  • 61. Data: 2022-05-19 09:33:51
    Temat: Re: cena węgla
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zastanawiam się czy w sezonie zimowym gaz mimo wszystko nie wyjdzie drożej.
    > Przecież o tym jest ten wątek. Jak bym wiedział czy będzie i po ile gaz
    > w zimie to bym się nie zastanawiał.

    > Nie można, Teściowa jest po raku, wylewie, ma problemy z krążeniem i
    > zaawansowany wiek.
    > Te temp to absolutne minimum aby mogła jako tako funkcjonować a i tak
    > jest jej cały czas zimno.

    Jak się rusza, to jej cieplej a w pokoju w którym siedzi większość dnia
    można dopalić jakimś grzejnikiem na prąd, przy obecnych cenach węgla.
    Moja teściowa właśnie tak robi. Do spania nie potrzeba dogrzewać więc
    rachunek za prąd ma ok 100zł więcej ale spala tonę mniej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 62. Data: 2022-05-19 09:37:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Zastanawiam się czy w sezonie zimowym gaz mimo wszystko nie wyjdzie drożej.

    W sensie że cena skoczy do 250% w stosunku do obecnej?
    Nie miałbym takich obaw.

    > Przecież o tym jest ten wątek. Jak bym wiedział czy będzie i po ile gaz
    > w zimie to bym się nie zastanawiał.

    > Nie można, Teściowa jest po raku, wylewie, ma problemy z krążeniem i
    > zaawansowany wiek.

    Ale jesteś pewien, że w takim przypadku za wysoka temperatura jest
    lepsza niż niższa?

    > Te temp to absolutne minimum aby mogła jako tako funkcjonować a i tak
    > jest jej cały czas zimno.

    Dogrzewanie podczerwienią powinno pomóc.
    Suma sumarum i tak wyjdzie taniej niż grzanie węglem za 10 tys.

  • 63. Data: 2022-05-19 09:38:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 09:31 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Znam takich, a nawet starszych. Żyją tak, jak ja - tj. w swetrze 8
    > miesięcy w roku.

    Też znam, nawet mam w rodzinie takiego dziarskiego dziadka, co nie zmienia
    faktu, że statystyka jest nieubłagana i większość staruszków 80+ ma
    większe lub mniejsze problemy zdrowotne.

    TG

  • 64. Data: 2022-05-19 09:40:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Bingo, co będzie z ceną gazu jak go będzie brakować?

    Jest regulowana, więc w ciągu roku się nie zmieni aż tak.
    W razie w najpierw zakręcą przemysł.

    Na ogrzewanie domów wystarczy z krajowych źródeł wspomaganych importem z
    gazoportu.

    > Przez ostatnie 2 miesiące tak wzrosło zużycie węgla w elektrowniach?

    Starasz się nie rozumieć o czym mówię?
    Piszę że gdyby spadło tak jak dawno powinno, to nie trzeba by węgla
    importować.

  • 65. Data: 2022-05-19 09:42:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 09:33 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Jak się rusza,
    Sama się słabo rusza. Teściu rano transportuje ją z sypialni do salonu na
    fotel przed telewizorem, później parę razy do łazienki/na balkon i
    wieczorem z powrotem do sypialni.
    Tyle ruchu, więcej już się nie da.

    Jest to jakaś opcja do rozważenia.

    TG

  • 66. Data: 2022-05-19 09:42:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A to swoją drogą, oczywiście. No ale przeszłości nie zmienimy, więc nie
    > ma sensu ubolewać.

    Wskazujemy winnych, o to było pytanie.

    > Krzywo mnie czytasz. Węgiel to ani potrzeba, ani rozwiązanie.
    > Rozwiązaniem jest ograniczenie potrzeb, a te faktyczne,
    > podstawowe potrzeby zapewnić ekologicznie, tj. jądrowo, bo niczego
    > lepszego póki co nie znamy.

    Jasne, atom świetnie się nadaje do wspomagania oze.
    Tylko po co blokować OZE i dmuchać kasę w węgiel?
    Zawsze lepszy miks z większym udziałem OZE niż wprost przeciwnie.

  • 67. Data: 2022-05-19 09:49:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 09:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > W sensie że cena skoczy do 250% w stosunku do obecnej?

    o 150% czyli z 4k PLN zrobi się 10kPLN
    Jak wzrośnie o 100% to będzie 8k PLN na sezon.

    > Nie miałbym takich obaw.

    Obstawiałeś na początku roku, że ON dojdzie w 4 miesiące do 8 zł za litr?
    Obstawiałeś, że węgiel rok do roku na składzie podrożeje o 150%
    Masz jakąś szklaną kulę, że "nie masz obaw"?

    > Dogrzewanie podczerwienią powinno pomóc.
    > Suma sumarum i tak wyjdzie taniej niż grzanie węglem za 10 tys.

    Po ile liczysz prąd po nowym roku? - rzucasz takie pewniaki, to pewnie
    wiesz?

    TG

  • 68. Data: 2022-05-19 09:54:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-05-19 o 09:42 +0200, Cavallino napisał:
    > Jasne, atom świetnie się nadaje do wspomagania oze.

    100% zgoda. Z drobnym uściśleniem co do "oze", ale o tym niżej.

    > Tylko po co blokować OZE i dmuchać kasę w węgiel?

    Nikt przecież nie "blokuje" OZE. A to, że jest coraz mniej
    dofinansowane z publicznych pieniędzy, to tym zdrowiej. Do tej pory
    problem był taki, że węgiel, gaz i ropa były za tanie i ludzie chętnie
    korzystali do zaspakajania fanaberii, ale to już się powoli reguluje.

    > Zawsze lepszy miks z większym udziałem OZE niż wprost przeciwnie.

    OZE tak, ale tylko jeśli jego bilans energetyczny jest faktycznie
    korzystny. Przy PV nie jest, a przynajmniej nie w naszej części świata.

    Mateusz

  • 69. Data: 2022-05-19 09:59:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > o 150% czyli z 4k PLN zrobi się 10kPLN

    To właśnie napisałem.

    > Obstawiałeś na początku roku, że ON dojdzie w 4 miesiące do 8 zł za litr?

    ON nie jest regulowany, a cena gazu dla odbiorców indywidualnych tak.

    > Po ile liczysz prąd po nowym roku?

    Bez związku z tematem.
    Chyba że nie rozumiesz co znaczy dogrzewanie i jak działa podczerwień.
    Obrazek o mocy 300 W powieszony dobrze na ścianie jest w stanie dogrzać
    wrażenia osoby której zimno bez większego problemu.
    Sprawdzone empirycznie - mam takowy.

  • 70. Data: 2022-05-19 10:02:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > 100% zgoda. Z drobnym uściśleniem co do "oze", ale o tym niżej.

    > Nikt przecież nie "blokuje" OZE.

    No jak to nie?
    Na początku swoich rządów zabili wiatraki, a w marcu fotowoltaikę.
    Za dobrze było, ludzie mieli oszczędności, więc trzeba było popsuć.

    A to, że jest coraz mniej
    > dofinansowane z publicznych pieniędzy, to tym zdrowiej.

    Po co się odzywasz, skoro nie masz pojęcia co się w kraju dzieje?

    Nie mówimy o dofinansowaniu, bo ono się nie zmieniło, tylko o zmianie
    sposobu rozliczania.
    Na nieopłacalny.
    Zrobione celowo.

    > OZE tak, ale tylko jeśli jego bilans energetyczny jest faktycznie
    > korzystny. Przy PV nie jest, a przynajmniej nie w naszej części świata.

    ?????

    Co Ty bredzisz?
    każdy dodatkowy procent czystej energii to zysk.