  • 11. Data: 2011-02-08 19:39:45
    Temat: Re: co mam dalej robić z moją wentylacją - Pomocy !!!
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2011 o 14:51:55 arti <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    A ty się nauczysz kultury pisania na grupy?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-02-08 19:45:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 08-02-2011 o 14:51:55 arti <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    >A ty się nauczysz kultury pisania na grupy?

    Zapomnij Janusz. To raczej my pogrzebmy netykiete, bo nowi obywatele
    spoleczenstwa maja gdzies normy. Znasz napewno reklamy: "zlam zasady"? :-)
    Juz tu tlumaczyl nie jeden nowego pokolenia biznesowego, ze przeciez
    transfer to juz dzis kazdy ma duzy i nie sa to czasy 14400bps, wiec po co
    ciac? A ze gowniano sie czyta to Twoj problem. Do tego odpowiedz powinna byc
    na poczatku a nie na koncu, no wiesz tak jak sprawy na biurku, wazniejsze na
    wierzchu a mniej wazne na dole. :-) Ja nic nie kumam, ale moze Ty dasz rade.
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2011-02-08 21:19:59
    Temat: Re: co mam dalej robiae z moj? wentylacj? - Pomocy !!!
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2011 o 20:45:47 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > wazniejsze na
    > wierzchu a mniej wazne na dole. :-) Ja nic nie kumam, ale moze Ty dasz
    Wiesz uczył nie będę ale od czasu do czasu opier...ę :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-02-09 04:29:30
    Temat: Re: co mam dalej robic z moja wentylacja - Pomocy !!!
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Ktoregos dnia pojde na strych i sprawdze jak sie
    > sprawy maja.

    Na razie mam podłączony do tych kominków:
    odpowietrzenie kanalizacji - działa
    kratkę z jednej łazienki - działa
    kratkę nawiewową kotłowni - działa tak sobie...

    Drugi szereg jest jeszcze nie podłączony, ale chcę tam podłączyć:
    okap z kuchni
    kratkę z górnej łazienki
    jeden może zostanie luźny, albo wymyślę mu jeszcze jakieś przeznaczenie
    - kratka do spiżarni i wiatrołapu..., bo to bardzo małe pomieszczenia...

    Czy ciąg jest wystarczający...? no raczej trudno mi na razie powiedzieć
    :-), bo dom użytkuję jednoosobowo - pewnie jeszcze kilka tygodni - i jak
    dla jednej osoby to te 750 m3 wystarczyłoby nawet i bez wentylacji :-)

    Jednak wydaje mi się, że działają ok, ale i tak będę to wspomagał
    wentylatorami.

    Mam oprócz tego w obydwu kominach normalne kanały wentylacyjne i one
    działają bez zarzutu.

    Wniosek...? :-)

    Kominki owszem, jak jest ich sześć - jak u mnie - a oprócz tego są
    kanały w tradycyjnych kominach, to na pewno da radę. Jak spisywałyby się
    jako jedyne kanały wentylacyjne...? Trudno powiedzieć.
    Jednak czasem jak zdarzy się ciąg wsteczny, to i z nich wieje :-))).
    Działać działają...
    Podstawą wentylacji i tak muszą być kanały w tradycyjnych kominach, bo
    te kominki mają u góry takie przewężenia i nie wiem, czy nie zmniejsza
    to ich przekroju.

    pozdr
    Robert G

  • 15. Data: 2011-02-09 05:11:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej S. napisał:
    > Pewnie to byly przecieki ze srodka.

    Coś też tak właśnie czuję w kościach...
    Albo dach nieszczelny w miejscu wyjścia rury/kanały nad połać, albo na
    strychu mimo wszystko bardzo duża wilgotność. Z czego...?

    Ja mam u siebie między krokwiami na strychu 15 wełny, a nad nią
    szczelinę wentylacyjną.
    W okresie mrozów dechy nad wełną są pokryte warstwą szronu, górne 1 - 2
    cm wełny też...

    Jak się ociepla, szron topnieje, a dechy są mokre. Potem wszystko wysycha.

    Czemu tak się dzieje? Nie mam pojęcia, ale tak jest. Paroizolację nad
    zabudową g-k mam wszędzie zrobioną bardzo dokładnie.

    Może podobne zjawisko zachodzi u kolegi, tylko nie nad wełną - jak u
    mnie - a na całym strychu...? i stąd ta woda w wełnie...

    pozdr
    Robert G.