  • 1. Data: 2010-09-28 15:56:59
    Temat: 2x 0,75 do halogenow- za maly maly ?
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witam

    Zastanawiam sie jaki dac przewod do 3-ech halogenow 35-50 W na 12 V ....
    czy 2x0,75 to za maly przekroj ? czy jednak musi byc 1- 1,5 ?

    pozdr

    CeZ__134

  • 2. Data: 2010-09-28 16:22:37
    Temat: Re: 2x 0,75 do halogenow- za maly maly ?
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    > Witam
    >
    > Zastanawiam sie jaki dac przewod do 3-ech halogenow 35-50 W na 12 V ....
    > czy 2x0,75 to za maly przekroj ? czy jednak musi byc 1- 1,5 ?
    >
    > pozdr

    Ja bym dał przekrój większy ze wzgledu na to iz jak jest 12V i zarowka ma
    50W to prad płynie 4,16A w przypakdu zarowke na 220V prąd płynie 0,22A.

  • 3. Data: 2010-09-28 18:54:56
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Zastanawiam sie jaki dac przewod do 3-ech halogenow 35-50 W na 12 V ....
    > czy 2x0,75 to za maly przekroj ? czy jednak musi byc 1- 1,5 ?

    Za mały, przy 12V spore prądy płyną. 1mm2 będzie też za mały. Minimum
    1,5mm2.
    Dużo zależy od długościu tego przewodu, może być tak, że 1mm2 od biedy
    wystarczy, a może i tak że, 2,5mm2 będzie niezbędnym minimum.

    J.

  • 4. Data: 2010-09-28 19:02:39
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Zastanawiam sie jaki dac przewod do 3-ech halogenow 35-50 W na 12 V ....
    > czy 2x0,75 to za maly przekroj ? czy jednak musi byc 1- 1,5 ?

    Wystarczy jeśli odległość od transformatora będzie niewielka i tylko w przypadku
    gdy każda żarówka będzie zasilana swoim przewodem biegnącym od transformatora.