  • 1. Data: 2009-06-13 21:37:12
    Temat: gres na zewnątrz bez fugi - dobry pomysł?
    Od: gordom <n...@a...ess>

    Witam po raz kolejny.
    Tym razem chciałem zasięgnąć Waszej opinii na temat układania płytek na
    zewnątrz (balkon). Przymierzam się do kupna szkliwionego gresu z Opoczna
    (gres Real Cotto 10,9 x 10,9 -> http://tinyurl.com/kuqaws,
    http://tinyurl.com/lxxajw). Zastanawiam się czy taki rodzaj płytki można
    ułożyć bez fugi. Balkon ma powierzchnię blisko 4 m2 (1,55 x 2,5 m). Z
    zamieszczonej na stronie Opoczna charakterystyki technicznej tej płytki
    wynika, że współczynnik cieplnej rozszerzalności liniowej (10^-6/st.C)
    wynosi <9 (niestety nie wiem jak ten parametr interpretować, dużo to czy
    mało).

    Jeśli jednak fuga musi być to jaką minimalną szerokość powinienem
    zachować (czy 1 mm pomiędzy płytkami jest OK czy na zewnątrz powinno to
    być więcej)? Z góry dziękuję za pomoc,

    pozdr.,
    gordom

  • 2. Data: 2009-06-14 14:01:56
    Temat: Re: gres na zewnątrz bez fugi - dobry pomysł?
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Zastanawiam się czy taki rodzaj płytki można
    > ułożyć bez fugi.

    IMHO tak położone płytki będą szególnie narażone na odpadanie w zimie (woda
    włazi pod płytkę, zamarza, zwiększa objętość)