  • 11. Data: 2010-02-17 09:54:35
    Temat: Re: Rozmieszczenie przewodów w nowym domu od Kina Domowego
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:hlgaq1$aj0$1@news.onet.pl...

    > Przecież Yamaha ma coś takiego od wielu lat. Ale nawet nie myślałem o jego
    > podłaczaniu.

    Etam yamaha, to jest po prostu 6.1

  • 12. Data: 2010-02-17 10:07:10
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hlgaq1$aj0$1@news.onet.pl...

    > Etam yamaha, to jest po prostu 6.1

    No tak.. Występuje od wielu, wielu lat.

  • 13. Data: 2010-02-17 10:29:35
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    wiadomości news:hlgf4g$mh6$1@news.onet.pl...

    > No tak.. Występuje od wielu, wielu lat.

    Mam kino domowe LG (wlasciwie "kombajn" - kino domowe, odtwarzacz DVD i
    magnetowid w jednym).
    Napis mowi 5.1 :-) Glosnikow jest 6 :-) (patrz powyzej).

  • 14. Data: 2010-02-17 10:38:55
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Mam kino domowe LG (wlasciwie "kombajn" - kino domowe, odtwarzacz DVD i
    > magnetowid w jednym).
    > Napis mowi 5.1 :-) Glosnikow jest 6 :-) (patrz powyzej).

    Tylko u mnie głośników moze być 7, a nie 6.

  • 15. Data: 2010-02-17 12:57:46
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Tylko u mnie głośników moze być 7, a nie 6.
    a na jakiej wysokości posiadacie zamontowane głośniki
    przednie a na jakiej tylnie?
    jak najlepiej rozwiązać rozmieszczenie

    to moj domek
    http://tnij.org/groszek3

    na pierwszym zdjęciu z przodu są głośniki są przednie pomiędzy TV
    a kominem

    na drugim przednie są szerzej rozstawione, tak samo jak tylnie

    czy rozstaw przednich powinien być taki sam szeroki jak tylnich
    dla dobrego efektu? i wysokosc tez taka sama powinna zostać?

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-02-17 13:06:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > czy rozstaw przednich powinien być taki sam szeroki jak tylnich
    > dla dobrego efektu? i wysokosc tez taka sama powinna zostać?

    W normalnym użytkowym mieszkaniu/domu za cholere nie zrobisz dobrego
    rozstawu, bo albo kanape trzeba wystawić na środek pokoju albo liczyc się z
    pewnymi ograniczeniami.
    U mnie jest tak: przednie głośniki stoją praktycznie obok telewizora,
    centralny leży na telewizorze, tylne stoją nie za kanapa, ale obok i sa
    skierowane w kierunku słuchaczy. Tylne głośniki stoją na podstawkach na
    wysokości uszu słuchającego. Sub może stać gdziekolwiek, bo on nie ma
    znaczenia - niskie dźwięi rozchodza sie równomiernie w przestrzeni.
    Oczywiście nie jest to superrozwiązanie, ale dla mnie ważniejsza była
    przestrzeń mieszkalna niż przestrzeń dźwiękowa. Zresztą i tak efekt jest
    niezły, choć bawiło mnie to 10 lat temu.

  • 17. Data: 2010-02-17 13:43:52
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > przestrzeń mieszkalna niż przestrzeń dźwiękowa. Zresztą i tak efekt jest
    > niezły, choć bawiło mnie to 10 lat temu.

    Być może tak samo się stanie w moim (naszym) przypadku,
    ale jednak zawsze marzyło mi się rewelacyjne kino domowe
    prawdopodobnie to będzie ostatnia rzecz do domu jaką kupimy,
    ale 60cali plasma na pewno trafi na ścianę :)
    dlatego chcielibysmy miec instalcje na to przygotowaną.

    Mam okazję popracować czasami
    na plasmie 60cali i przyznam, że bardzo przyjemnie się pracuje na takim
    duzym ekranie
    mając komputer podłaczony, przeglądanie internetu, google earth, youtube
    itp, + klawiatura bezprzewodowa
    z touchpadem, na tak duzym ekranie to naprawde przyjemnosc.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-02-17 15:57:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Uzytkownik "Aga K R" <a...@g...pl> napisal w
    > wiadomosci grup dyskusyjnych:hlevlm$qsp$...@i...gazeta.pl...

    > 5.1 IMO wystarczy.
    > Osobiscie nie szedlbym w strone wiekszej ilosci glosników a raczej w
    > ich jakosc.
    > Zreszta w ogóle nie kupowalbym subwofera tylko 2 porzadnej jakosci
    > przody i 2 jakies male, niekoniecznie wypasione tyly. Tylne graja
    > niewiele. Lacznie 4 sztuki.
    > Mozna oczywiscie suba kupic ale musi to byc zestaw 5.1 z subem mocnym
    > i dobrej jakosci bo zwykle to zamiast dawac bas - dudnia.

    powiem szczerze ze jak Calikiem swiadomie olalem systemy wiloglosnikowe i
    mam tylko dwa glosniki frontowe :) tylko ze duze 3 drogowe z solidnymi
    basami.

  • 19. Data: 2010-02-17 17:56:57
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci grup
    > powiem szczerze ze jak Calikiem swiadomie olalem systemy wiloglosnikowe i
    > mam tylko dwa glosniki frontowe :) tylko ze duze 3 drogowe z solidnymi
    > basami.

    To jest tez troche kwestia upodoban.
    Nie wyobrazam sobie np. sluchac muzyki z glosników z sub-em.
    Nie lubie takiego rodzaju dzwieku.
    Wole tak jak u Ciebie 2 dobrej jakosci przody, na tyle duze, zeby mogly
    zejsc nisko gdy trzeba.
    Dobre glosniki (oraz wzmacniacz) charakteryzuja sie m.in. tym, ze dzwiek nie
    jest do nich "przyklejony" - scene stereo powinno sie czuc w przestrzeni
    przed glosnikami.
    Jesli chodzi o bas to lubie jak pojawia sie tylko wtedy kiedy jest
    potrzebny. Jesli dobre przody zapewniaja mi odpowiedni bas to nie mysle nad
    sub-em.

    Odnosnie do filmów z zakodowanym dzwiekiem wielokanalowym to takie tylne
    efektowe glosniki sa niezbedne ale one generalnie nudza sie, graja niewiele
    i raczej cicho.
    Lat temu z 7 wybieralem swoje kolumny glosnikowe. W tym czasie sluchalem
    troche róznych zestawów, takze 5.1.
    Zestawy 5.1 tak do ok. 3000 zl to bylo zawracanie glowy. Dzwiek byl
    strasznie kartonowy, bas buczal, ogólnie zero rozdzielczosci i
    selektywnosci. Kupilem za ta kwote 2 przody a z czasem 2 troszke mniejsze na
    tyl, które okazaly sie potem zbyt dobre zeby marnowaly sie jako efektowe i
    teraz stoja w innym pokoju jako przody :-)
    Na efekty kupie cos uzywanego na Allegro kiedys.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2010-02-17 18:14:53
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jesli chodzi o bas to lubie jak pojawia sie tylko wtedy kiedy jest
    > potrzebny. Jesli dobre przody zapewniaja mi odpowiedni bas to nie mysle

    Mylisz dwie podstawowe sprawy: stereo i wielokanał. Stereo polega na budowie
    sceny przed tobą, dźwięk ma się dobywać w taki sposób jakbyś siedział w sali
    koncertowej. A systemy wielokanałowe umiejscawiają cię w środku sceny z
    głośnikami efektowymi za tobą i przed tobą. Te tylne głośniki oczywiście nie
    mają grać tak jak przednie i centralny, one odgrywają swoją rolę przy penych
    efektach i budowaniu sceny. To dzięki nim słyszysz, ze helikopter nadlatuje
    gdzieś z tyłu z jednej strony. Nie uzyskasz tego bazując tylko na dwóch
    głośnikach z przodu.
    A co do suba to można go zawsze wyregulować. Ja mam niestety bardzo mocnego
    suba i słuchając jazzu strasznie wali basem. Ale zawsze można go wyłączyć.
    Ale za to super ma uderzenia podczas korzystania z kina.