  • 1. Data: 2010-02-16 20:34:21
    Temat: Kontrukcja pod płyty K-G
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam, chciałem zrobić obudowę rury PCV w wewnętrznym narożniku ściany i nie
    mam pojęcia jak to poskładać do kupy.
    Zacząłem czytać na stronie rigipsa ale nadal mam mętlik w głowie.
    Zakupiłem już sobie Solidtape i uniflota Knaufa (za radę Screama), ale nie
    mam pojęcia jak zrobić konstrukcję nośna. Znaczy generalnie bym jakąś zrobił
    ale pewnie nie poprawną. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że na podłodze
    jest podłogówka, więc raczej odpada wiercenie w podłodze, ale w stropie
    można.Obudowa będzie miała gdzieś 16cmx16cm i na 2,70 do góry.
    Taki sam problem ma z obudowaniem rury (spiro od rekuperacji) w wewnętrznym
    narożniku pod sufitem.......
    Ktoś podrzuci jakiś pomysł?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-02-16 21:08:41
    Temat: Re: Kontrukcja pod płyty K-G
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-16 21:34, Stolat pisze:
> [...]
    > można.Obudowa będzie miała gdzieś 16cmx16cm i na 2,70 do góry.
    > Taki sam problem ma z obudowaniem rury (spiro od rekuperacji) w wewnętrznym

    Ja bym to zrobil tak:

    - na ścianach pionowo od dołu do góry profile U.

    - dwa profile U skręcic ze sobą żeby powstało coś takiego |_|[ To będzie
    narożnik zabudowy

    - po ziemi i po suficie mozesz puścić profile U do podłogi nie
    przykręcaj a jedynie jego końce zanituj do wcześniej zamocowanych na
    ścianach profili U.

    - co kawalek powkladaj poprzeczki z CD wsunięte z jednej strony w profil
    U przy ścianach a z drugiej strony w ten naroznik. Możesz to ponitować
    do kupy.

    - przykręć płyty i gotowe.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-02-16 21:25:58
    Od: M <M...@w...pl>

    Stolat pisze:
    > Witam, chciałem zrobić obudowę rury PCV w wewnętrznym narożniku ściany i nie
    > mam pojęcia jak to poskładać do kupy.

    Chcesz rurę do kanalizacji obudować tylko GK? Jeżeli tak, to szybko to
    rozbierzesz, bo odgłosy przy spuszczaniu wody będą w stanie obudzić
    wszystkie stare duchy.

    M.

  • 4. Data: 2010-02-16 21:27:57
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > przy ścianach a z drugiej strony w ten naroznik. Możesz to ponitować do

    Hmm całkiem sensowne, niby w sumie UD,CD do sufitów.
    Ale widzę, że sam weższe przez co mnie miejsca zajmą. Hmm jeszcze jedno
    pytanie, bo niby ocynkowanej blachy nie można ciąć gumówkami, bo uszkadzają
    terminiczne ocynk (nawet ze specjalną tarczą), ale słyszałem że nożycami się
    trudno przecina.
    To jak w końcu tniecie te profile?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2010-02-16 21:40:42
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-02-16 22:27, Stolat pisze:

    > Hmm całkiem sensowne, niby w sumie UD,CD do sufitów.

    Do ścian i sufitów mocujesz tylko profile "przyscienne UD"

> [...]
    > terminiczne ocynk (nawet ze specjalną tarczą), ale słyszałem że nożycami się

    Profile tnie się nożycami.
    Jak masz nożyczki klasę wyżej niż najgorszy syf to cięcie profili to
    pestka.

  • 6. Data: 2010-02-16 22:02:05
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz rurę do kanalizacji obudować tylko GK? Jeżeli tak, to szybko to
    > rozbierzesz, bo odgłosy przy spuszczaniu wody będą w stanie obudzić
    > wszystkie stare duchy.

    No tam jeszcze wełnę mineralną wpakuję i mam nadzieję że wystarczy :)
    A rura idzie w przedpokoju (czy jak się nowocześnie mówi w wiatrołapie) i
    jakoś się da wytrzymać chyba.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2010-02-18 04:57:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pytanie, bo niby ocynkowanej blachy nie można ciąć gumówkami, bo
    > uszkadzają terminiczne ocynk (nawet ze specjalną tarczą), ale słyszałem że

    Do profili w ogóle nie ma co podchodzić z kątówką. Tylko nożyce. Kupisz w
    markecie takie z przekładnią i miękką rękojeścią od 20 zł w górę i masz na
    zawsze.