    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: bobry, pszczoły, wiosny jeszcze nie widać
    Date: Sun, 8 Feb 2009 21:13:41 +0100

    Dnia Sun, 08 Feb 2009 19:55:17 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > (...)
    > Mam za plotem pasieke na 200-300 uli
    > i czesto zdarza sie, ze maja jakis pozytek za moja Ponderoza
    > w rezulatacje jestem w tym czasie jakby w roju.
    > One robia swoja ja swoje i nie zdarzylo sie jeszcze
    > ab mnie uzadlily.

    Ponieważ znają już Twój zapach i nie kojarzą Cię jako wroga.
    Kiedyś mieliśmy na strychu gniazdo szerszeni - latały sobie wokół domu,
    czasem wieczorem wpadały przez okna do światła - to się je wyganiało i już,
    nieposłuszne trzeba było utłuc, niestety. Nikogo z nas nigdy nie mialy
    zamiaru atakowac ani w domu, ani na podwórku, nawet nie próbowały, były po
    prostu oswojone z naszym zapachem i nas dlatego nie atakowały; były sobie
    ze 3 lata z rzędu (oczywiście to było zanim mieliśmy pszczoły). Kiedy
    jednak na strychu zrobiło się za dużo ich odchodów pod gniazdem i trzeba
    było coś z tym zrobić, mąż wszedł i odciął wiszące u krokwi puste zimą
    gniazdo; była to jajowata budowla wielkości dwóch dużych wiader połączonych
    brzegami. Cos pięknego. Schował je do szopy, ale tam przez zimę myszy je
    zniszczyły i nie było już eksponatu, a zdjęcia nawet nie zrobiliśmy :-(
    Tyle, że obejrzeliśmy je sami w przekroju - piękna sprawa, inżynieria
    wyższa.
    Innym razem osiedliły się w kanale wentylacyjnym, no to, niestety, trzeba
    było je unicestwić chemicznie w okresie pełnego rozwoju roju, bo tak
    wypadło :-((( Żal nam było ich bardzo, ale co zrobić.