  • 1. Data: 2010-09-29 08:32:08
    Temat: czy wełna będzie oddychać - pomocy !!!
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    Zamierzam ocieplić poddasze. Między jętki wsadziłem wełnę, a na jętki na
    górę ( podłoga na strychu ) położyłem deski, które mi zostały z budowy.
    Ale ta podłoga z desek na strychu do końca mi nie pasuje, bo są
    szczeliny pomiędzy deskami, na strychu są prześwity wełny. Czy mogę na
    te deski położyć i przykręcić płytę OSB np. 8 mm, a ewentualne szczeliny
    pomiędzy płytami OSB zapiankować ? Czy wełna będzie oddychać normalnie
    przez płytę OSB.
    II pytanie .
    Czy na płytę OSB będę mógł położyć luzem jeszcze styropian 5 cm bo
    zostało mi go dużo.
    Co jest dozwolone, a co nie ?

  • 2. Data: 2010-09-29 12:57:46
    Temat: Re: czy wełna będzie oddychać - pomocy !!!
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-09-2010 o 10:32:08 arti <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Ale ta podłoga z desek na strychu do końca mi nie pasuje, bo są
    > szczeliny pomiędzy deskami, na strychu są prześwity wełny.
    I tak zostaw, te szpary wystarczą, ważne aby wełna nie dochodziłą do desek
    od dołu tylko była szpara.

    Czy mogę na
    > te deski położyć i przykręcić płytę OSB np. 8 mm, a ewentualne szczeliny
    > pomiędzy płytami OSB zapiankować ? Czy wełna będzie oddychać normalnie
    > przez płytę OSB.
    Nie, nie będzie, nie piankuj. Płyta osb to też taki sobie pomysł.
    Jak chcesz aby wełna nie wyłaziła ci z szpar to zdejmnij deski i daj
    membranę
    paropszepuszczalną, na to ew listwy aby była szpara pomiędzy daskami a
    górą wełny
    i deski.

    > II pytanie .
    > Czy na płytę OSB będę mógł położyć luzem jeszcze styropian 5 cm bo
    > zostało mi go dużo.
    Styropian na poddasze to się tak średnio nadaje, na wełnę go nie dasz
    bo 'zatka' wełnę i wilgoć ją zniszczy, można go dać pod wełnę ale to kupa
    roboty.
    Ocieplij sobie lepiej np ściay szcytowe (jeżeli takie masz) od środka aby
    nie mieć mostka
    albo fundament.

    > Co jest dozwolone, a co nie ?
    Zrobić sobie możesz wszystko, krzywdę także, w końcu to tobie będzie źle a
    nie nam.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-09-29 15:32:09
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Dnia 29-09-2010 o 10:32:08 arti <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    ciach 8<, ciach 8<

    Tak za bardzo to się nie sugeruj tym co kolega Janusz_kk1 napisał ;-)

    Proponuję tobie abyś przeleciał się po witrynach producentów wełny
    mineralnej i przejrzał to co oni tam piszą na temat ocieplenia stropu nad
    użytkowym poddaszem bo pewnie o takie tobie chodzi.

    Górą twojej wełny powinna iść wiatroizolacja i ona powinna leżeć jak
    najbliżej wełny tak aby uniemożliwić ruch powierza w wełnie, gdyż inaczej
    może ciepło z niej wywiewać. Paroizolacja ma być położona pod wełną a nie na
    niej!

    Piszesz że masz deski na górze i że wełna prześwituje. Nie jestem pewny czy
    kładzenie wiatroizolacji na wierzch tych desek to dobry pomysł ale pewnie
    lepsze to niż jej brak. Co do płyt OSB to oczywiście nadają się na podłogę
    ale one chyba nie powinny zastępować wiatroizolacji.

    Para wodna z pomieszczeń poniżej ma być usuwana przez sprawną wentylację a
    nie przez przegrodę jaką jest strop. Jeśli wentylacja jest sprawna to nie ma
    możliwości aby wełna zamokła!

    Co do styro to po zrobieniu wszystkich warstw tak jak przystało pewnie
    będziesz mógł sobie go tam trzymać, choć mając podłogę z OSB pewnie będzie
    ci szkoda tracić taką powierzchnię na przykrywanie jej styropianem :)

  • 4. Data: 2010-09-29 18:29:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-09-2010 o 17:32:09 nacocito <n...@c...to> napisał(a):

> [...]
    >
    > ciach 8<, ciach 8<
    >
    > Tak za bardzo to się nie sugeruj tym co kolega Janusz_kk1 napisał ;-)
    A ty coś lepszego wymyśliłeś?

> [...]
    >
    > Górą twojej wełny powinna iść wiatroizolacja i ona powinna leżeć jak
    > najbliżej wełny tak aby uniemożliwić ruch powierza w wełnie, gdyż
    No a ja pisałem o membranie paroprzepuszczalnej.

    --
    Pozdr
    JanuszK