  • 51. Data: 2022-05-19 09:03:29
    Temat: Re: cena węgla
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to Ty machasz łopatą wrzucając gaz do piwnicy i później do pieca?
    Tarę do prania mają rodzice?
    Babcia płaciła 600 zł/mies. palaczowi (CO na węgiel), później już nie chciał za tyle
    wołał 1 tys./mies.

    -----

  • 52. Data: 2022-05-19 09:05:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > kiedyś było 4t węgla X 500-800 zł - wychodziło 3200 (lub mniej, za
    > nieocieploną kostkę).
    > Za gaz na sezon 21/22 zapłacili niecałe 4000 - do przeżycia.

    To po co w ogóle się zastanawiasz nad kupnem węgla, który wyjdzie 10 tys?

    > W chałupie 23-24 st.

    Zmniejszyć.

  • 53. Data: 2022-05-19 09:06:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    osla-marza-downstream-pkn-orlen
    cimy-na-stacjach-rekordowe-marze-orlen-nadrabial-str
    ate-na-kontraktach-co2/nelfs3b

    > Rzuca od wielu lat,

    I teraz mamy tego skutki.

    > a węgiel podrożał w ciągu 2 miesięcy o 100%.

    Bo go brakuje.
    Gdyby nie walić go do elektrowni, to by nie brakowało.

  • 54. Data: 2022-05-19 09:08:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przestawia, przestawia, ale to trwa... Niemniej coś tam się dzieje:
    > https://www.gov.pl/web/polski-atom/program-polskiej-
    energetyki-jadrowej

    G... się dzieje właśnie.
    Dawno powinna trwać ta budowa.

    > Nawiązujesz zapewne do fotowoltaiki, a to nie jest żadne rozwiązanie
    > energetyczne, tylko efekt mody.

    Jasne.
    PV to moda a węgiel to realna potrzeba i rozwiązanie.

    Więcej masz takich mądrych przemyśleń?

  • 55. Data: 2022-05-19 09:11:12
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-05-19 o 09:05 +0200, Cavallino napisał:

    > Zmniejszyć.

    Dokładnie. Nasza jedyna szansa - a raczej naszych wnuków i prawnuków -
    to ograniczyć nasze zużycie energii. Jesteśmy stałocieplnymi
    stworzeniami, nie potrzebujemy żyć w terrarium. 16-18 stopni w domu
    jest zupełnie komfortowe, jeśli nie ma przeciągów i wilgoć nie za
    wysoka.

    Mateusz

  • 56. Data: 2022-05-19 09:14:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-05-19 o 09:08 +0200, Cavallino napisał:

    > G... się dzieje właśnie.
    > Dawno powinna trwać ta budowa.

    A to swoją drogą, oczywiście. No ale przeszłości nie zmienimy, więc nie
    ma sensu ubolewać.

    > Jasne.
    > PV to moda a węgiel to realna potrzeba i rozwiązanie.

    Krzywo mnie czytasz. Węgiel to ani potrzeba, ani rozwiązanie.
    Rozwiązaniem jest ograniczenie potrzeb, a te faktyczne,
    podstawowe potrzeby zapewnić ekologicznie, tj. jądrowo, bo niczego
    lepszego póki co nie znamy.

    Mateusz

  • 57. Data: 2022-05-19 09:21:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 09:05 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > To po co w ogóle się zastanawiasz nad kupnem węgla, który wyjdzie 10 tys?

    Zastanawiam się czy w sezonie zimowym gaz mimo wszystko nie wyjdzie drożej.
    Przecież o tym jest ten wątek. Jak bym wiedział czy będzie i po ile gaz w
    zimie to bym się nie zastanawiał.

    > Zmniejszyć.
    Nie można, Teściowa jest po raku, wylewie, ma problemy z krążeniem i
    zaawansowany wiek.
    Te temp to absolutne minimum aby mogła jako tako funkcjonować a i tak jest
    jej cały czas zimno.

    TG

  • 58. Data: 2022-05-19 09:21:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 09:11 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

> [...]
    > stworzeniami, nie potrzebujemy żyć w terrarium. 16-18 stopni w domu
    > jest zupełnie komfortowe, jeśli nie ma przeciągów i wilgoć nie za

    Zobaczymy co powiesz jak będziesz miał 87 lat.

  • 59. Data: 2022-05-19 09:24:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 09:06 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Bo go brakuje.

    Bingo, co będzie z ceną gazu jak go będzie brakować?

    > Gdyby nie walić go do elektrowni, to by nie brakowało.

    Przez ostatnie 2 miesiące tak wzrosło zużycie węgla w elektrowniach?
    Brakuje bo słabnie import od ruskich. Zaraz się całkiem zatrzyma.

    TG

  • 60. Data: 2022-05-19 09:31:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-05-19 o 09:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Zobaczymy co powiesz jak będziesz miał 87 lat.

    Znam takich, a nawet starszych. Żyją tak, jak ja - tj. w swetrze 8
    miesięcy w roku.

    Mateusz