  • 1. Data: 2010-09-28 18:04:33
    Temat: hydraulika: rurki za blisko ściany
    Od: Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl>

    Witam, mam przy ścianie dwie rurki 3/8, z przeznaczeniem do podłączenia
    grzejnika drabinkowego (rurka 3/8 -> redukcja na 1/2 -> adapter do
    zaworu itd.). Niestety rurki są ok 1cm za blisko ściany i dlatego nie
    pasuje mi mocowanie grzejnika drabinkowego. Jak najestetyczniej odsunąć
    punkt podłączenia o ok 2cm, ale nie stosując makabrycznej konstrukcji z
    kolanek ani nie przestawiając rurek?

    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-09-28 18:51:47
    Temat: Re: hydraulika: rurki za blisko ściany
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Bogdan Slusarczyk" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mocowanie grzejnika drabinkowego. Jak najestetyczniej odsunąć punkt
    > podłączenia o ok 2cm, ale nie stosując makabrycznej konstrukcji z kolanek

    Najprościej byłoby to zrobić właśnie kolankami, ale nie makabrycznymi, tylko
    ładnymi, niklowanymi.
    Można też kupić gotowe mimośrody do grzejników, moim zdaniem mniej ładne, a
    na pewno droższe niż dwa kolanka na każda stronę.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-30 07:20:24
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > mocowanie grzejnika drabinkowego. Jak najestetyczniej odsunąć punkt
    > podłączenia o ok 2cm, ale nie stosując makabrycznej konstrukcji z kolanek

    Mosiężnymi przedłużkami 1/2. Są dostępne od długości 1 cm do bodajże 10 cm.
    Jeżeli podejście do drabinki masz od dołu z zaworami kątowymi, to stosując
    przedłuzki na rurce przed zaworem, może się okazać że nie będzie ich widać.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-09-30 07:33:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Bogdan Slusarczyk" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mosiężnymi przedłużkami 1/2. Są dostępne od długości 1 cm do bodajże 10
    > cm.
    Są jeszcze estetycznie pokryte chromem.

    Marek

  • 5. Data: 2010-09-30 12:21:00
    Od: Bogdan <""bodzio131 \"@ op . pl">

    > Mosiężnymi przedłużkami 1/2. Są dostępne od długości 1 cm do bodajże 10

    Rurki wychodzą z podłogi w górę i mają być podłączone do drabinki od
    dołu. Niestety aą zbyt blisko ściany: uchwyty grzejnika mnie tu
    ograniczają i muszę odsunać się tymi rurkami od ściany.

  • 6. Data: 2010-10-04 07:05:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <""bodzio131 \"@ op . pl"> napisał w wiadomości

    > Rurki wychodzą z podłogi w górę i mają być podłączone do drabinki od dołu.
    > Niestety aą zbyt blisko ściany: uchwyty grzejnika mnie tu ograniczają i
    > muszę odsunać się tymi rurkami od ściany.

    daj do grzejnika zawory kątowe i zrób dojście za pomocą kolanek lub kolanek
    i przedłużek.
    Przy zaworach prostych, "patrzących w dół" jedynie chyba gięcie rurek, ale
    wtedy się "skrócą" jeżeli ma to jakieś znaczenie.
    Jeżeli to rurki stalowe, to mozna je uciąć przy podłodze, nagwintować i
    przedłużyć miedzią. Wtedy odejście od ściany nie jest problemem, np za
    pomocą łuków 45 stopni i wykonanego z nich odsadzenia.
    --
    Jackare