  • 1. Data: 2011-09-01 20:56:30
    Temat: cena metra kwadratowego dopcieplenie elewacji i rożne detale techniczne z tym związane ...
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Jakiś czas temu pytałem o grubość styropianu. Wiem, że ideałem byłoby 15 cm
    ew 12 też ujdzie :-)))
    Teraz mam takie pytania:
    Potrzebujemy docieplić budynek ( a dokładnie fragment czyli jedną klatkę
    dłuuuugiego szeregowca w starym budownictwie. Czyli 2 ściany ; od frontu i
    od ogródka.
    Wysokość całości około 9 m a szerokość około 7,5 m i takie dwie ściany jak
    wspomniałem. Od frontu jest w sumie 9 okien a od ogrodu 6. Żadnego demontażu
    rynien - tylko parapety i czapka na ogniomurze do wymiany.
    Zastanawiam się jak szukać wykonawcy i jakie są ceny. Jakie realne?
    Lokalizacja Gdańsk Wrzeszcz.

    Jakiś czas temu czytałem o około 60-70 PLN kompleksowo za m 2 robocizna +
    materiał.
    Czy możecie podać jakieś przykłady stawekz ostatniego czasu?
    Ile da się realnie wywalczyć?

    Oczywiście wiele zależy od tego co się chce.
    Myślimy o 12-15 cm styropianu oraz ....
    właśnie, jaki tynk?
    Podobno jest kilka rodzajów. Zna sie ktoś na tym? Wady, zalety, porównanie
    kosztów...

    Jakich produktów unikać .... ?
    O co pytać potencjalnego wykonawcę ? ( myślałem pytać np jak kleją płyty do
    ściany - podobno nie należy kleić tylko na placki lecz też na zamkniętą
    ramkę z kleju na każdej płycie ).
    Do tego na wielu eelwacjach widziałem mech a raczej pierwotka czyli zielony
    nalot a na innych nawet bardzo starych nic i to na różnych stronach świata.
    Kolega stwierdził, że wiele zależy od tynku... no właśnie.

    Ile i jakich warstw powinno być?

    Ile kołków powinno być realnie na 1 m 2?

    Czego jeszcze dopilnować i o co wypytać?
    Jaka listwa startowa lepsza? Blaszana? nie wpuści np myszy do styropianu?

    Help bo mózg się lasuje.

    Może macie jakąś ekipę godną polecenia co do Gdańska dojedzie?

    Dawid

  • 2. Data: 2011-09-01 23:33:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Dawidus" <d...@o...pl> wrote in message

    Nie wiem ile kosztuje ale wiem jedno, że nie bierz ekipy z ich materiałem,
    bo będą oszukiwać i oszczędzać

  • 3. Data: 2011-09-02 07:30:52
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    z tego co kojarzę w jednym z ostatnich muratorów był obszerny artykuł na
    temat elewacji, ocieplania, wad, zalet itp itd. Nie mam teraz przy sobie
    tego numeru, to nie sprawdzę, ale najdalej 3 miesiące wstecz.

  • 4. Data: 2011-09-02 08:45:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zielony nalot a na innych nawet bardzo starych nic i to na różnych
    > stronach świata. Kolega stwierdził, że wiele zależy od tynku... no

    kiki dobrze Ci radzi :)

    A swoją drogą
    za robotę płacę 45zł (oczywiscie FV nie chcą dać) miałem tez ekipe co za
    25zł od 1m2 zrobią, ale podziękowałem
    za placki i krzywizny jak zobaczylem ich robotę

    materiał chcieli swój, ale uparłem się sam załatwiałem od producenta
    bezpośrednio
    niestety całego tira trzeba ale jak masz potrzebe miec 200paczek styro
    minimum 5 palet to pisz do mnie.
    z sąsiadem robimy razem wiec tyle potrzebowalismy

    pamiętaj, ekipa ma smarowac plyty dookoła + placki do srodka, a nie same
    placki jak to robi większość ekip.

    z pianki zrezygnowalem robie na kleju izolbetu, ale wczoraj jak chcialem
    oderwac plytę celem wepchnięca kabla, to nie dałem rady
    musiałem ciąc styropian, więc trzyma bardzo dobrze, zastanawiam się czy te
    kołki potrzrebme bo do porothermu są drogie dosyc

    co do tynku to jeszcze nie podjąłem dycyzji
    zastanawiam się
    nad silikonowo silikatowym z webera albo nad silikonowym.

    Nie mam zamiaru przez najblizsze lata malowac

    za 230m2 sciany chca z webera za silikonowy 3700zł netto
    za siikatowo silikonowy 3300zł netto
    za arylowo silikatowy 2670zł netto
    za akryl 2340zł netto.

    z ceresitu
    za silikonowy chcą 3700 brutto
    silikonow silikatowy 3500zł brutto
    aktrylowy 3000zł brutto

    1,5 ziarno
    silikonowy ponco najbardziej odporny na zamakanie sciany.

    mineralnego nie biore pod uwage, namawiano mnie jeszcze aby zrobić
    mineralnym
    w kolorze docelowym i pomalowac całość silikonowa farbą i na 1m2 mozna do
    20-30zl zaoszczędzic

    rozwazę to na weekend jeszcze

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2011-09-02 17:46:07
    Od: "Kalikstus" <k...@g...pl>

    Witam,

    Nie znam cen w Pana regionie, w Warszawie w tej chwili ceny za ocieplenie
    wahają od 130 do nawet 200 złotych netto za metr kwadratowy ocieplenia w
    zależności od użytych materiałów i od stopnia utrudnień ściany, to znaczy od
    tego, czy ściana wymaga wcześniejszych napraw tynkarskich, czy ma dużo
    występów, okien itp. Do tego w Pana przypadku należy doliczyć koszt nowych,
    szerszych parapetów i nowego pokrycia murku ogniowego.

    Styropianu generalnie czym więcej tym lepiej. Niemcy mają na tym punkcie
    wprost obsesję, tam na domach super energooszczędnych, nie wymagających
    ogrzewania prawie w ogóle standardem jest pół metrowa warstwa styropianu.
    Oczywiście piszę to tylko jako ciekawostkę, bo Pański dom nie jest przecież
    domem super energooszczędnym, w przypadku Pana domu najczęściej stosowanym
    standardem jest 14 centymetrowa warstwa styropianu.

    Przyklejony do ściany styropian (na ramkę i 5-6 placków) należy dodatkowo
    mocować kołkami w ilości co najmniej 6 sztuk na metr kwadratowy. Zgodnie z
    zasadami sztuki budowlanej każdą płytę (metr na pół metra) mocuje się 5
    kołkami - na rogach i na środku. Dużą uwagę należy zwrócić na dokładne
    przyleganie do siebie krawędzi płyt styropianowych. Wszelkie szczeliny,
    zwykle wypełnione przez wykonawców zaprawą, tworzą tak zwane mostki cieplne,
    przez które "ucieka" całkiem nie mało ciepła z domu.

    Po wyrównaniu wszelkich nierówności powierzchni położonego na ścianie
    styropianu należy nałożyć nań kilkumilimetrowej grubości warstwę kleju i w
    ten klej wcisnąć siatkę z włókna szklanego na załamaniach, np. przy oknach
    należy położyć dwie warstwy siatki. Ma to za zadanie wzmocnienie powierzchni
    styropianu i stworzenie podłoża pod tynk. Po wyschnięciu kleju kładzie sie
    na to tynk. Należy zwrócić uwagę na przestrzeganie przez wykonawcę czasów
    schnięcia poszczególnych warstw: warstwy tynku użytego do naprawy ściany,
    kleju mocującego styropian do ściany i kleju mocującego siatkę. Te czasy,
    różne dla różnych materiałów, dla różnych producentów, podane są na
    opakowaniach. Od ich przestrzegania zależy jakość przyszłej elewacji.
    Wykonawcy, chcąc ułatwić sobie pracę, zwykle znacznie te czasy skracają.

    Jaki tynk? Z powodu malej wytrzymałości mechanicznej styropianu warstwa
    nałożonego nań tynku musi być bardzo cienka, inaczej styropian pod ciężarem
    tynku po prostu połamie się. W przypadku bardzo cienkiej warstwy tynku
    nawierzchniowego jego odporność mechaniczna nie ma zbyt dużego znaczenia,
    można więc przyjąć, że tynki do ociepleń styropianowych różnią się tylko
    kolorem, fakturą i ceną. Proponuję wybrać najtańszy barwiony w masie
    mineralny tynk drobno fakturowany. Barwiony w masie, bo po pierwsze taki
    tynk jest bardziej odporny na utratę koloru pod wpływem słońca, a po drugie
    odpada konieczność malowania. Drobno fakturowany natomiast dlatego, bo
    faktura - na przykład drobny baranek - doskonale wyrównuje wszelkie
    nierówności. Grubo fakturowanego tynku nie można s tu stosować, bo jego
    warstwa musiałaby być zbyt gruba. Polecane drogie tynki silikatowe, czy
    silikonowe są tu nieporozumieniem. To są tynki oddychające, a więc nie
    dochodzi pod nimi do zawilgoceń, nie odparzają się, ale żeby to działało
    podłoże też musi oddychać, a przecież styropian nie jest paroprzepuszczalny,
    nie oddycha. Oczywiście sprzedawca woli sprzedać droższy tynk silikonowy,
    wmawia więc klientowi różne, zwykle nieprawdziwe rzeczy licząc na jego
    niewiedzę, zresztą sam często tej wiedzy nie ma, nie zna się na
    budownictwie, jest przecież tylko sprzedawcą w sklepie, nie budowlańcem -
    zna sposoby sprzedania towaru, a nie jego przydatność na budowie.

    Wspominał Pan o problemach z porastaniem tynków mchem i innymi paskudztwami.
    Nie ma tynków na takie coś odpornych, natomiast łatwo się takie paskudztwo
    usuwa. Należy kupić w sklepie ogrodniczym bezbarwny (żeby nie porobić plam)
    preparat mchobójczy, posmarować nim tynk i zapomnieć. Po kilku dniach po
    mchu nie będzie śladu.

    Pyta Pan jaką zastosować listwę startową? To zupełnie nie ma znaczenia, choć
    ja preferuję metalową. Dodam, że w zależności od zastosowanej technologii,
    taką listwę w ogóle nie zawsze należy stosować.

    Jakich materiałów unikać? Na pewno takich, jakich wykonawca nie używał, nie
    zna. Każdy materiał wymaga nieco innego sposobu przygotowania, stosowania.
    Na przykład niektóre kleje do styropiany wymagają po wymieszaniu z wodą
    kilkuminutowej przerwy i ponownego ich wymieszania, inne powtórnego
    mieszania nie wymagają; jedne zaprawy lepiej kładzie się pacą z tworzywa
    sztucznego, inne metalową. Wykonawca musi tu mieć doświadczenie z konkretnym
    materiałem. Nie należy też zatrudniać najtańszych wykonawców - tacy z reguły
    nie bardzo radzą sobie z dobrym wykonaniem pracy. Co zaś się tyczy obawy
    zatrudnienia wykonawcy z jego materiałem, bo będzie oszukiwał, to nie dajmy
    się zwariować. Wykonawcy często kupując materiał w którejś z hurtowni, mają
    w tej hurtowni często całkiem spore upustu cenowe. Zarabiają na tym, ale co
    w tym złego? A oszukiwanie? Na czym? Ukradną dwie płyty styropianu i pół
    kubła kleju za 15 złotych? Żeby jakikolwiek sens ekonomiczny miało takie
    złodziejstwo musieliby ukraść kilkaset kilo kleju, czyli więcej, niż zużyją
    na całym Pana domu.

    Dodam jeszcze, że jeśli Pan niezbyt zna się na budownictwie, namawiam na
    zatrudnienie kogoś, kto będzie z Pana strony pełnił funkcję inspektora
    nadzoru. Zupełnie nie znam cen w Pana regionie, w Warszawie inżynier
    budownictwa z uprawnieniami za pełnienie takiego nadzoru wziąłby około 500
    złotych i proszę mi wierzyć, na pewno byłyby to dobrze ulokowane pieniądze.

    Pozdrawiam.

    Kalikstus.

  • 6. Data: 2011-09-02 19:52:23
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Kalikstus" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam....................

    Serdecznie dziękuję za to wyczerpujące wypracowanie. Rewelacja !!!!!!!!!!
    :-)
    Dziękuję też za pozostałe wypowiedzi...
    Tego mi było trzeba.
    Proszę jeszcze każdego kto ma jakiekolwiek inne uwagi lub rady. No i te ceny
    z różnych regionów Polski poproszę jeśli można ...........

    Dawid

  • 7. Data: 2011-09-03 07:46:41
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Kalikstus" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wspominał Pan o problemach z porastaniem tynków mchem i innymi paskudztwami.
    > Nie ma tynków na takie coś odpornych,

    a jak wytlumaczyc zjawisko, ze na jednych domach mchy osiadaja, a na innych ani
    sladu. Przypadek to przeciez nie jest i rodzaj tynku musi miec znaczenie.
    Pytanie na jakich tynkach nie osiadaja?

    P.S. Super referacik

    --
    pozdr Z.

  • 8. Data: 2011-09-03 22:42:04
    Od: "Kalikstus" <k...@g...pl>

    Witam,

    z porośniętymi różnym paskudztwem murami, najczęściej glonami, ale też mchy
    czasem na murach rosną, czy grzyby jest tak, jak z grzybami w lesie: Jedne
    grzyby wolą ziemię piaszczystą, inne ilastą, jeszcze inne gliniastą; jedne
    grzyby wolą ziemię wapienną o odczynie bardziej zasadowym, inne bardziej
    kwaśną; Jedne grzyby wolą miejsca bardziej nasłonecznione, inne mniej, są
    też takie grzyby, które w ogóle nie przepadają za światłem; jedne grzyby
    wolą ziemię bardziej wilgotną, inne suchszą itd. W jakiej ziemi grzyby nie
    rosną? Nie ma takiej. Dlaczego więc w niektórych lasach, albo w niektórych
    rejonach lasu nie ma grzybów? Nie wiem. Może dlatego, bo nie dotarła tam
    grzybnia? Analogicznie: - Dlaczego na tym samym murze, a więc na takim samym
    tynku w jednym miejscu mieszka sobie skupisko glonów, a w innym nie? Tynk
    jest nawet nie taki sam, a ten sam. Widocznie w jednym miejscu występują
    bardziej sprzyjające dla glonów warunki, np. jakieś źle zabezpieczone, źle
    zaimpregnowane występy, gzymsy na których gromadzi się spływająca po ścianie
    w czasie opadów deszczu woda, może są to miejsca, gdzie słabiej wieje
    wysuszający wiatr, może są to miejsca, na które częściej rzuca cień rosnące
    opodal drzewo, albo parkujący samochód, może przedostaje się tam wilgoć z
    jakichś szczelin konstrukcyjnych, może są to skropliny z kominów, może
    jeszcze coś innego. W każdym bądź razie tak jak nie ma lasów odpornych na
    rośnięcie w nich grzybów, tak nie ma tynków odpornych na różne porastające
    je paskudztwa.

    Pozdrawiam.

    Kalikstus.

  • 9. Data: 2011-09-04 17:10:25
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Dostałem zgrubną ofertę 115 PLN za metr kwadratowy brutto materiały +
    robocizna.
    Styropian 15 cm + tynk akrylowy barwiony w masie oczywiście firmy chyba
    OPTOLIT + technologia z zaślepianiem zagłębionych w styropianie kołków
    wklejanym plasterkiem wałka styropianowego. Kontakt z polecenia i wiem, że
    solidny wykonawca.
    Jak to oceniacie?

    Dawid

  • 10. Data: 2011-09-05 09:57:44
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Ostatnio placilem:
    1. Styropian, klej, siatka, klej, szlifowanie - 25/m2
    2. Tynkowanie - 15 m2