  • 21. Data: 2010-02-20 18:03:45
    Temat: Re: blacha kwasoodporna w kuchni
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Anonim <n...@a...email> napisał(a):

    > A gdzie można umieścić zdjecia? Dajcie jakis link to zobaczycie jak to
    > zrobiłem.
    >
    > Pozdrawiam
    > Robert

    Wrzuć np tutaj http://www.imageshack.us/.
    Dopisz czy odsunięta jest na całej powierzchni czy tylko górą na te 5cm?

  • 22. Data: 2010-02-21 10:03:30
    Od: "Anonim" <n...@a...email>

    > Wrzuć np tutaj http://www.imageshack.us/.
    > Dopisz czy odsunięta jest na całej powierzchni czy tylko górą na te 5cm?
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    Fajny link :)

    Po krótce to było tak:
    1. Na górze szyba odsunieta by po szafkę mozna przykręcić oprawkę do
    jarzeniówek
    2. na dole szyba oparta jest w profilu aluminiowym U
    3. w profil U jest włożony kabelek by szyba nietarła o aluminium (a
    dokładniej o łby wkrętów) i zmijszyć glębokość profila bo szyba jest pod
    kątem
    4. profil U przykręcony do blatu małymi wkrętami
    5. góra szyby opiera się małe blaszki pod katem prostym i dodatkowo o listwe
    wykończeniową jak na zdjeciach (blaszki średnio co 50 cm)
    6. Szyby w rogu sa przycięte pod kątem by sie wyłozyły w rogu ściany. Czyli
    sa to trapezy a nie tafle prostokątne.
    7. Najpierw należy przykręcićoprawki, założyć jarzeniówki i przykręcić dolny
    profil a potem przy pomocy kartonu (2 szt) dokładać i mierzyć wyskokość
    szyby oraz ten kąt na dwóch końcach szyby, by ładnie pasowały.
    8. szyba ma 5 mm. 2+1+2 : czyli 2 mm szyby + 1 milimetr foli mlecznej + 2
    mm szyby. Folia jest w środku . Specjalnie wybrałem klejonke by w czasie
    jakiegoś stłuczenia nie poobcinało rąk :) Nawet gdyby pekła to sie
    nierozsypie i niespadnie na ręce tak jakby to mogło być ze zwykłą szyba
    matową czy mleczną. Szybe według szablonów z tektury zamówiłem u szklarza.
    9. na scianie mam normalną jasnę tapete tak jak wszędzie w kuchni. Myslałem
    by pomalowac tak na biało dla większego błysku ale niebyło potzreby, tapeta
    jest kremowa z czerwonymi wzorkami. na zdjeciach lekko prześwitują kwadraty
    wzorka
    10 na kazdej ścianie sa 2 jarzeniówki włączane włącznikiem wpuszczonym w
    szafce, kabel wewnnątrz szafki. Teraz bym wykorzystał włączniki z
    fotokomórką, 4 lata temu niewidziałem ich, teraz sa dostępne w sklepach.
    11. pod pochłaniaczem umieściłem jeszcze jedną małą tafle i jarzeniówkę.
    12. szyba pochłaniacza jest umieszczona na szybie dużej przy pomocy profila
    H (i kabelków elekrytycznych) wierzch oklejony oklejina meblowa w kolorze
    szafek.
    13. Caość włączam 3 włacznikami
    pierwszy: umieszczony w szafce i zapalam 2 jarzeniówki na jednej ścianie
    drugi: umieszczony w szafce i zapalam 2 jarzeniówki na drugiej ścianie
    trzeci: przy głównym włączniku światła w kuchni (na ścianie przerobiony z
    pojedyńczego na podwójny) któy zapala szkiełko pod pochłaniaczem. W nocy
    jeśłi sie wejdzie to nieoświetla, daje tyle światla by wszystko widzieć ale
    niemozna przy tym pracowac bo za ciemno
    14. całość jest wykończona listwami przymeblowymi - plastikowymi.
    15. bok w moim wypadku od drzwi wejściowych - ten tójkąt zasłaniający
    wykonałem z pleksi 5 mmi dotego przykręciłem profil aluminiowy U a całość
    okleiłem tapeta. Profil U wchodzi na szybe a plastik zasłania "przekrój szyb
    z zawartością"
    16. szybe wybierałem u szklarza z żarówką na 3 m kablu. i najbardziej ładnie
    świeciła 5mm piaskowana z jednej strony. Szklarz zwrócił mi uwagę na
    bezpieczeństwo i wybrałem klejonkę.
    17. Z myciem jest prosto. Tak jak okna, łatwizna
    18 . zdjęcia nie oddają tego co widzi oko. Na żywo nie widać gdzie jest
    jarzeniówka (no może troszeczke) w ciemności cała tafla szyby świeci tak
    jakby na całe płaszczyźnie było podświetlenie. Zdjecia tego nieoodają.
    Według mnie jest lepiej na żywo niż na zdjeciach.
    19 zdjęcia z swiecącą szybą były robione w dzień W ciemności świeca inaczej.
    20. Wszystkim znajomym się bardzo podobało. 2 pomagałem zrobić identyczne :)
    21. O koszty nie pytajcie bo niepamietam. Najdroższe były szyby. Wiem tylko
    że robocizna 0zł hihihi

    W razi dalszych pytań służę pomocą.

    http://img442.imageshack.us/gal.php?g=kuchnia16n.jpg

  • 23. Data: 2010-02-21 10:21:26
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Anonim <n...@a...email> napisał(a):

    > W razi dalszych pytań służę pomocą.
    >
    > http://img442.imageshack.us/gal.php?g=kuchnia16n.jpg

    Dzięki za fotki. Pomysł na 5, realizacja na 4 z +. Tylko dla tego, że widać
    jakieś plamki za szybami(co to jest?). Gratuluję fachowego łączenia
    prosopadłych płaszczyzn w narożu. Łatwe to chyba nie było. Zaczynam się
    zastanawiać czy umieszczenie 1cm rynienek z alu za szybą i wsunięcie tam
    taśmy z LED-ami nie przyniesie jeszcze lepszego efektu. Tylko koszty moga
    drastycznie wzrosnąć.

    Czy nie obawiasz się, ze nieprzytwierdzona na całej powierzchni szyba może
    zbyt mocno pracować i uginać się?

  • 24. Data: 2010-02-21 11:04:21
    Od: "Anonim" <n...@a...email>

    Użytkownik "Piotr " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za fotki. Pomysł na 5, realizacja na 4 z +. Tylko dla tego, że
    > widać
    > jakieś plamki za szybami(co to jest?).
    Dzięki
    Te plamki to wzór z tapety. Wten sposób coś co jest mleczno białe (szyby)
    mają nawiązanie do reszty ścian. Żonka mówi że te plamki to harmonia
    nowoczesności z
    klasyczną tapetą hihih Inaczej byś to widział gdybyś zobaczył całą kuchnię

    >Gratuluję fachowego łączenia
    > prosopadłych płaszczyzn w narożu. Łatwe to chyba nie było.

    One nie są prostopadłe - patrz opis

> [...]
    > taśmy z LED-ami nie przyniesie jeszcze lepszego efektu. Tylko koszty moga

    Widzialem coś takiego. niepodobało mi sie, Napewno mniej zeżre prądu, ale
    LED sa światłem punktowym i bedzie widać co cm punkt świetlny (a jeśli
    schowasz je w profil - jasnych trójkątów) i nieroświętlą całej tafli szkła.
    By osiągnąc podobny efekt do mojego całość musiała by być bardzie "gruba"
    Diody musiały by byc w odeległości coajniem kilkunastu cm za szybą, a tam
    niema na tyle miejsca.

    > Czy nie obawiasz się, ze nieprzytwierdzona na całej powierzchni szyba może
    > zbyt mocno pracować i uginać się?

    Nieobawiam sie bo szyby sa użytkowane ponad 4 lata i jest wszystko OK
    A co do uginania się? A poco miała by sie uginać?Pracować? Siłę odśrodkowa
    ruchu naszej planety, osiadanie budynku czy też nagrzewania się szyby od
    gotującej zupki załatwiają plastikowa listwa mocuącej oraz przewód w dolnej
    części.
    Szyba jest na calej długości przytwierdzoana. Blaszki sa po to by można w
    czasie jej zakładania poradzić sobie samemu. Całość dodatakowo jest
    przytrzymywana plastikowymi listwami ozdobnymi.

    POzdrawiam
    Robert

  • 25. Data: 2010-02-21 21:29:29
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Anonim" <n...@a...email> napisał w wiadomości

    > http://img442.imageshack.us/gal.php?g=kuchnia16n.jpg
    Gratuluję pomysłu i ... odwagi :) Jak kiedyś pytałem o szkło na ścianę, to
    mnie zakrzyczeli :)
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 26. Data: 2010-02-22 06:19:50
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    > Gratuluję pomysłu i ... odwagi :) Jak kiedyś pytałem o szkło na ścianę, to
    > mnie zakrzyczeli :)
    > Wojtek

    Jakbyś był przy mnie. hihi Ja tez tak miałem , ale jak wchodziłem w dyskusje
    dlaczego nie to zawsze sie kończyło "nie bo nie", "nie bo nie widziałem
    nigdzie", "Panie, tak sie nie robi." itp Najfajniejszy był szkalrz.
    Powiedział: "... Pana zadaniem jest wymyslaniem niestworzonych rzeczy i
    płacić a moim to wykonać..." Zasugerował mi tylko klejonke by ewentualne
    kawalki niepoprzecinały ręki jakby szyba pękła. Było drożej ale uważam że
    miał rację.

    Pozdrawiam
    Robert