  • 1. Data: 2010-02-20 01:23:57
    Temat: czujki alarmu ile przewodów
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Ile przewodów polożyc do czujek alarmu.?
    Do alarmu droga daleka jeszcze ale przed tymkami położe juz kabelki.
    Z tego co doczytałem to
    czujniki otwarcia okien kontaktronowe - 2 kable
    czujniki uniwersalne(zbicie szby+ ruch+sabotaz) - 8 kabli

    Jak cos pokreciłem to poprawcie mnie.

    Dodatko do bramy przy wjeździe na posesję

    Otwieranie i zamykanie bramy z sygnalizacją - 5 kabli
    domofon - 2 kable

    --
    my photos
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 2. Data: 2010-02-20 02:14:16
    Temat: Re: czujki alarmu ile przewodów
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Czujki wszelakie max 6 kabli.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-02-20 08:08:27
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote:
    > Czujki wszelakie max 6 kabli.

    Mówicie? Ja tam upierałbym się, że wystarczy po jednym kablu, a
    nawet wręcz, że stosowanie tam kabli to bezsensowny zbytek ;-)

    J.

    PS: a na poważnie: nie kable, tylko przewody, kable to te czarne,
    ziemne. Jedne i drugtie mają wewnątrz żyły. I tak, sześciożyłowy
    "domofonowy" do wszelkich alarmowych czujek wystarczy.

    A przy okazji: ile typowe, alarmowe czujki PIR mają wyjść
    (niezaleznych)? Bardzo by mi się przydała możliwość wykorzystania
    dwóch: jeden (np. parametryczny) do alarmu, drugi do uruchamiania
    oświetlenia w hollu, ale musiałyby byc niezależne, a nie tak, że ten
    parametryczny jest równolegle z NO/NC, tylko przez opornik.

  • 4. Data: 2010-02-20 10:28:20
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    > Mówicie? Ja tam upierałbym się, że wystarczy po jednym kablu, a nawet
    > wręcz, że stosowanie tam kabli to bezsensowny zbytek ;-)
    >
    > J.

    te czujki z detekcja ruchu + zbicie szyby + sabota + zasilanie maja po 8
    złącz na plytce(taki ogladałem w sklepie)
    chyba ,że któreś mozna zblokowac.
    Do montazu alarmu i tak wezmę kogoś kto sie na tym zna , ale na razie chodzi
    o zabezpieczenie kabli dla nich w murach.
    Mówisz ,że bezprzewodowe lepsze?

  • 5. Data: 2010-02-20 10:46:16
    Od: "k.marciniak" <a...@m...gd.pl>

    Przeczytaj jeszcze raz tylko ze zrozumieniem, co napisał kol. Jarek P. :)

    --
    Krzysiek M.

  • 6. Data: 2010-02-20 17:09:25
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Do montazu alarmu i tak wezmę kogoś kto sie na tym zna , ale na razie
    > chodzi o zabezpieczenie kabli dla nich w murach.

    Lepsze są przewodowe. Zasadniczo do wszelkich czujek używa się przewodów 6
    żyłowych. Jedynie w przypadku manipulatorów potrzeba ich więcej, kiedy w
    manipulatorze są dodatkowe wejścia alarmowe i chcemy je wykorzystać w innym
    miejscu niż jest manipulator.
    Co zaś się tyczy położenia przewodów to jednak radzę Ci skonsultuj to z
    instalatorem. Zazwyczaj ludzie, którzy nie mają pojęcia na temat instalacji
    alarmowych, kładą przewody w całkiem przypadkowych miejscach co może
    powodować powstawanie fałszywych alarmów lub też uczynić instalację alarmową
    bezużyteczną. Wielokrotnie poprawiałem takie instalacje po osobach, które
    układały instalację bez pojęcia np. czujki ruchu umieszczone bezpośrednio
    nad oknem, a jednocześnie nad grzejnikiem.
    Po pierwsze alarm z tego powodu uruchamiał się kilka razy dziennie za sprawą
    owiewania czujki strugami ciepłego i zimnego powietrza.
    Po drugie czujka była zamontowana nad oknem w zasięgu ręki intruza, który
    wchodząc przez okno mógł ją unieszkodliwić.
    Niestety instalacja alarmowa wymaga przemyślenia i zaprojektowania jeszcze
    przed ułożeniem przewodów.
    Wbrew pozorom umiejętność prawidłowego zaprojektowania instalacji alarmowej
    wymaga sporej wiedzy i znajomoiści wielu różnych rodzajów czujek i ich
    charakterystyk kierunkowych oraz czułości.

  • 7. Data: 2010-02-20 20:20:49
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Wbrew pozorom umiejętność prawidłowego zaprojektowania instalacji
    > alarmowej
    > wymaga sporej wiedzy i znajomoiści wielu różnych rodzajów czujek i ich
    > charakterystyk kierunkowych oraz czułości.

    Tylko jak ktos montuje jakies hiperduper bajery
    bo najprostszy alarm nie jest jakas wiedza tajemna,
    a jestem tego najlepszym przykladem. Zmontowalem swoj
    nie majac zadnej wiedzy o alarmach, jakims cudem dziala
    i nie wywoluje falszywych alarmow.Wystarczy tylko przestrzegac
    zasady zeby tego pudeleczka z czerwona dioda
    nie kierowac na zrodla ciepla :-)

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 8. Data: 2010-02-20 21:09:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Zmontowalem swoj
    > nie majac zadnej wiedzy o alarmach, jakims cudem dziala
    > i nie wywoluje falszywych alarmow.

    I tu się z Tobą w pełni zgadzam :)

    > Wystarczy tylko przestrzegac
    > zasady zeby tego pudeleczka z czerwona dioda
    > nie kierowac na zrodla ciepla :-)

    Tak Ci się tylko wydaje.
    Zdajesz sobie sprawę w jaki sposób to pudełeczko z diodą :) "widzi" i w
    którym kierunku najlepiej reaguje na ruch osób i jak się dobiera
    charakterystyki, zasięg oraz czułość ?
    Jak się ustawia czujki i dlaczego posiadają regulację "kąta widzenia" ?
    Jak się pozbyć wpływu przeróznych źródeł ciepła czy też miejsc o sporym
    ruchu ciepła (np. kratki wentylacyjne, pobliże okien, drzwi itp.) na
    zmniejszenie czułości oraz zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia
    fałszywych alarmów ?
    Czy wiesz co to jest strefa podejścia i jak się ją zabezpiecza i kiedy jej
    zabezpieczenie jest niezbędne ?
    Co do jest antymasking i czemu on służy ?
    Co to są pułapki krzyżowe, w jaki sposób się je tworzy i czemu one służą ?
    Co to jest PET ?
    Dlaczego istnieją czujki z pojedynczym piroelementem, z podwójnym i
    poczwórnym i jakie są ich zastosowania ?
    Dlaczego istnieją czujki dualne, gdzie się je stosuje i dlaczego ?
    Dlaczego czujki posiadają przeróżne charakterystyki: dookólną, szerokokątną,
    wąskokątną, korytarzową, kurtynową, typu bariera pojedyncza i podwójna,
    gdzie się je stosuje i dlaczego, a ponadto jak nalezy ich używać ?

    O tych rzeczach nie dowiesz się na forach internetowych czy grupach
    dyskusyjnych, ale tylko i wyłącznie z fachowej literatury dostępnej dla
    wąskiego grona instalatorów, szkoleń oraz wielu lat doświadczeń.
    Niestety większość doradzających tutaj to laicy, którzy z reguły zakończyli
    swoje poznawanie na instalacji, którą zrobili dla siebie i z tego powodu ich
    wiedza jest niwiele większa. Ci, którzy zajmują się tym zawodowo raczej nie
    będą się wypowiadali na publicznych forach zbyt szczegółowo z kilku powodów.

    Po prostu Ty o słabościach Twojego systemu wiesz niewiele. Pierwszy lepszy
    instalator systemów alarmowych, który ma trochę doświadczenia wskaże Ci
    szereg popełnionych błędów oraz zdezaktywuje Twój system bez zbytniego
    wysiłku. Ja zazwyczaj mając do czynienia z takimi klientami po prostu
    zaczynam od zrobienia im właśnie takiej pokazówki.
    Oczywiście Twój system alarmowy spełni swoje zadanie chroniąc obiekt przed
    miejscowymi obszczymurkami, ale nie zatrzyma złodzieja nastawionego na
    okradzenie Twojego domu. Niestety taka jest prawda, że nawet instalatorzy
    mają z tym problem, który zazwyczaj jest spowodowany ograniczeniami
    finansowymi.

  • 9. Data: 2010-02-23 07:27:59
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    >Niestety taka jest prawda, że nawet instalatorzy mają z tym problem, który
    >zazwyczaj jest spowodowany ograniczeniami finansowymi.

    najczęściej to sa jednak ograniczenia wiedzy a nie finansowe
    System Alarmowy jest częścia Systemu Ochrony

    SJS

  • 10. Data: 2010-02-23 14:19:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > najczęściej to sa jednak ograniczenia wiedzy a nie finansowe
    > System Alarmowy jest częścia Systemu Ochrony

    Ty to wiesz, ja to wiem, ale klient mówi wprost "panie najwyżej 2000zł., w
    przeciwnym wypadku nie będę robił".
    Jak mam temu klientowi wytłumaczyć, że bezpieczeństwo kosztuje i nie ma co
    na tym oszczędzać ? Że potrzebne są lepsze czujki, bo w domu będzie pies, bo
    w niektórych miejscach trzeba dać dualne i do tego z antymaskingiem.
    Ten klient dziekuje mi za współpracę i bierze instalatora, który powie mniej
    ode mnie. Niestety okazuje się, że ten drugi instalator montuje bardzo
    kiepskie podzespoły, a kroi klienta na robociźnie 2-3 razy tyle co ja.
    Podobnie jest z resztą z innymi instalacjami. Zamiast porządnych, firmowych
    przewodów to prtzewody podwymiarowe, z gorszą izolacją, zamiast rur do CO
    firmy Herz czy Tece to jakiś chłam "noname" kupowany w necie lub
    kibelmarkecie.
    Oczywiście kwestie ograniczeń wiedzy także, ale jednak w większości portfel.