  • 21. Data: 2009-06-12 21:40:22
    Temat: Re: czy to sie nadaje?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    lukas wrote:
    > Zapomniałem dodać, że na części tej powierzchni (tak trochę
    > poprzeplatane będzie) ma być wodne ogrzewanie podłogowe - jaką wtedy
    > dać wylewkę (jastrych? - może na całości to dać, nawet tam gdzie nie
    > ma ogrzewania?)... Już się w tym wszystkim pogubiłem (miałem to robić
    > zeszłego roku i teraz wszystko mi się pozapominało)

    na podłogówce ma być wylewka z plastyfikatorem i warto dac mikrozbrojenie.

  • 22. Data: 2009-06-13 00:18:01
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Od zawsze folie daje sie na styropian. Ty musisz tym swoim klientom robić
    > dopiero usługi :-) Współczuję im :-)

    > Ptzrcież masz siatkę zatopioną w betonie posadzki tylko gość mówił że chce
    > położyć siatke stalową na styropianie wiec mu daje do zrozumienia, że ma ją
    > wtopić a nie tylko zalać.

    Szkoda że nie napisałeś gdzie dokładnie ma być zbrojenie w takiej płycie. A to
    ze względów wytrzymałościowych bardzo ważne. To że wtopiona a nie zalana zgoda.
    W takich konstrukcjach montowanych w bardzo starych budynkach trzeba uważać żeby
    nie przesadzić z wagą. Przy 6 centymetrach grubości wejdzie tam 0,6m3 betonu. To
    cirka jebałt jakieś 1,5 tony. Niby niewiele wyjdzie jak przeliczyć na 1m2. Ale
    jak się trafi jakiś słaby punkt w stropie to wleci z tą płytą do piwnicy. Taką
    płytę trzeba kotwić w ścianach. Nie można jej tylko wylać. I trzeba zejść z
    grubością. Dobrze zbrojona płyta betonowa o grubości 3cm wytrzyma przy 10m2
    przejazd czołgu. Jak źle zrobić zbrojenie to przy 10 centymetrach pęknie jak
    skoczy na nią 5 osób. Jak mądrze pomyśleć to można zrobić płytę grubą na 2
    centymetry. Wtedy wyjdzie z 250 litrów betonu ale o klasę lepszego. I tak sporo
    taniej będzie. Trzeba dołożyć trochę zbrojenia i zakotwić płytę w ścianach.
    Tylko takie rozwiązanie ma sens. A nie lać tyle betonu ile wejdzie.

  • 23. Data: 2009-06-13 06:22:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > taniej będzie. Trzeba dołożyć trochę zbrojenia i zakotwić płytę w
    > ścianach. Tylko takie rozwiązanie ma sens. A nie lać tyle betonu ile

    1. wylewki sie nei kotwi do scian, wylewka ma pływać,
    2. można pocienić wylewki nawet do 2cm ale musimy mieć mocne podłoże
    najtwardszy styropian lub nawet XPS

  • 24. Data: 2009-06-13 10:48:07
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 13-06-2009 o 02:18:01 kogutek <k...@o...pl> napisał(a):

    > Ale
    > jak się trafi jakiś słaby punkt w stropie to wleci z tą płytą do piwnicy.

    strop piwnicy jest wytrzymały. Ponadto został on chyba trochę odciążony,
    bo w tym miejscu była szlaka (jakieś 15cm) i prawie 7 cm lastryko. Legary/
    szyny rozłożone są co 1m, a szerokość pomieszczenia prawie 2m. Pomiędzy
    szynami znajdują się płyty betonowe (nie mam pojęcia jakiej grubości.
    Wydaje mi się zatem, że z uwagi na rozłożenie ciężaru poprzez styropian
    sama podłoga nie będzie dużo cięższa (a może nawet będzie lżejsza) niż
    była poprzednio.

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 25. Data: 2009-06-13 11:36:42
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Dnia 13-06-2009 o 02:18:01 kogutek <k...@o...pl> napisaĹ&#65533;(a):

    tÄ&#65533; pĹ&#65533;ytÄ&#65533; do piwnicy.

    > strop piwnicy jest wytrzymaĹ&#65533;y. Ponadto zostaĹ&#65533; on chyba
    trochÄ&#65533; odciÄ&#65533;Ĺźony,
    > bo w tym miejscu byĹ&#65533;a szlaka (jakieĹ&#65533; 15cm) i prawie 7 cm lastryko.
    Legary/
    > szyny rozĹ&#65533;oĹźone sÄ&#65533; co 1m, a szerokoĹ&#65533;Ä&#65533;
    pomieszczenia prawie 2m. PomiÄ&#65533;dzy
    > szynami znajdujÄ&#65533; siÄ&#65533; pĹ&#65533;yty betonowe (nie mam
    pojÄ&#65533;cia jakiej gruboĹ&#65533;ci.
    > Wydaje mi siÄ&#65533; zatem, Ĺźe z uwagi na rozĹ&#65533;oĹźenie ciÄ&#65533;Ĺźaru
    poprzez styropian
    > sama podĹ&#65533;oga nie bÄ&#65533;dzie duĹźo ciÄ&#65533;Ĺźsza (a moĹźe nawet
    bÄ&#65533;dzie lĹźejsza) niĹź
    > byĹ&#65533;a poprzednio.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    >  lukas
    > gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
    pl;tlen:lukasew
    > http://pl.lostpedia.wikia.com       Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl
    Nawet jak jest tak jak opisałeś to nie warto robić grubego skoro można cieńszy.

  • 26. Data: 2009-06-13 11:46:18
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > 1. wylewki sie nei kotwi do scian, wylewka ma pływać,
    > 2. można pocienić wylewki nawet do 2cm ale musimy mieć mocne podłoże
    > najtwardszy styropian lub nawet XPS

    Jak się znasz to poradź nie mnie a pytającemu jak ma zrobić zbrojenie żeby płyta
    miała grubość 2cm. Dla niego to ważne. Po co ma wydać jakąś kwotę skoro może
    wydać jej 1/3. Mniej będzie robocizny a ta też kosztuje i to niemało. W tym
    szaleństwie jest metoda, a nie w pisaniu oderwanych od tematu tekstów i rzucaniu
    nazwami materiałów bez podania do czego są potrzebne i dlaczego takie a nie
    inne. Jakieś obliczenia też by się przydały. Ja wiem że niektórzy się cieszą jak
    zrobią kurnik albo budę dla psa 1000 razy wytrzymalszą niż potrzeba. Dla mnie to
    głupi ludzie. Napisz mu po co była szlaka i jakie bardzo ważne zadanie pełniła.
    I że styropian nie spełni wszystkich parametrów szlaki.

  • 27. Data: 2009-06-13 13:53:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rzucaniu
    > nazwami materiałów bez podania do czego są potrzebne i dlaczego takie a

    No to jak zrobic ta posadzke zakotwiona w scianach?? Jak narazie to Ty
    piszesz teksty oderwane i rzucasz luznymi pomyslami z ktorych nie wiele
    wynika jak narazie, przynajmniej do poki nie rozpiszesz szczegolow. To co
    piszesz to wyglada na rodzaj stropu, moze strunobeton? W normalnych
    przypadkach dla trwalosci cienkiej wylewki nie bez znaczenia bedzie twardosc
    styropianu i moze lepiej sie na tym skoncentrowac a nie pisac o kotwionych w
    domysle "wiszacych" posadzkach.
    Ja na tarasach ulozylem zbrojenie z drutu fi 6 bo taki mi zostal o oczkach
    ok. 10cm. Pod drut polozylem kawalki gruzu betonowego o grubosci ok. 1cm aby
    zdystansowac zbrojenie, calosc zalalem betonem. W najcienszych miejscach
    wylewka wyszla grubosci ok. 2cm. Tak powstala warstwa dociskowa tarasu
    ulozona na styropianie. Do czasu przyklejenia papy nic nie pekalo.

    Pozdro.. TK