  • 1. Data: 2010-09-28 13:51:56
    Temat: Kominek a dopływ świeżego powietrza ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Będę miał zrobiony dopływ świeżego powietrza z zewnątrz do kominka.

    Poszperałem trochę w internecie i zauważyłem że większość tanich
    wkładów kominkowych nie ma wyprowadzenia do doprowadzenie świeżego
    powietrza z zewnątrz budynku.

    Mają w standardzie takie wejście tylko droższe kominki :(

    Z najtańszych jakie znalazłem są kominki z firmy "kratki" , chyba
    kominek 10KW "Antek" (1200zł) + 300zł (za przeróbkę + przepustnicę) ,
    czyli minimum 1500zł + ewentualnie koszt transportu ...

    Najtańsze kominki można kupić już za niecałe 1000zł , ale oczywiście
    bez wejścia na świeże powietrze ...

    Kominek nie będzie służył od ogrzewania mieszkania. Nie bedzie żadnego
    rozprowadzenia ciepła , choć zapewne będzie służył do "dogrzewania" i
    do robienia romantycznej ;) atmosfery ...

    Czy warto dołożyć kasę (te minimum 500-600zł) i kupić jednak kominek z
    dopływem świeżego powietrza , a może da się jakoś zrobić aby kominek
    bez własnego dopływu jakoś pobierał świeże powietrze z zewnątrz ...
    Czy jednak nie ma co "oszczędzać" i kupić taki od razu z gotowym
    dopływem świeżego powietrza ...

    Czy wszyscy macie kominki z dopływem świeżego powietrza ?

  • 2. Data: 2010-09-28 14:21:50
    Temat: Re: Kominek a dopływ świeżego powietrza ?
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]

    > Poszperałem trochę w internecie i zauważyłem że większość tanich
    > wkładów kominkowych nie ma wyprowadzenia do doprowadzenie świeżego

    podepne sie do pytania:

    tez bede mial doprowadzenie powietrza i tez kominek chce miec jak najmniejszy i
    jak najtanszy bez bajerow. Czy przy wentylacji mechanicznej jest mozliwe
    uzytkowanie takiego kominka z otwarta komora + doprowadzenie powietrza w okolice
    kominka. Czy jest to razace naruszenie sztuki i nie przejdzie.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 3. Data: 2010-09-28 15:48:26
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    >bez własnego dopływu jakoś pobierał świeże powietrze z zewnątrz ...
    >Czy jednak nie ma co "oszczędzać" i kupić taki od razu z gotowym

    Ja kupiłem używany bez doprowadzenia powietrza i dorobiłem doprowadzenie
    (stary model Supry).
    Przykręciełem do obudowy od spodu rurę z kołnierzem (tam gdzie jest szyber).
    Tak to jest zrobione w modelach z doprowadzeniem. Kosztowało ekstra 50zł.
    Ale uwaga! W wielu modelach jest szpara między szybą a ramą drzwi! Tamtędy
    doprowadzane jest również powietrze (taki uproszczony system czystej szyby).
    W bardziej wypasionych modelach system czystej szyby ma swoje własne
    (oddzielne) doprowadzenie. Dorobienie tego w domowych warunkach jest
    trudniejsze (bez uciążliwego frezowania obudowy i jej spawania raczej się
    nie obejdzie).
    Szczelne kominki to np. nowe modele Supry (akurat te oglądałem). Piękna
    rzecz, niestety cena zaporowa.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Uważam że warto zainwestować w system doprowadzenia powietrza z
    zewnątrz. Mój kuzyn ma Supra Temporis (bardzo szczelny z możlwością
    doprowadzenia powietrza z zewnątrz), ale doprowadzenia nie zrobił. Przy
    paleniu odwraca ciąg powietrza w kominach wentylacyjnych i drzwi trzaskają.
    Warto też zrobić szyber na kominie, czego nie zrobiłem bo mnie majster
    zniechęcił, a po zrobieniu zabudowy kominka mam z tym problem - komin fi
    20cm 11m wysokości i przez szpary między szybą a ramą drzwi (nawet przy
    wygaszonym kominku) zaciąga powietrze, że aż świszczy.

  • 4. Data: 2010-09-28 16:06:58
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    ?Mam kominek z małym wkładem żeliwnym Tarnawa-bez dopływu powietrza z
    zewnątrz.
    Palę w nim w miesiącach 'przejściowych' (wrzesień, październik, kwiecień)-
    bardziej dla przesuszenia powietrza w domu i pozbycia się wilgoci niż w celu
    ogrzania domu (szczerze: nie mam nikogo na etacie palacza, co byłoby raczej
    niezbędne przy 'poważniejszym' podejściu do grzania kominkiem :-)

    Spisuje się dobrze- nie wiem, co dałoby w tym przypadku doprowadzenie
    powietrza z zewnątrz. Nie obserwuję żadnych negatywnych skutków braku tego
    dopływu.

    IMHO przy małym kominku i takim użytkowaniu, to zupełnie wystarcza.

  • 5. Data: 2010-09-28 16:17:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:51, /// Kaszpir /// pisze:

    > Czy warto dołożyć kasę (te minimum 500-600zł) i kupić jednak kominek z

    Warto. Zwróci ci się szybko bo kominek nie będzie ci wysysał ciepłego
    powietrza z mieszkania i wyrzucał na zewnątrz.

    > Czy wszyscy macie kominki z dopływem świeżego powietrza ?

    Zwykle tak się robi.

    M.

  • 6. Data: 2010-09-28 17:46:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 06:51:56 -0700 (PDT), /// Kaszpir /// napisał(a):

> [...]
    > dopływem świeżego powietrza ...
    >
    > Czy wszyscy macie kominki z dopływem świeżego powietrza ?

    Ja mam piecyk kominkowy z dopływem świeżego powietrza ;0

    Na serio - wystarczy, jeśli w okolicy wlotu powietrza do kominka będzie
    wylot kanału napowietrzającego. U mnie jest pod piecem kominkowym i to się
    doskonale sprawdza. To, co potrzebne do spalania piecyk i tak zassie, a
    reszta powietrza leci sobie ładnie wokół pieca i ogrzewa pomieszczenie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-09-28 17:46:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 16:21:50 +0200, ATZ Rzeszow napisał(a):

> [...]
    > uzytkowanie takiego kominka z otwarta komora + doprowadzenie powietrza w okolice
    > kominka. Czy jest to razace naruszenie sztuki i nie przejdzie.

    Ja tak mam i jest OK.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2010-09-28 18:24:54
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Dnia Tue, 28 Sep 2010 06:51:56 -0700 (PDT), /// Kaszpir /// napisał(a):
    >[...]
    >
    > Ja mam piecyk kominkowy z dopływem świeżego powietrza ;0

    A jaki konkretnie model? Serio pytam.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 9. Data: 2010-09-28 19:52:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 20:24:54 +0200, zbigi napisał(a):

    > A jaki konkretnie model? Serio pytam.

    Invicta La Borne. Tylko żeby nie było nieporozumień - piecyk nie ma żadnego
    specjalnego wlotu, po prostu kanał napowietrzający kończy się dokładnie pod
    piecykiem.
    Tak to wygląda: http://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpg - kanał idzie
    pod podłogą, wychodzi pomiędzy nogami pieca.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2010-09-29 05:58:52
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Warto. Zwr�ci ci si� szybko bo kominek nie b�dzie ci wysysa� ciep�ego
    > powietrza z mieszkania i wyrzuca� na zewn�trz.

    Dzięki !

    Czyli nie ma sensu oszczędzać. No cóż trzeba będzie te kilka stówek
    dołożyć i kupić taki z dolotem powietrza z zewnątrz.