  • 41. Data: 2022-05-19 01:19:21
    Temat: Re: cena węgla
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > W tym wypadku polityka rządu nie wiele dokłada do aktualnego wzrostu cen
    > paliw i energii.

    ROTFL

    https://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/108947/wzr
    osla-marza-downstream-pkn-orlen

    https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/pla
    cimy-na-stacjach-rekordowe-marze-orlen-nadrabial-str
    ate-na-kontraktach-co2/nelfs3b

    +100 linków :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 42. Data: 2022-05-19 07:03:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 01:19 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    osla-marza-downstream-pkn-orlen

    > https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/pla
    cimy-na-stacjach-rekordowe-marze-orlen-nadrabial-str

    To wiem, ale piszemy o ogrzewaniu. Czemu węgiel jest po 2,5-3kPLN za tonę?

    TG

  • 43. Data: 2022-05-19 07:05:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2022 o 01:07, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 18.05.2022 o 18:42, Cavallino pisze:
    > [...]
    >
    > Ja bym zainwestował w ocieplenie.
    > Znam takiego, co ma dobrze zrobiony domek i przy 120m2 używa 5tys/zł w
    > ogrzewaniu na sezon.

    Ja chyba nigdy nie przekroczyłem 3 tys przy podobnej wielkości.
    Teraz pewnie sięgnie 4-5 tys.

    10 tys to jakiś kosmos, zwłaszcza dla emerytów.

  • 44. Data: 2022-05-19 07:15:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    osla-marza-downstream-pkn-orlen

    cimy-na-stacjach-rekordowe-marze-orlen-nadrabial-str
    ate-na-kontraktach-co2/nelfs3b

    > To wiem, ale piszemy o ogrzewaniu. Czemu węgiel jest po 2,5-3kPLN za tonę?

    Bo rząd nie przestawia energetyki na inne źródła zasilania?
    A wręcz rzuca im kłody pod nogi?

  • 45. Data: 2022-05-19 07:44:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > No, jeszcze trzeba miejsca, żeby to składować.

    Myślę że w większości przypadków osoby palące węglem mają jakiś kawałek ogródka,
    piwnicę
    czy kotłownię na tyle dużą żeby te maks 5 ton zmieścić.

    Zwłaszcza jeżeli trzeba tam trzymać węgiel za połowę lub 1/3 ceny. ;)

  • 46. Data: 2022-05-19 08:31:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 18 maja 2022 o 17:04:49 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Nie liczyłem, ale gaz zawsze wychodził trochę drożej niż węgiel.
    > Teraz dochodzi ryzyko braku gazu - Norwegowie nie wystarczą a ten w
    > tankowcach jest droższy i jest go mniej.

    Pewnie tak do max2019 roku gdy można było jeszcze węgiel kupić w cenie poniżej 1000zl
    tona a gaz kosztował ok 2zl/m3
    Przez kolejne lata do końca 2021 wegiel szybko drożał a cena gazu się nie zmieniała
    praktycznie.

  • 47. Data: 2022-05-19 08:32:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 07:05 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Ja chyba nigdy nie przekroczyłem 3 tys przy podobnej wielkości.
    > Teraz pewnie sięgnie 4-5 tys.
    >
    > 10 tys to jakiś kosmos, zwłaszcza dla emerytów.

    kiedyś było 4t węgla X 500-800 zł - wychodziło 3200 (lub mniej, za
    nieocieploną kostkę).
    Za gaz na sezon 21/22 zapłacili niecałe 4000 - do przeżycia.
    W chałupie 23-24 st.
    Ale jak gaz lub węgiel podrożeje o 100% lub więcej to robi się ciasno w
    budżecie.

    TG

  • 48. Data: 2022-05-19 08:35:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 07:15 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    ate-na-kontraktach-co2/nelfs3b

    > Bo rząd nie przestawia energetyki na inne źródła zasilania?

    Rzuca od wielu lat, a węgiel podrożał w ciągu 2 miesięcy o 100%. Pewnie
    dochodzi spekulacja pośredników, ale i tak taniej już nie będzie. Wczoraj
    u Teścia na składzie nie było węgla - są zapisy jak za komuny. Nie wiadomo
    po ile będzie następna dostawa.

    TG

  • 49. Data: 2022-05-19 08:40:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 08:31 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > poniżej 1000zl tona a gaz kosztował ok 2zl/m3
    > Przez kolejne lata do końca 2021 wegiel szybko drożał a cena gazu się

    Ostatni raz Teściu kupował węgiel po 800 zł (ze 3 lata temu), gaz nie wiem
    po ile wtedy mieli.

    TG

  • 50. Data: 2022-05-19 08:51:12
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-05-19 o 07:15 +0200, Cavallino napisał:

    > Bo rząd nie przestawia energetyki na inne źródła zasilania?

    Przestawia, przestawia, ale to trwa... Niemniej coś tam się dzieje:
    https://www.gov.pl/web/polski-atom/program-polskiej-
    energetyki-jadrowej

    > A wręcz rzuca im kłody pod nogi?

    Nawiązujesz zapewne do fotowoltaiki, a to nie jest żadne rozwiązanie
    energetyczne, tylko efekt mody. Ludzie chętnie to łykają, bo to taka
    magiczna różdżka pozwalająca palić węgiel z czystym sumieniem, nie
    rezygnując przy tym z żadnych współczesnych wygódek.

    Mateusz