: 1-2 warstwy drewnochronu bezbarwnego a na to 1-2 warstwy
    drewnochronu z pigmentem (drewno musi być zabarwione na kolor ciemnego,
    prawie czarnego, palisandru bo takie są belki w murze pruskim i stolarka
    okienna). Mankament tego rozwiązania jest taki, że trzeba odczekać zdaje
    się 16 godzin pomiędzy kolejnymi malowaniami a tego czasu mocno brakuje
    (chcę pomalować poszczególne elementy zanim stolarz poskłada całość).
    Macie jakieś pomysły jak skrócić proces impregnacji? Może jakiś inny
    specyfik (przy założeniu, że nasączy drewno)? Z góry dziękuję.

    pozdr.,
    gordom

    P.S. Sprawa mocno pilna :-)

  • 2. Data: 2009-06-13 01:02:42
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gordom" <n...@a...ess> napisał w wiadomości

    Xylamit żeglarski, a w ostateczności budowlany - pośmierdzi trochę, ale po
    wyschnięciu mozna go pokryć farbami bezbarwnymi a później lakierami. Xylamit
    jest szkodliwy dla zdrowia więc może nie jest już produkowany (tak jakby
    ktoś miał impregnowac nim łyżki), ale jakieś zastępcze pewnie są - pytać w
    sklepach i prasie żeglarskiej.