    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: deska podłogowa ---
    Date: Thu, 6 Dec 2012 15:16:58 +0100

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > planuję położenie deski podłogowej. Byłem wczoraj w sklepie Komfort i mają
    > tam dość duży wybór desek. U mnie będzie ogrzewanie podłogowe, więc deska
    > musi być trzywarstwowa (lita się nie nadaje) o grubości 15mm. Z tego co
    > wiem, taka deska musi być przyklejona do podłoża i do sąsiadujących desek.

    > A może deska Barlinecka?

    Toż to właśnie deska trójwarstwowa :-)

    > Panele raczej nie, chyba, że tylko na poddaszu. Są tanie, ale wygląd
    > kiepski. Mam panele w mieszkaniu i drugi raz bym nie chciał.

    Pogadamy za kilka lat :-)

    Lubię drewno, wiele w drewnie robię, ale na ogrzewanie podłogowe nigdy w
    życiu nie dam deski klejonej do podłoża. Dlaczego? Ano dlatego, że jeszcze
    nigdy nie widziałem takiej która by nie pracowała i nie powstały szpary.
    Niezależnie od tego czy nasz barlinek czy jakieś egzotyczne gatunki
    wszystkie po pierwszym, lub drugim sezonie grzewczym dostają szczelin
    pomiędzy klepkami. Czasem małych, że tylko brud wchodzi, czasem takich, że
    można wetknąć paznokieć :-) Niezależnie od tego, czy układane w lecie czy w
    zimie, czy przy włączonym ogrzewaniu czy wyłączonym.

    Pozdrawiam
    Ergie