  • 1. Data: 2009-06-13 06:07:03
    Temat: Jakim pnaczem obsadzic plot ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jakie pnącza polecacie do obsadzenia ogrodzenia działki?
    Płot na podmurówce, pionowe grube profile stalowe lub miejscami metalowa siatka jesli
    to ma jakieś znaczenie.
    Nasłonecznienie różne, nawodnienie raczej okresowe z węża plus naturalne, grunt marny
    podłoże gliniaste.
    JaC

  • 2. Data: 2009-06-13 14:55:15
    Temat: Re: Jakim pnaczem obsadzic plot ?
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    jesli to ma jakieś znaczenie.
    > Nasłonecznienie różne, nawodnienie raczej okresowe z węża plus naturalne, grunt

    Ładnie wygląda Bluszcz zimozielony ale czy ta specyfikacja będzie mu
    odpowiadać musisz doczytać.

  • 3. Data: 2009-06-13 15:35:03
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > grunt marny podłoże gliniaste.

    Ładnie wygląda Bluszcz zimozielony ale czy ta specyfikacja będzie mu

    Z doświadczenia wiem, że będzie. W takich warunkach nasłonecznienia rośnie
    dosyć wolno. Poza tym lubi sam wybierać kierunek wzrostu - co oznacza, że
    zamiast żywopłotu można mieć dywan. Albo powędruje do najbliższego drzewa i
    po nim zacznie się wspinać. Nawet wysoko. Na sośnie to wygląda atrakcyjnie
    :) Słowem trzeba uprawiać pod kontrolą.
    Jeśli płot solidny, to może rdest ? Jest ciężki, ale ma kilkumetrowe roczne
    przyrosty.
    JBP

  • 4. Data: 2009-06-14 12:54:57
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    JBP <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > :) Słowem trzeba uprawiać pod kontrolą.
    > Jeśli płot solidny, to może rdest ? Jest ciężki, ale ma kilkumetrowe

    Ja, gdybym raz jeszcze dzisiaj sadził, wybrałbym co praktycznego i
    ciekawego. Widziałem pnacze kiwi, które ma ciekawe liscie, warunki podłoza
    dość zwyczajne(teren nie podmokły..)Piekne liscie i naturalne owoce
    jesienią. Teraz ma gęsty szpaler Alba sibirica, czyli derenia ozdobnego.
    Rosnie na zalesionym(w cieniu sosen) gruncie jak burza.Tylko przycinać!
    Marex