    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czym ciąc BK?
    Date: Mon, 1 Sep 2014 15:03:54 +0200

    Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > bo sam muruję i odrywane się co raz od muru (przynieść, rozrobić, uciąć,
    > wdrapać się, ..) jest czasochłonne, w co raz ścianka, okno, drzwi, itd.

    Też sam murowałem, ale cięcia jakoś źle nie wspominam.

    Ja ciąłem oryginalną (nie wiem kto jest producentem bo Xella chyba tylko
    swoje logo drukuje) - miała co drugi ząb widiowy. Miałem też Stanleya bez
    widii. Ani jedną ani drugą nie było problemów - szło jak masło. Z ta widiową
    nawet zbyt szybko i wystarczyło minimalnie zukosować by już było krzywo
    przycięte.

    > Teraz pomysły mam dwa:

    > 1/ założyć tanią tarczę /do betonu czy widię?/ fi 320 bodaj na pilarkę
    > HILTI
    > (wsc-85) i tym jechać naokoło/wstępnie (tarcza pewnie ze 100 zeta)

    Będziesz to wdychał, czy za każdym razem zakładał maseczkę?

    > 2/ Kupić piłę szblastą (np. cos takiego?:
    > http://www.narzedzia.pl/pila-szablasta-
    > graphite-58g960,43922.html?gclid=COWElpryv8ACFarpwgo
    d0UkAkQ
    > )

    To już prędzej, ale IMO przesadzasz.

    Może masz złą technikę? Nie ma sensu na etapie murowania docinać bloczków
    dokładnie na wymiar tam gdzie będą otwory (drzwi/okna). Ja murowałem jak
    leci. Jak np. do otworu brakowało 10cm to brałem najmniejszy kawałek jaki
    znalazłem większy niż te 10 cm czyli np. 12cm lub 16cm. Wtedy murowanie
    idzie szybciej bo przycinać trzeba tylko w narożnikach. Po wymurowaniu
    całości rzuciłem laserem pionową linię na ścianę tam gdzie ma być krawędź
    otworu i spokojnie przeciąłem jadąc piłą z góry na dół.

    Mierzenie i docinanie każdego kawałka przy klejeniu zajęłoby więcej czasu.

    Pozdrawiam
    Ergie