  • 1. Data: 2010-09-28 11:01:02
    Temat: świetliki tunelowe - jakie opinie użytkowników
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, ciągle wałkuję temat doświetlenia klatki schodowej. Zapoznaję się
    właśnie z ofertą świetlików tunelowych - ktoś ma i jest zadowolony?

    U mnie rozwiązanie musiało by być nieco specyficzne ponieważ potrzebuję
    doświetlić miejsce przy ścianie i jednocześnie pod skosem dachowym.
    Czyli musiałbym tunel tego świetlika, lub przynajmniej jego minimalną
    część uwidocznić i czymś obudować. Może ktoś kto ma taki świetlik
    wypowie się, czy to możliwe.

    Może naturalne wydaje się doświetlenie przez zwykłe okno dachowe, ale
    wolałbym go uniknąć ze względu na mycie.

    Najlepsze było by doświetlenie przez ścianę, ale tu z kolei nie zgadzam
    się na luksfery a zwykłe okna trudno mi spasować ze schodami zabiegowymi
    (bez spocznika).

    Ponawiam więc pytanie: czy ktoś ma i poleca (lub nie poleca) świetliki
    tunelowe. Jeśli tak to jakie poleca lub dlaczego nie poleca.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-09-28 11:46:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 13:01, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

    > Ponawiam więc pytanie: czy ktoś ma i poleca (lub nie poleca) świetliki
    > tunelowe. Jeśli tak to jakie poleca lub dlaczego nie poleca.

    Czy w dobie zarowek energooszczednych, czy nawet LEDowych, taki
    swietlik ma sens ?
    Tez o takim myslalem ale stwierdzilem, ze sensu nie ma :) Lepiej
    czujnik ruchu + energooszczedne zrodlo swiatla. Zawsze to jedna dziura
    w izolacji dachu mniej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-09-28 14:25:06
    Od: mayky <m...@c...pl>

    W dniu 2010-09-28 13:01, shaman pisze:
    > Witam, ciągle wałkuję temat doświetlenia klatki schodowej. Zapoznaję się
    > właśnie z ofertą świetlików tunelowych - ktoś ma i jest zadowolony?

    z czym sie zapoznales ???
    podaj linka ..

    Przychodzi mi w obiektach przemysłowych montować
    świetliki - pytanie czy takie jak Ty widziałeś

    Mayky

  • 4. Data: 2010-09-28 18:29:48
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Światło naturalne zawsze będzie miało przewagę nad jakimkolwiek
    sztucznym.
    Wpuszczane bezpośrednio od góry wymaga znacznie mniejszych średnic
    wlotowych niż w przypadku okien pionowych dając
    porównywalną ilość światła.
    No niestety w nocy nie świeci, za to w dzień - za darmo.
    Sprawdź tu i poczytaj:

    http://ecotun.com/pl/

  • 5. Data: 2010-09-28 19:28:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > Tez o takim myslalem ale stwierdzilem, ze sensu nie ma :) Lepiej
    > czujnik ruchu + energooszczedne zrodlo swiatla. Zawsze to jedna dziura

    np po to aby jak nie ma prądu na ciemnym korytarzu było jednak jasno :)

  • 6. Data: 2010-09-28 19:52:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 21:28, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > np po to aby jak nie ma prądu na ciemnym korytarzu było jednak jasno :)

    I godzic sie z wieksza utrata ciepla, mozliwoscia przeciekania przez
    dziure w dachu, czy w koncu miec problemy ze skraplaniem sie pary i
    kapaniem na glowe wody w przypadku tych tanich swietlikow ? ;-)

    Porzadny swietlik to cos kolo 1,5-2k pln. Za tyle to kupisz dobra
    lampe z zarowka LED + akumulatorek i energie do zasilania tego na 50
    lat do przodu ;-)) A lampe i tak bedziesz tam musial powiesic bo jak
    pradu zabraknie w nocy to co ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-09-29 08:35:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-09-2010 o 13:01:02 shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Może naturalne wydaje się doświetlenie przez zwykłe okno dachowe, ale
    > wolałbym go uniknąć ze względu na mycie.
    Mieliśmy podobny dylemat aby oświetlić spocznik na klatce i w końcu
    zrezygnowaliśmy z świetlika który jest b. drogi i taki sobie na rzecz
    okna dachowego, najmniejszego jakie było upchaliśmy i jest super,
    cieplejsze
    od cieplika i dostęp lepszy do mycia. Bo świetlika od góry nie umyjesz a
    syf
    taki pada z nieba że za chwilę będzie czarny i co ci po nim.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-09-29 09:19:41
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-09-28 16:25, mayky pisze:

    > z czym sie zapoznales ???
    > podaj linka ..
    >
    > Przychodzi mi w obiektach przemysłowych montować
    > świetliki - pytanie czy takie jak Ty widziałeś
    >
    > Mayky

    Przemysłowe pewnie są inne.. zacząłem od Veluxa:
    http://www.velux.pl/Klienci/Produkty/Swietliki_tunel
    owe/default.aspx

    są jeszcze Fakro,
    http://www.fakro.pl/swietliki/srt.php

    i inne.. resztę sam znajdziesz.

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-09-29 09:22:50
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-09-29 10:35, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > syf
    > taki pada z nieba że za chwilę będzie czarny i co ci po nim.

    Dokładnie tak zrobię. Wczoraj oglądałem rozwiązanie u znajomych - okno
    dachowe zamontowane 4 lata temu i w ogóle nie myte (trzeba by postawić
    rusztowanie). I wcale nie widać konieczności mycia tego okna.

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2010-09-29 12:26:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Wczoraj oglądałem rozwiązanie u znajomych - okno dachowe zamontowane 4
    > lata temu i w ogóle nie myte (trzeba by postawić rusztowanie). I wcale
    > nie widać konieczności mycia tego okna.
    No ja mam lepiej bo z drabiny go sięgnę, ale także jeszcze go nie myłem,
    a mieszkam już ponad pół roku, bo nie ma takiej potrzeby.

    --
    Pozdr
    JanuszK