  • 41. Data: 2012-10-13 14:06:07
    Temat: Re: beton zimą, jak bardzo niedobrze?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    news:50794b87$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale ty odradzales.

    Co odradzałem ?

  • 42. Data: 2012-10-13 14:08:31
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale zbrojenie unieśli w stosunku do tych fotek co dałeś? I wibrowali ?

    Na tych fotkach nie ma jeszcze kompletnego zbrojenia, nie ma też
    podkładek i wcale się nie dziwię. Fatalnie się chodzi po podniesionej
    siatce, a to że nikt na mordę nie poleciał przez podwójnej wysokości
    zbrojenie (ja przepadłem kilka razy) to cud jakiś.
    Wibrowali, pisałem że momentami ciężko był buławę włożyć przez
    zbrojenie, jak się druty z kilku stron zbiegły.

    W nocy padało, dzisiaj też podlewali (woda stoi na dece), nie jest źle :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 43. Data: 2012-10-13 14:35:05
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > W nocy padało, dzisiaj też podlewali (woda stoi na dece), nie jest źle :)

    W tych temperaturach to nawet polewać nie musisz bytnio.
    Jak nie zmarznie do poniedziałku/wtorku to już nic mu nie będzie.

  • 44. Data: 2012-10-13 15:19:58
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > W tych temperaturach to nawet polewać nie musisz bytnio.
    > Jak nie zmarznie do poniedziałku/wtorku to już nic mu nie będzie.

    Jest 15C, a na jutro zapowiadają 21!
    Paranoja, chyba przespałem jesień, zimę i najwyraźniej kawałek wiosny ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 45. Data: 2012-10-13 15:43:23
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]

    > Jest 15C, a na jutro zapowiadają 21!
    > Paranoja, chyba przespałem jesień, zimę i najwyraźniej kawałek wiosny ;)

    Dziwna pogoda. W zeszłym roku było zimno.

  • 46. Data: 2012-10-14 16:57:47
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 13 października 2012 15:43:23 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > Dziwna pogoda. W zeszłym roku było zimno.

    Gdzie ?
    Na Grenlandii topnialy lodowce...

  • 47. Data: 2012-10-14 17:52:49
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 09 Oct 2012 22:45:30 +0200, Irek N. napisał(a):

    Witam,

    Mam takie pytanie bo nie wiem gdzie jest problem. W piątek zalewałem sobie
    słupek (nie ma przenosić obciążeń, jedynie stać - będzie do niego
    przyczepiona ościeżnica drzwi zewnętrznych, których otwór zmniejszałem).

    Beton kręciłem w taczce, na taczkę pospółki i piasku wsypałem ok. pół worka
    cementu.

    Zalewałem popołudniu, w nocy mógł być niewielki przymrozek. Beton zalewałem
    w szalunek (wstawiłem w środek kilka prętów zbrojeniowych), miał
    konsystencję wilgotnej ziemi, wrzucałem go w szalunek kielnią, więc wody
    nie było za dużo.

    I niestety nie wyszedł jak trzeba, do dzisiaj jest mokry w dotyku i ma
    ciemny kolor, łatwo go zarysować gwoździem, kręcąc śrubokrętem można zrobić
    dziurę), a już dawno powinien związać.

    Pytanie co z tym zrobić, mogę rozwalić i zalać jeszcze raz, tylko czy jest
    to uzasadnione. Jak pisałem nie ma on pełnić zadań konstrukcyjnych, czy
    wzmocni się jak wyschnie do końca?

    Nie wiem czy to wina cementu, czy za małej ilości cementu, na początku
    chciałem sypać worek na taczkę, ale we wszystkich recepturach jest albo 1:3
    albo 1:4 lub jeszcze mniej cementu jak beton ma być chudy.

    Jak to wygląda teraz przedstawia obrazek:

    http://s11.postimage.org/e70ikoao3/piii_beton.jpg

    scruffty

  • 48. Data: 2012-10-15 10:11:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Pytanie co z tym zrobić, mogę rozwalić i zalać jeszcze raz, tylko czy jest
    > to uzasadnione. Jak pisałem nie ma on pełnić zadań konstrukcyjnych, czy
    > wzmocni się jak wyschnie do końca?

    Tak. Ale nie jak "wyschnie" ale zwiąże!

    Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem taczka ale jeśli to taka zwykła mała 60l
    to proporcje masz dobre. Za tydzień będzie twardy. Jest zimno więc beton
    wolniej nabiera wytrzymałości, ale w końcu stwardnieje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2012-10-15 16:28:46
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    >Jest zimno więc beton wolniej nabiera wytrzymałości, ale w końcu
    stwardnieje.

    Zimno?
    O 9:30 było 17 stopni! A teoretycznie góry za miedzą.
    Gdyby nie wiatrzysko to w południe w podkoszulku można było chodzić.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 50. Data: 2012-10-16 10:41:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Zimno?
    > O 9:30 było 17 stopni! A teoretycznie góry za miedzą.
    > Gdyby nie wiatrzysko to w południe w podkoszulku można było chodzić.

    Średnia temperatura dobowa jest mimo tych chwilowych 17 stopni niska.

    Lałem w czwartek b15 i w sobotę wieczorem jeszcze bez problemu mogłem go
    szpachelką skrobać, a wczoraj jeszcze dało się go zarysować.

    Daj mu czas. Stwardnieje

    Pozdrawiam
    Ergie