  • 1. Data: 2010-02-16 22:38:36
    Temat: Re: Rozmieszczenie przewodów w nowym domu od Kina Domowego
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Uzytkownik "Aga K R" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
    grup dyskusyjnych:hlevlm$qsp$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > od miejsca gdzie bedzie TV, tunery amplitunery itp kable glosnikowe, ale
    > im wiecej czytmy tym wieksze zamieszania
    >
    > kino domowe 5.1, czy moze 6.1 czy moze 7.1
    >
    > glosnik przedni to lewy, centralny prawy i z boku subwoofer
    > a co z tylu
    >
    > za glowami na wysokosci wyczytalismy ok 90-120cm
    > ze bydac i teraz tylni lewy tylni prawy i czy tez przewod
    > na centralny tylni?
    >
    > jak to rozwiazac? jaki najbardziej popularny system kina jest?
    > a moze po prostu za wersalka w scianie po prostu zrobic
    > gniazda glosnikowe 3szt lewe, prawe i centralne?

    5.1 IMO wystarczy.
    Osobiscie nie szedlbym w strone wiekszej ilosci glosników a raczej w ich
    jakosc.
    Zreszta w ogóle nie kupowalbym subwofera tylko 2 porzadnej jakosci przody i
    2 jakies male, niekoniecznie wypasione tyly. Tylne graja niewiele. Lacznie 4
    sztuki.
    Mozna oczywiscie suba kupic ale musi to byc zestaw 5.1 z subem mocnym i
    dobrej jakosci bo zwykle to zamiast dawac bas - dudnia.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-02-17 05:37:02
    Od: "Aga K R" <a...@g...pl>

[...]

    dziekujemy zza podpowiedzi
    AKR

  • 3. Data: 2010-02-17 07:00:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Aga K R" <a...@g...pl> napisal w
    > wiadomosci grup dyskusyjnych:hlevlm$qsp$...@i...gazeta.pl...

    > 5.1 IMO wystarczy.

    Na dzisiaj 99% to 5.1, bedzie sie to zmieniac zwlaszcza, ze wiekszosc Blu
    Ray jest jednak w 7.1 - tyle, ze te dwa dodatkowe tyly tak naprawde dla
    przecietnego kowalskiego niewiele wniosa.

    > Osobiscie nie szedlbym w strone wiekszej ilosci glosników a raczej w ich
    > jakosc.
    > Zreszta w ogóle nie kupowalbym subwofera

    Bylby to gruby blad - kino domowe bez suba to kiszka.

  • 4. Data: 2010-02-17 07:06:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > a co z tylu
    >
    > za glowami na wysokosci wyczytalismy ok 90-120cm
    > ze bydac i teraz tylni lewy tylni prawy i czy tez przewod

    7.1. oznacza tylny lewy i tylny prawy - 6.1 jest bez sensu. Albo 5.1 albo
    7.1.

    > jak to rozwiazac? jaki najbardziej popularny system kina jest?

    Dzisiaj 5.1

    > a moze po prostu za wersalka w scianie po prostu zrobic
    > gniazda glosnikowe 3szt lewe, prawe i centralne?
    >
    > dziekujemy zza podpowiedzi

    Ja od zawsze w tzw. salonie z telewizorem mialem i mam uproszczona wersje
    czyli 2.1. Stereo plus dobry sub. Ale mam dedykowane pomieszcenie z
    projektorem, gdze jest 7.1. Zadaj sobie pytanie ile DVD lub BD ogladasz, a
    ile bedzie to po prostu TV. Jesli filmy to glownie TV wowczas wystarczy 2.1.

  • 5. Data: 2010-02-17 07:34:41
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > bedzie sie to zmieniac zwlaszcza, ze wiekszosc Blu Ray jest jednak w 7.1 -
    > tyle, ze te dwa dodatkowe tyly tak naprawde dla przecietnego kowalskiego
    > niewiele wniosa.

    Nic nie wniosa bo przecietny kowalski nie ma odpowiednich mozliwosci
    aranzacji pokoju dla potrzeb kina domowego. Moi znajomi czy klienci nie maja
    nawet poprawnie ustawionych i dobranych konfiguracji 5.1 - po co im wiecej
    ;) Idac za ich i swoim doswiadczeniem - wogole olewam cale glosniki
    efektowe. Fronty mam rozsadne, dokupie lepszy centralny i sub'a i tyle. W
    koncu to kino domowe - w kinie nie dzwiek jest najwazniejszy. Kiedys
    najwazniejsza byla tresc filmu ;)

    > Bylby to gruby blad - kino domowe bez suba to kiszka.

    Popieram - szczegolnie przy notorycznie zle dobranych kolumnach, komplety
    5.1 za 1000zl na salon 40mkw...a potem "Panie ustaw mi to Pan to nie jest
    jak w kinie". Malo do ktorego trafia argument ze to nigdy nie bedize jak w
    kinie (w budzecie w ktorym klient operuje).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2010-02-17 07:36:55
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >. Ale mam dedykowane pomieszcenie z projektorem, gdze jest 7.1.

    I to jest mis na miare mozliwosci - gdzie 7.1 moze miec sens. Czy nawet 5.1
    ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2010-02-17 07:40:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak w kinie". Malo do ktorego trafia argument ze to nigdy nie bedize jak w
    > kinie (w budzecie w ktorym klient operuje).

    Od tysiaca to zaczynaja sie ceny niepierdzacych subow.

  • 8. Data: 2010-02-17 08:09:12
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Aga K R" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a moze po prostu za wersalka w scianie po prostu zrobic
    > gniazda glosnikowe 3szt lewe, prawe i centralne?

    Przod - lewy, centralny, prawy , z boku sub
    Tyl - lewy, prawy (nie spotkalem sie jeszcze z tylem centralnym).

  • 9. Data: 2010-02-17 08:46:57
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci grup
    > Bylby to gruby blad - kino domowe bez suba to kiszka.

    Bez dobrego suba - zapomniales dodac ;-)
    W tym tkwi caly szkopul!

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2010-02-17 08:53:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Przod - lewy, centralny, prawy , z boku sub
    > Tyl - lewy, prawy (nie spotkalem sie jeszcze z tylem centralnym).

    Przecież Yamaha ma coś takiego od wielu lat. Ale nawet nie myślałem o jego
    podłaczaniu.