  • 1. Data: 2010-02-17 18:54:21
    Temat: rura spalinowa od kominka - karkołomne
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam,
    Budynek, 2 kondygnacje, 2 ściany zewnętrzne, prostopadłe do siebie. W ich styku,
    czyli kącie ma być
    kominek narożny.
    Kominek o małej mocy.
    Rurę spalinową chcę poprowadzić _wewnątrz_ chaty ile się da, a tylko koniec wystawić
    nad dach.
    Więc robię tak: wywalam 1 dziurę-przepust w 1 suficie/stropie i to samo w
    stropodachu.
    Problemy: O ile izolacja termiczna owej rury na odcinku kominek-->1 strop jest do
    opanowania, tak
    odcinek 1 strop-->stropodach to hardcore.
    W owym narożniku, gdzie ma być rura spalinowa na piętrze ma sie znaleźć szafa
    wnękowa,
    zabudowana.Rura będzie wewnątrz jej..
    Czym to teraz odizolować od ciuchów, desek i innych elementów? Obudować po chamsku
    cegłami+ wełną
    mineralną?
    1. Rury napewno nie wywalę na zewnątrz
    2.Rura wewnątrz ma być niewidoczna dla oka i oddawać max ciepła do pomieszczeń, na
    obu kondygnacjach

    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2010-02-17 19:17:03
    Temat: Re: rura spalinowa od kominka - karkołomne
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > szafa wnękowa, zabudowana.Rura będzie wewnątrz jej..
    > Czym to teraz odizolować od ciuchów, desek i innych elementów? Obudować po

    Albo są specjalne ssytemy rigipsowe.
    Ale według mnie zaizolowac dokładnie.
    Temperatur w kominie może dochodzić do 150C.

    > 2.Rura wewnątrz ma być niewidoczna dla oka i oddawać max ciepła do
    > pomieszczeń, na obu kondygnacjach
    .
    Wtedy będą się wychładzać spaliny i będzie ci się wykraplać woda w
    kominie.......
    Niestety spalin nie można zbyt mocno schładzać, bo zacznie się problemy.
    Jedynie kotły gazowe kondesayjne, ale wtedy i komin inny :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-02-17 19:20:59
    Od: Rentier <f...@g...com>

  • 4. Data: 2010-02-17 20:24:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 19:54:21 +0100, Rentier napisał(a):

> [...]
    > zabudowana.Rura będzie wewnątrz jej..
    > Czym to teraz odizolować od ciuchów, desek i innych elementów? Obudować po chamsku

    Jeśli zrobisz komin z rury izolowanej, to nie ma problemu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2010-02-18 06:55:06
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Rentier pisze:
    > 2.Rura wewnątrz ma być niewidoczna dla oka i oddawać max ciepła do
    > pomieszczeń, na obu kondygnacjach

    Troche to sprzeczne, szczególnie gdy schowasz ja w szafie.

    Zasadniczo nie zabieralbym ciepla od rury, czyli dobrze zaizolowana
    niech sobie idzie w szafie czy lepiej w jakims wydzielonym kanale
    G-K (który moze byc w szafie). Za to jakis dodatkowy otwór w stropie
    (obok rury?) na przeplyw goracego powietrza z komory grzewczej kominka.
    Na pieterku kratka gdzies nisko (w podlodze?) zapewnilaby doskonale
    nagrzewanie. Pewnie konieczna kratka w drzwiach, by umozliwic cyrkulacje.

    Gdybys nie chowal tego w szafie, byloby znacznie latwiej, bo kanal
    grzewczy i kominowy moglyby byc w jednej wnece. Ot, taki bardzo wysoki
    kominek, przebity przez strop ...

    pozdr serd
    --
    A S

  • 6. Data: 2010-02-18 08:56:19
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Należy to rozwiązać tak, aby było możliwe sewisowanie, tj. czyszczenie
    szczotą kominiarską przewodow dymowych , co jest niezbędne.
    I nie licz na 150 oC w temp. spalin, gdyż takowa jest
    przy zimnym kominku podczas rozpalania.
    Powinna być rura izolowana odporna na temp. do 400 oC.
    T.

  • 7. Data: 2010-02-18 09:14:35
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Ja tak mam, nie grzeje to za dobrze, ale nie ma problemu z wykraplaniem itp.