  • 31. Data: 2022-05-18 18:55:56
    Temat: Re: cena węgla
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 18 May 2022 at 18:43:42 UTC+2, Cavallino wrote:

    > A piszesz jakbyś nie wiedział.
    > Tak.
    > Również węgla.
    > W porównaniu do zakupu węgla "na zapas" teraz?
    > Bo to chyba jedyna możliwa opcja żeby tak się stało.
    > Wszystkie surowce energetyczna raczej na pewno będą drożeć, węgiel też.
    > Pytanie tylko o ile.
    > A 10 tys na sezon za węgiel dźwignie?
    > Ja bym chyba zmienił lokum na ich miejscu przy takich kosztach.
    Mądry Mimiec od lat ogrzewa zimą tylko jeden pokój gdzie śpi
    i tak oszczędza od lat.

  • 32. Data: 2022-05-18 19:45:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 18.05.2022 o 18:41, sirapacz pisze:

    > a drewno?
    > Ja w tym roku przetrzebię sad jabłoniowy...

    drewno opałowe sprowadzaliśmy w istotnej części z białorusi, zwiększonego popytu nie
    da
    się łatwo nadrobić bo zostaje kwestia sezonowania

  • 33. Data: 2022-05-18 19:51:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Teściowie mieszkają we wschodniej Polsce - tam węgiel zawsze był droższy
    > niż na południu.

    Bierzesz sąsiadów do spóły, zamawiacie 5x5 ton na pgg i jeżeli piszesz że węgiel masz
    okolicy po 2700 to zostaje wam 40 000 żeby opłacić transport. Zorganizowanie tego
    wymaga
    pewnego zachodu ale w zasadzie poza kilkoma godzinami nic nie ryzykujesz.

    Jak chcesz szczegóły to mogę się rozpisać.

  • 34. Data: 2022-05-19 00:50:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nieocieplona "kostka" z lat 80-tych. Wymienione okna i ocieplony strop
    > od strony strychu.
    > W ilu latach się to będzie zwracać?

    Przelicz koszt ocieplenia na rok, będziesz miał wynik.
    Ja ociepliłem domek i mam 1T mniej węgla/rok. Koszt ocieplenia (sam
    robiłem) to koszt obecnej tony węgla, czyli zwróciło mi się w rok a
    następne lata procentuje :) OK, zrobiłem to 10 lat temu. Co wygrałem?

    Generalnie dałem dupy, bo zamiast 10cm styro mogłem dać 20cm. Zyskałbym
    30% więcej. Dach mi jeszcze pozostał i zapewne to zrobię, bo wolę wydać
    jednorazowo kasę na coś, co mi odbije w następnych latach, nawet jeśli
    to będzie 5zł/dzień w kosztach opału, gdzie sezon grzewczy w Polsce to 6
    miesięcy :) a jeśli przeliczyć 4T węgla po 2500zł na 6 miesięcy to daje
    nam...54zł na dzień :) jeśli zdejmę jedną tonę to mam
    45zł/dzień...czyli 10 zł dziennie oszczędzam. Sam se wylicz zwrot
    kosztów/czas :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 35. Data: 2022-05-19 00:52:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2022 o 19:51, m4rkiz pisze:

> [...]
    > poza kilkoma godzinami nic nie ryzykujesz.
    >
    > Jak chcesz szczegóły to mogę się rozpisać.

    No, jeszcze trzeba miejsca, żeby to składować.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 36. Data: 2022-05-19 00:56:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2022 o 16:17, Myjk pisze:

    > Już jest, "Czyste powietrze" się nazywa, jest to
    > dotacja do termomodernizacji i wymiany źródła ciepła
    > na PC i jeszcze 5k dają na PV do tego. ;P

    Wolę hodować rybki w akwarium (paletki) i opierdalać je na Allegro a
    prąd kupować za kasę z paletek bez specjalnej inwestycji w coś, co za 15
    lat będę musiał wymienić bez dotacji, głąbie panelowy :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 37. Data: 2022-05-19 01:00:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 19 May 2022 at 00:50:57 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > nam...54zł na dzień :) jeśli zdejmę jedną tonę to mam
    > 45zł/dzień...czyli 10 zł dziennie oszczędzam. Sam se wylicz zwrot
    ==..54zł na dzień
    x 30 dni to daje 1620zł

    węgiel można było kupić na początku roku po 800 zł
    to daje 2 tony węgla miesięcznie

    a 6 miesięcy sezonu grzewczego x 6 = 12 ton spalonego węgla

    Błędne rachunki

  • 38. Data: 2022-05-19 01:07:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2022 o 18:42, Cavallino pisze:
    [...]
    > A 10 tys na sezon za węgiel dźwignie?
    > Ja bym chyba zmienił lokum na ich miejscu przy takich kosztach.

    Ja bym zainwestował w ocieplenie.
    Znam takiego, co ma dobrze zrobiony domek i przy 120m2 używa 5tys/zł w
    ogrzewaniu na sezon.

    Pozytywny gość i ma w domku 23C zimą+ciepła woda na kąpiele przy 5
    osobach. 5kzł to pikuś przy jego zarobkach w sumie. Generalnie liczy się
    dobry współczynnik IQ do możliwości :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 39. Data: 2022-05-19 01:13:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > a drewno?
    > Ja w tym roku przetrzebię sad jabłoniowy...

    Hahaha.

    https://www.money.pl/gospodarka/polskie-lasy-znikaja
    -w-oczach-nie-wiadomo-co-dzieje-sie-z-drewnem-a-ceny
    -szaleja-6766271778044736a.html

    Zapytaj PiSiorów co robią z drewnem :D:D:D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 40. Data: 2022-05-19 01:13:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 19 May 2022 at 01:07:57 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    >
    > Pozytywny gość i ma w domku 23C zimą+ciepła woda na kąpiele przy 5
    > osobach. 5kzł to pikuś przy jego zarobkach w sumie. Generalnie liczy się
    dobrze gada, dac mu wodki

    niech zamieszka w rakotwórczym styropianowym termosie
    i codzienn ie wdycha rakotwórcze opary

    to się sam zagrzeje zima wlasnym cieplem

    Pożyje 10 lat krócej, ale w termosie.