    From: szary <s...@n...pl>
    Date: Thu, 11 Sep 2014 11:23:58 +0200
    Subject: Re: czym ciąc BK?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie

    szary wrote:

    [ciach]

    > Kupuję SKIL 4950 + brzeszczot makity (odp. S 1243HM) za 9 dych + 10
    > rózniastych brzeszczotów na później, razem 600 zł. Jestem zdecydowany.
    >
    > pozdrawiam

    Jestem po testach. Nie wiem czy komus to pomoże ale ..morże - skoro zacząłem
    juz watek.

    Brzeszczot, 305 mm (215 roboczej katalogowo) jest za krótki by ciąć z
    jednej strony BK24 (liczyłem się z tym), trzeba z drugiej troche nadcinać, a
    dwa to to że jest zbyt wąski i pył nie jest usuwany z rzazu - efekt to opór
    przy ruchu posuwistym od siebie i odpychanie piły od materiału -
    odpechnięcia,pociagniecie,.. i następuje trzepanie piły o materiał, muszę
    odsuwać piłę o 2-3 cm (bez opierania stopką) co powoduje dalszą utratę
    długości roboczej brzeszczota.
    Czyli brzeszczot S 2243HM (bodaj) jest jednak lepszym wyborem (tylko o ~40
    zł droższym), ceny różne od 135 do 180 zł na necie.
    Ja już chyba zostanę przy tym co mam, w sumie nie jest tak źle.

    Dodatkowo brzeszczotu używam do równania BK. Jak taki wystaje nad żyłkę to
    przykładam brzeszczot płasko, średnie-niskie obroty na pile i wachluję po
    bloczku od lewej do prawej. Potem tarką do styropianu (niestety szybko się
    zużywają -bo są do styro), szast prast przetrę i gotowe.
    Poprzednio albo mordowałem tarkę (te od Kubali też nie mocniejsze niż
    chińskie, trzeba sobie wreszcie zrobić z kwasówki jakiej) albo starałem się
    klejem jakoś korygować (białym nie szło, szarym trochę się udaje).
    U mnie dwa bloczki z tej samej palety kładzione za sobą czasem mają 4mm
    róznicy wysokości, wrr (swoją szosą, czy one nadają się pod klej?). Także
    SKIL pomaga sporo.

    Piła, dość ciężka (3.7kg), i dobrze że ciężka, bezwładność pożądana. system
    Click mozowania może i wygodny ale czy nie ma wpływu na dokładność (trochę
    brzeszczot lata w mocowaniu). Ogólnie, choć to moja pierwsza szablasta,
    wydaje się OK.

    Teraz te mokre bloczki przecinam o jakieś 50-60% szybciej i wkładam w to
    dużo mniej siły.