  • 1. Data: 2010-09-28 15:04:08
    Temat: Re: instalacja odgromowa
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i7sjv6$4fb$1@speranza.aioe.org...
    > Przy okazji krycia dachu dachówką ceramiczną przymierzam się do wykonania
    > instalacji odgromowej.
    > Dach mam czterospadowy, tzn. krokiew narożna 9mb, kalenica 3mb, dom
    > prostokąt 10x11.
    >
    > Chciałbym sie poradzić ws ilości i sposobu poprowadzenia zwodów poziomych.
    > Wersja 1: Zwód na każdym narożniku dachu.
    > Wersja 2: 2 zwody po przekatnej dachu.

    [...]
    > pozdrawiam serdecznie
    > --
    > Marek

    Wydaje mi się, że mieszasz zwód z przewodem odprowadzającym. Ilość przewodów
    odprowadzających zależy od grupy obiektu ze względu na stopień ochrony oraz
    jego obwodu. Twój dom powinien mieć raczej 2 przewody odprowadzające. Zwody
    są na dachu. To w nie ma uderzyć piorun. Ile i gdzie mają być odpowiedz
    sobie sam jeżeli wyobrazisz sobie test toczącej się kuli.
    http://www.youtube.com/watch?v=miFjHOisD4k&feature=p
    layer_embedded#!
    Jak wykonałeś ten uziom fundamentowy ?

  • 2. Data: 2010-09-29 09:42:18
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Nagash napisał:

> [...]
    > odprowadzające. Zwody są na dachu. To w nie ma uderzyć piorun. Ile i
    > gdzie mają być odpowiedz sobie sam jeżeli wyobrazisz sobie test toczącej

    Witaj
    bardzo fajna prezentacja, tylko ten obszar chroniony od uderzenia
    piorunem, to sobie mogli darować, aż do tego czasu było bardzo dobrze.

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2010-09-29 12:27:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-09-2010 o 11:42:18 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):

    layer_embedded#!

    > Witaj
    > bardzo fajna prezentacja, tylko ten obszar chroniony od uderzenia
    > piorunem, to sobie mogli darować, aż do tego czasu było bardzo dobrze.
    A co ci tam nie pasuje? Pokazali stożek ochronny i tyle.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2010-09-29 13:33:03
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > A co ci tam nie pasuje? Pokazali stożek ochronny i tyle.

    Instalacja odgromowa nie chroni przed uderzeniem pioruna i tyle. To tak
    jak by mówić, że instalacja burzowa chroni przed ulewnymi opadami. Poza
    tym mi się podoba, tylko ten marketing.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2010-09-29 18:40:18
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    On 2010-09-29 20:43, janusz_kk1 wrote:

    > A to ciekawostka, to może wytłumacz przed czym.

    To semantyka :) Chroni przed skutkami uderzenia :) Sie czepiają...

    --
    Zyga

  • 6. Data: 2010-09-29 18:42:05
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Nagash napisał:
    [......]
> [...]
    > bardzo fajna prezentacja, tylko ten obszar chroniony od uderzenia
    > piorunem, to sobie mogli darować, aż do tego czasu było bardzo dobrze.

    Nie reklamuję Dehna ale nie znam drugiej takiej firmy, która w takim stopniu
    bada i zajmuje się odgromówką. Dlaczego uważasz, że coś jest nie tak ?

  • 7. Data: 2010-09-29 18:43:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

  • 8. Data: 2010-09-30 19:26:04
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Zyga napisał:

    > To semantyka :) Chroni przed skutkami uderzenia :) Sie czepiają...

    Bingo, ale to nie semantyka i czepialstwo. Co myśli osoba, która nie ma
    kierunkowego wykształcenia i czyta, że coś chroni przed uderzeniem
    pioruna ? Że ten piorun nie pierdyknie w określone miejsce i na skutek
    takiego błędnego wyobrażenia, może podjąć niewłaściwe decyzje. A tak
    serio mimo całej wiedzy nikt nie wie gdzie i dlaczego ów nieszczęsny
    piorun pierdyknie.

    pzdr.
    rafał

  • 9. Data: 2010-09-30 20:18:33
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-30 21:26, rrr pisze:

    > Bingo, ale to nie semantyka i czepialstwo. Co myśli osoba, która nie ma
    > kierunkowego wykształcenia i czyta, że coś chroni przed uderzeniem
    > pioruna ? Że ten piorun nie pierdyknie w określone miejsce i na skutek

    :-)
    "Sposoby uchronienia się piorunu są rożne. Od tych ktore
    czasem pochodzą z násłania od Mocarstwa nad powietrzem, to
    iest biesa, chwalebne są krzyżem S. żegnania, wodą święconą
    kropienia, ziela święconego kurzenie, gromnic palenie,
    dzwonienie, modlitw do tego służących mowienie, Swiętych
    Pańskich, Aniołow dobrych wzywanie, iáko większą moc nad
    stworzeniem maiących, niżeli bies dokázywać może.
    [...]
    A nayskutecznieyszy sposob iest niebania się piorunu, wolne
    sumnienie od grzechu ciężkiego y gotowość ná śmierć."

    źródło:
    Informacya matematyczna rozumnie ciekawego POLAKA...
    Ks. Wojciech Bystrzonowski, 1743
    http://www.fuw.edu.pl/~akw/Fizyka_oswiecenia_cz_2.pd
    str 20-22

    Najciekawszym sposobem było bicie w dzwony (mokra lina w ręku dzwonnika,
    metalowy dzwon na dzwonnicy, która zwykle górowała w okolicy ...). A
    potem pojawił się Franklin...

    M.

  • 10. Data: 2010-10-01 14:15:07
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > sumnienie od grzechu ciężkiego y gotowość ná śmierć."
    >
    > źródło:
    > Informacya matematyczna rozumnie ciekawego POLAKA...

    Ojej ta odpowiedz była the best.

    MS