    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co wybrac
    Date: Mon, 4 May 2009 10:37:17 +0200

    news:gtm4af$ek1$1@news.onet.pl...

    > Kilkaset metrów odemnie: szeregowiec 140mkw na mikroskopijnej działce(tzw.
    > ogódka jezst może ze 150mkw) cena 430tys. 3 szt juz sprzedane, 3 czekaja
    > na nowego właściciela.
    > Tam stan deweloperski to: ocieplenie, elewacja, tynki,gładż,
    > farba,posadzka bez podłóg, drzwi zewnętrzne(wewnetrznych brak)

    Ja jednak bym wolal bez instalacji i odpowiednio teniej. W przypadku jaki
    opisalem jest ocieplenie elewacja, drzwi zewn., okna, brama garazowa, a w
    srodku jakby murarz dopiero co poszedl. A i scianki dzialowe mogla wybrac
    gdzie chce. No ale ogrzewanie na calym dole zrobila podlogowe, na gorze
    grzejniki. Kociol jaki chciala, elektryk w kuchni zrobil gniazdka pod
    projekt zabudowy kuchni, podswietlane barki w scianach i takie tam.
    Odkurzacz centralny, podgrzewane schody zewn. (byly w planie, czy sa nie
    wiem). Jednak wolal bym jak ona wykanczac po swojemu. Patrzac na ubogosc
    tego co sie oddaje trudno pozniej nic nie przerabiac, nie wspominajac o
    rzeczach, ktorych po prostu nie bedzie juz mozna zrobic. Bo jak ulozyc
    podlogowke po wykonczonej instalacji CO bez rozdzielacza i po wylanych
    posadzkach?

    > Akurat w zeszłym tygodniu kolejkny segment znalazł nabywce.
    > Jak to budowali to przemilczę;))) ale zakryli wszystko styrem i tynkiem i
    > wygląda ok. Ja bym tego nie kupił- zresztą za prawie połowe taniej
    > wybudowałem dom na większej działce i tak jak chciałem;))

    Swoja droga jak ta moja kolezanka kupowala ten z nazwy dom a faktycznie
    tylko wieksze mieszkanie z garazem, to zastanawialem sie za co placi sie
    tyle pieniedzy? Dzialka jak mowisz, co kot naplakal, w srodku niby dom poki
    na balkon nie wyjdziesz, powierzchnia sto cos metrow i taki golas za tyle
    pieniedzy. Byla to wowczas normalna rynkowa cena i nic taniej nie bylo. Do
    wykonczenia tego 200 tys. okazalo sie za malo, bo sama hydraulika kosztowala
    ponad 40 tys., a dom wykonczony z rozmachem bez oszczednosci. Po podliczeniu
    ceny zakupu i wykonczenia wychodzi jakis kosmos pamietajac, ze za sciana
    jednak jest sasiad. Jak patrze po cenach i porownuje to do swojego domu,
    dzialki, lokalizacji i stanu wykonczenia to taki dom kosztuje moze i ponad
    milion zlotych, jak za jakos wykonczony segment z dzialka 100m^2 krzyczy sie
    600-700tys. Ale to jakis kosmos. Zdecydowanie lepiej budowac samemu.

    Pozdro.. TK