  • 1. Data: 2013-11-03 20:18:38
    Temat: czy jakiś marketowy ekogroszek jest ok?
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam

    sprawiłem sobie pare workow wysokokalorycznego ekogroszku i jakoś oprócz ceny nic nie
    swiadczy o wysokokalorycznosci. Zastanawiam się czy nie pokombinować z marketowymi
    ekogroszkami, ale kaloryczność ma się nijak do tego co się dzieje w piecu. Jak ze
    wszystkim - walenie w .... byle głupiego znaleźć

    może sprawdziliście cos i jest cos godnego polecenia?

    dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2013-11-03 21:36:03
    Temat: Re: czy jakiś marketowy ekogroszek jest ok?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-03 20:18, decore-meble.pl pisze:
    > witam
    >
    > sprawiłem sobie pare workow wysokokalorycznego ekogroszku
    Co to znaczy "wysokokalorycznego"? Napisali jakieś liczby, czy tylko
    słownie ściemniali?

    > Zastanawiam się czy nie pokombinować z marketowymi ekogroszkami
    Może ja jakiś dziwny jestem, ale jak widzę (albo słyszę) w reklamie, że
    coś jest "eko" albo, że ma nową lepszą "formułę" to automatycznie zapala
    mi się ostrzegawcza lampka.

    > ale kaloryczność ma się nijak do tego co się dzieje w piecu.
    Trochę racji masz - kaloryczność to nie wszystko.
    Przy większych zakupach warto jednak sobie zbadać na własną rękę wartość
    opałową, bo sprzedawcy wiedzą, że mało kto wie o co chodzi, a już prawie
    nikt nie wie, gdzie to badać.
    http://www.pec.stargard.pl/laboratorim/cennik
    Jacek

  • 3. Data: 2013-11-03 21:47:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "decore-meble.pl" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:6a27d772-f7df-4518-9fef-b9857b28b5c7@googlegrou
    ps.com...

    > może sprawdziliście cos i jest cos godnego polecenia?

    Średnio ceny tych samych ekogroszków w marketach zawyżone są o ok.
    150-200zł niż na składach.
    Jedyny plus, że możesz kupić suchy.

  • 4. Data: 2013-11-03 21:52:01
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 listopada 2013 21:47:20 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    ps.com...

    > Średnio ceny tych samych ekogroszków w marketach zawyżone są o ok.

    Na skladzie kupilem po 830 zl.
    W marketach sa po 650.
    To kto zawyza cene ?

  • 5. Data: 2013-11-03 22:04:48
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Na skladzie kupilem po 830 zl.
    > W marketach sa po 650.
    > To kto zawyza cene ?

    Co kupiłeś? :)
    Sprawdzaj co kupujesz.

    Na składach 830zł płacisz za węgiel wysokokaloryczny o wartości opałowej
    27-28MJ/kg, zaś w markecie za 650zł jest węgiel czeski, niskokaloryczny
    o wartości opałowej 21-22MJ/kg, za który na składzie zapłacisz 450zł.
    W markecie za węgiel o wartości opałowej 27-28MJ/kg zapłacisz ponad
    1000zł.

  • 6. Data: 2013-11-03 22:19:21
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapłacisz 450zł.
    > W markecie za węgiel o wartości opałowej 27-28MJ/kg zapłacisz ponad

    P.S.
    Trzeba też uważać na pojemności worków w marketach.
    Często się zdarza, że worek marketowy to nie jest 25kg lecz tylko 20kg,
    a ceny podawane są za worek.
    W przypadku worków 25kg wchodzi ich 40szt na tonę, a po 20kg 50szt.
    Na składzie zaś standardowo po 25kg lub czasami po 30kg.
    Ludzie niestety często tylko porównują cenę worka.

  • 7. Data: 2013-11-03 22:34:52
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-11-03 22:04, uzytkownik pisze:

    > Na składach 830zł płacisz za węgiel wysokokaloryczny o wartości opałowej
    > 27-28MJ/kg,

    A to taki węgiel w ogóle istnieje? :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2013-11-03 22:42:07
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    http://ekogroszekpakowany.pl/

  • 9. Data: 2013-11-04 07:22:02
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 listopada 2013 22:19:21 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > Na składzie zaś standardowo po 25kg lub czasami po 30kg.
    >
    > Ludzie niestety często tylko porównują cenę worka.

    Porownywalem cene za tone.
    W Castoramie tez maja 2l megaJuli