  • 1. Data: 2010-02-16 13:26:15
    Temat: sufit podwieszany - wysokosc jetek
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Mam problem z konstrukcja dachu i musze zdecydowac.

    Moge umiescic jętki dachu na wysokosci 2,7 od posadzki
    (jednak wtedy jetki wyjda dosc dlugie i obawiam sie ze
    pracujaca wiezba bedzie mi je odksztalcac - ok 5m).

    Dach krokwiowo jetkowy, z dodatkowymi platwiami umieszczonymi
    bezposrednio nad jetkami do usztywnienia konstrukcji.

    W moim dachu jest mozliwosc podniesienia tych jetek na
    wysokosc 3,2 - 3,3 - wtedy jetki skroca sie do ok 3,5 - 4m,
    czyli juz taka przyzwoita dlugosc.

    Czy lepiej zrobic jetki wyzej i wykonac sufit podwieszany na
    pretach/wieszakach, czy moze obnizyc jetki i montowac
    sufit bezposrednio do jetek.

    Wydaje sie ze taki sufit podwieszany nie bedzie reagowal tak
    mocno na prace wiezby dachowej poniewaz bedzie mial w pewnym sensie
    niezalezna konstrukcje, dodatkowe stopnie sfobody.

    Sufit w takim przypadku bedzie obnizony od 50 do 60cm.

    O ile wiekszy koszt trzeba przewidziec na sufit podwieszany w stosunku
    do montowanego bezposrednio do jetek?

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2010-02-16 13:28:48
    Temat: Re: sufit podwieszany - wysokosc jetek
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    dodam tylko ze sufit bede wykonywal sam, wiec
    nie nalezy tu liczyc kosztow robocizny.

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2010-02-16 13:39:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > O ile wiekszy koszt trzeba przewidziec na sufit podwieszany w stosunku
    > do montowanego bezposrednio do jetek?

    Koszt pewnie przy podwieszanym niewiele wiekszy ale za to mozesz lepiej
    docieplić
    Po prostu kładziesz wełne od góry na płytach między wieszakami .
    Jeśli sufit zrobisz bezpośrednio na jetkach to wełna wejdzie tylko pomiedzy
    jetki. No chyba ze druga warstwa na jetkach ale wtedy juz tego poddasza nie
    wykorzystasz na np jakis składzik itp.
    Ja mam sufit obnizony o 10cm w stosunku do jetek i tam upchniete 10cm waty i
    miedzy jetki 15cm druga warstwa

  • 4. Data: 2010-02-16 14:03:26
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Darek pisze:
> [...]
    >
    > Sufit w takim przypadku bedzie obnizony od 50 do 60cm.
    >
    > O ile wiekszy koszt trzeba przewidziec na sufit podwieszany w stosunku

    Jeżeli przykręcisz płyty kg bezpośrednio do jętek to będzie Ci pękał.
    Jętki pracują razem z całym dachem. Sam zresztą to zauważyłeś pisząc o
    zbyt długich jętkach.
    Daj je wyżej i zrób konstrukcje.

  • 5. Data: 2010-02-16 14:12:53
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Jeżeli przykręcisz płyty kg bezpośrednio do jętek to będzie Ci pękał.
    > Jętki pracują razem z całym dachem. Sam zresztą to zauważyłeś pisząc o
    > zbyt długich jętkach.
    > Daj je wyżej i zrób konstrukcje.

    tz zle sie wyrazilem, nie chcialem ich przykrecac besposrednio do jetek,
    tylko najpierw profile a potem plyta, ale nadal i tak byla by to sztywna
    konstrukcja.

    Czy konstrukcja profili w jednym i drugim przypadku, czy to bedzie
    podobny koszt, podobna konstrukcja i tylko dojdzie koszt wieszakow,
    czy jednak do podwieszanego konstrukcja profili bedzie bardziej
    skomplikowana
    a co za tym idzie drozsza.

    Przepraszam za tak laickie pytania ale narazie nie znam tematu a starm sie
    wiele tematow ogarnac na raz i nie za bardzo wyrabiam z czasem zeby
    wszystkiego na raz szukac. Wiem ze znajde odpowiedzi na stronie producento
    ale decyzje musze podejmowac szybko poniewaz projektant czeka w boksach.
    Dlatego zadaje pytania ludzia ktorzy juz to przeszli i znaja sie na temacie.

    Tylko tak mysle czy przy obnizeniu sufitu o 40-50cm, czy nie bede musial
    stosowac jakis wydumanych konstrukcji krzyzowych aby ustabilizowac
    strop. Generalnie mnie sie podoba torozwiazanie i nie chodzi juz
    o naklad pracy a potrzebne naklady finansowe.

    Z gory jeszcze raz dziekuje za wszelkie odpowiedzi
    Pzdr
    Darek

  • 6. Data: 2010-02-17 17:56:36
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 16, 2:26 pm, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Sufit w takim przypadku bedzie obnizony od 50 do 60cm.
    >
    > O ile wiekszy koszt trzeba przewidziec na sufit podwieszany w stosunku

    To zalezy o koncowego efektu w domu. Mozesz poprowadzic zabudowe plyt
    az do kalenicy. Jetki wyszlifowac i zabejcowac. Ja tak przynajmniej
    mam. Masz pomieszczenie wyzsze i lepiej wygladajace optycznie. Ale to
    juz kwestia wystroju.
    Pod wzgledem konstrukcynym lepiej dluzsze niz krotsze. Mocneisza
    kratownica.

  • 7. Data: 2010-02-17 20:33:26
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    On 16 Lut, 14:26, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam

    > Mam problem z konstrukcja dachu i musze zdecydowac.

    problem z konstrukcja czy z planami zagospodarowania?

    > Moge umiescic jętki dachu na wysokosci 2,7 od posadzki
    > (jednak wtedy jetki wyjda dosc dlugie i obawiam sie ze
    > pracujaca wiezba bedzie mi je odksztalcac - ok 5m).

    jetki maja wazne zadanie, to nie jest element dekoracyjny.

> [...]
    >
    > W moim dachu jest mozliwosc podniesienia tych jetek na
    > wysokosc 3,2 - 3,3 - wtedy jetki skroca sie do ok 3,5 - 4m,

    ale wtedy moga przestac czesciowo spelniac swe zadanie polegajace na
    usztywnieniu krokwi .

    > Czy lepiej zrobic jetki wyzej i wykonac sufit podwieszany na
    > pretach/wieszakach, czy moze obnizyc jetki i montowac
    > sufit bezposrednio do jetek.

    zrob jak mowi projket, podniesienie ich o 60 cm zaburza rozklad
    obciazen...wprawdzie na ogol dachy projektowane sa z naddatkiem
    wytrzymalosci ( na ogol) ale licho nie spi... zawalic sie nie zawali
    ale z biegiem czasu dolna czesc krokwi moze sie zaczac uginac i
    zobaczysz to np. na peknieciach wewnetrznych wykonczen itp.

    pzdr
    krzychut

  • 8. Data: 2010-02-18 06:00:55
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > ale z biegiem czasu dolna czesc krokwi moze sie zaczac uginac i
    > zobaczysz to np. na peknieciach wewnetrznych wykonczen itp.

    Bardzo rozsadna uwaga. W koncu Pytajnik nie okreslil rodzaju statycznej
    konstrukcji wiezby. Pisze, ze sa jetki ale sa tez platwie...
    Te jetki moga robic za wiazary spinajace krokwie wiec pracuja na rozciaganie
    i ich podnoszenie czy opuszczanie moze znaczaco zmienic cala statyke dachu.
    Twoje obawy sa uzasadnione. Ja bym tez bez dokladniejszej analizy ich nie
    ruszal.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2010-02-19 07:39:26
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >jetki maja wazne zadanie, to nie jest element dekoracyjny.

    wiem jakie maja zadanie...

    >zrob jak mowi projket, podniesienie ich o 60 cm zaburza rozklad
    >obciazen...

    chyba sie nie zrozumielismy, ja nie mam projektu gotowego
    i nie chce samodzielnie podnosic jetek. Wlasnie jest projektowany dach
    i mam wybor.

    Pzdr
    Darek